Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorzetlenzen voor macrofotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• voorzetlenzen voor macrofotografie

Ik vond een aanbieding voor : Close-up voorzetlens set voor macro fotografie. Deze lenzen worden op de voorzijde van de lens geschroefd net als een filter, en stellen u in staat het onderwerp dichter te benaderen. Omdat ze aan de voorzijde van de lens geschroefd worden, blijven alle automatische camerafuncties zoals belichting en autofocus gehandhaafd.

Veel gebruikt voor het fotograferen van kleine objecten zoals munten, postzegels, bloemen enzovoorts.

Deze set bevat de 3 close-up lenzen (+1, +2 en +4), en de Macro lens (+10). Filter diameter: 52 mm.

Heeft iemand ervaring met dit soort hulpmiddelen? Werken ze?

Re: voorzetlenzen voor macrofotografie

Kijk bijvoorbeeld eens op www.raynox.com voor wat inspiratie.
    Zelf heb ik ervaring met de raynox 250. Dit is geen opschroeflens maar een opkliklens. Werkt heel goed (binnen haar beperkingen natuurlijk).
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Onlangs heb ik 2 voorzetlenzen (om op te schroeven) van Cokin gekocht (+2 en +4 dioptrie) voor Panasonic FZ50 en ben daar wel tevreden over. Ze kunnen ook samen gebruikt worden (= +6 dioptrie). Het best stel je manueel scherp en dan nog liefst op statief, het is precisie-werk want de scherptediepte wordt steeds kleiner. Bij de topic FZ30 vind je hier op het forum wel enkele gebruikers van Raynox. (Vicky heeft daar heel mooie resultaten mee). Of dit ook bruikbaar is op Canon weet ik niet (filtermaat?misschien met een adapter).
      MVG

Comment

Dit soort voorzet lenzen heeft als voordeel dat het setje licht en klein is, je kan er behoorlijke resultaten mee bekomen mits de set van goede kwalteit is.
        Het nadeel is, het is en blijft een lens met haar fouten die je voor je lens schroeft. Dus optisch gezien niet de beste oplossing.
        Maar wel goedkoper dan tussenringen of een macrolens, en als je niet met een SLR werkt en geen lenzen kan verwisselen is dit de enige mogelijkheid om een vergroting te bekomen.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

heb zelf voor weinig geld op ebay een zetje voorzetlensen gekocht.deze werken goed naar mijn inziens, maar ben nog maar een beginner.scherp stellen gaat nog gewoon automatisch.als je hier op deze link kijk zie je een voorbeeld: http://sjaaksphotos.fotopic.net/p45108958.html
          als je verder kijk op deze site zie je ook nog een hommel en een paar zweefvliegen deze zijn ook met die lensjes gemaakt.voorzet lens was bevestigt op een canon efs 18-55 kitlens.

Comment

Working...
          X