Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankopen in VS momenteel goedkoper??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aankopen in VS momenteel goedkoper??

FWIW
    De firma Etbass (Canon's officele hersteldienst voor het Vlaamse landsgedeelte en Nederland?) heeft mij expliciet gezegd dat ze geen garantievoorwaarden toepassen op een body gekocht in de US .. zal waarschijnlijk ook wel voor de rest van toepassing zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Onze kennissen wonen in Indianapolis, zo'n 1000km van NY
      Zou dat kunnen lukken volgens you

Dré
      Natuurlijk lukt dat. Zolang Amerikanen op het Amerikaanse vasteland kunnen verschepen, blijft de transportkost gewoonlijk heel laag.

En als je er dan meteen een body met geheugenkaartje bij koopt, dan kan die kennis er een reeks foto's mee nemen en als eigen, gebruikte camera mee naar België nemen.
      Zo'n nieuwe body met slechts een paar tientallen clicks die je met 40% korting in de VS gekocht hebt, die geraak je hier in Europa zeker kwijt zonder je broek eraan te scheuren.

Succes !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        De firma Etbass (Canon's officele hersteldienst voor het Vlaamse landsgedeelte en Nederland?) heeft mij expliciet gezegd dat ze geen garantievoorwaarden toepassen op een body gekocht in de US .. zal waarschijnlijk ook wel voor de rest van toepassing zijn ?
        Nee, Canon-bodies uit de VS hebben geen internationale garantie, lenzen wel. Ik dacht dat het bij Nikon net zo was.

Comment

Onze kennissen wonen in Indianapolis, zo'n 1000km van NY
          Zou dat kunnen lukken volgens you

Dré
          Mijn vaste "leveracier" woont in Chicago . No problem, bh stuurt naar heel de VS voor peanuts.
          Last edited by cra; 5 februari 2008, 13:00. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Nee, Canon-bodies uit de VS hebben geen internationale garantie, lenzen wel. Ik dacht dat het bij Nikon net zo was.
            Nikon:
            - bodies: enkel USA (indien in VS gekocht).
            - lenzen: internationaal.

Het is niet dat je geen garantie hebt op je body, maar dat je naar de VS moet sturen voor reparatie. Je kan dan uitmaken of het prijsverschil minder is dan koerierkosten ingeval van problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
              Het is niet dat je geen garantie hebt op je body
              Dat beweer ik toch ook niet? Ik zeg geen internationale garantie.

Comment

iemand ervaring hiermee?
                ik bedoel dus wél:
                Je gaat zelf op vakantie en brengt een objectief mee, of je laat het meebrengen door familie of vrienden.

is het sop de bonen waard?
                Absoluut! 85mm f/1.4 kostte daar 600 EUR bij B&H. De snelse manier is bestelling doortelefoneren als je ginds ben. Kan ge-fed-exed voor volgende dag, in gans de US, levering voor 10h.

Perfect ingepakt, snelle levering, kortom, super..
                ---------------------------------------------
                Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Als je het zelf of door iemand laat afhalen,zal er wel degelijk voordeel zijn,iets laten opsturen....is wat anders,ik heb zojuist een Panorama rail van RRS aangekregen,koste 140 $ ,het pakje is vandaag gelevert extra onkosten 61,31 €?
                  Rekening ziet er als volgt uit:
                  BTW IMPORT Belgie: 31.50 €
                  Belgische douanerechten: 4.46 €
                  Formaliteiten: 22.00 €
                  Kosten voor voorshot: 0.35 €

Ik zal wel twee keer nadenken als ik nog iets in Amerika bestel.

Nog het volgende de verzending in Amerika gaat zeer snel,maar éénmaal in Belgie duurt het 14 dagen om 60 km te overbruggen!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                    Nog het volgende de verzending in Amerika gaat zeer snel,maar éénmaal in Belgie duurt het 14 dagen om 60 km te overbruggen!!!
                    Dus die moppen zijn toch waar.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                      In Japan zijn lenzen alleszins niet automatisch veel goedkoper!
                      De 70-200mm f4 L van Canon was er zelfs duurder dan hier.

Over het algemeen waren de lenzen ginder ong 85 à 90% van de nieuwprijs hier.
                      Het hangt er vanaf waar je koopt. Soms kan het wel de moeite waard zijn. Ik heb wel spullen via internet gekocht in Japan. Maar als je daar in winkels kijkt valt het tegen. (is mijn ervaring) Je moet eigenlijk vooraf via internet bestellen.
                      nikon D90 & ikelite D70 housing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dus die moppen zijn toch waar.....
                        Fed'exen is een courant werkwoord in de US. Er snel en zeer goedkoop. Een dringende zending (=lees lens ) kostte 35 USD. Gegarandeerde levering over gans de US, 's morgens volgende dag.

Europa, da's nog een ander paar mouwen... (mét vaak bijbehorend prijskaartje )
                        ---------------------------------------------
                        Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                          Ik zal wel twee keer nadenken als ik nog iets in Amerika bestel.
                          En waar denk je dan wel in de toekomst RRS spullen te bestellen?

Comment

Working...
                          X