Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 18-200 VR

allokes

tegenwoordig zie ik dat deze lens hier en daar als bundle aangeboden wordt bij de D80.
    Heeft iemand ervaring met deze lens? Beetje scherp? valt de lichtsterkte mee? Ik loop niet te springen voor een lens met een dergelijk zoombereik, maar de prijs is niet verkeerd.

cheers
    http://www.effieweg.tk

Re: Nikon 18-200 VR

Zoekfunctie gebruiken hier op BD, is reeds 300x gevraagd.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
      Heeft iemand ervaring met deze lens? Beetje scherp?
      Dat is tie. Een beetje scherp.
      Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
      valt de lichtsterkte mee?
      3.5 -5.6 is voor iedere lens hetzelfde, maar de VR helpt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is een Nikkor-lens en hij is inderdaad "een beetje scherp", maar je gaat er wel je vingers niet aan snijden. Aldus mijn getuigenissen...
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=195878
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=195407 (middelste beeld met 50mm)
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=189607
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=191458
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=180023
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=195447
        (beelden zijn geresized met BD-sizer en hebben de klassieke verscherping van 30% gehad wegens hun verkleining om hier op 't forum te posten)
        Er staan trouwens nog veel meer en betere beelden van deze lens op 't forum.

Weet dat dit een all-round lens is, die door zijn goed-werkende VR, toelaat stilstaande onderwerpen met minder aanwezig licht uit de hand te fotograferen. De bewegingsonscherpte veroorzaakt door het afdrukken wordt opgevangen, niet deze van het onderwerp.
        Vermoedelijk is dit de meest besproken lens hier op BD... Kijk eens naar DE RESULTATEN als je de zoekfunctie gebruikt en intikt 18-200 VR.

Veel leesplezier

Comment

Inderdaad al vaak besproken dit objectief. Aangezien ik zelf ook overweeg ze te kopen, heb ik er al veel over gelezen. En hoe meer ik er over lees, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat de nikkor 18-200 de moeite waard is.

Is de lens scherp?
          Ga je vaak op posterformaat afdrukken? Ga je vaak in tijdschriften afdrukken? Is het belangrijk dat je foto's op ware grote op het beeldscherm van je pc vlijmscherp zijn? Is het belangrijk dat je een zeer stevige lens hebt die in allerlei moeilijke omstandigheden zonder kleerscheuren gebruikt kan worden? Is een vast diagfragma van f2.8 belangrijk? Moet je je geld verdienen met de lens? Is de prijs van het objectief niet belangrijk voor je? Indien allemaal ja, vooral niet kopen dit objectief.

Druk je hoofdzakelijk je foto's af op het 20x30 cm formaat of kleiner en beschouw je jezelf niet als een doorgedreven amateur of (semi) prof, vooral wel kopen zou ik zeggen. Ik denk dat deze lens zeer veel biedt voor haar prijs. Een kleine meerderheid op dit forum haalt effectief meer uit dure objectieven. Ik denk dat te veel amateur fotografen zich blind staren op het materiaal ipv op hun creativiteit. Wat betreft de vergelijking met 2.8 lenzen spreken velen over 'goed' en 'slecht'. Volgens mij is het verschil eerder te omschrijven als 'super' en 'goed maar zeker niet perfect'. En zoals al vaak gezegd op dit forum: laat je niet zot maken.
          Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

Comment

ik heb ook de Nikkor 18-200 VR gehad, handige lens maar voelt nogal plstiekerig aan vond ik, ook vertoonde ze zeer vlug lenscreep.
            Ondertussen heb ik me de Sigma 18-200 OS aangeschaft, deze lens is een stuk robuuster en vertoont ( tot nu toe dan toch ) nog geen kentekens van lenscreep.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit was mijn eerste lens. Deze heb ik vervangen door een 17 - 55 f/2.8 en
              70 - 200 f/2.8.
              De 18 - 200 is een consumer lens en optisch en qua constructie niet te
              vergelijken met de twee andere. Natuurlijk is ook de prijs niet vergelijkbaar.
              Wat ik vooral zeer vervelend vond aan deze lens is dat de zoom niet
              stabiel is!
              Wanneer je de lens naar boven toe houdt zakt hij langzaam naar beneden;
              en omgekeerd hou je de lens naar beneden dan zakt hij uit.
              Zoals door Franciskine vermeld: lenscreep. ( allée dat denk ik toch )
              Eerlijk gezegd, ik vind het geen aanrader.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Dit was mijn eerste lens. Deze heb ik vervangen door een 17 - 55 f/2.8 en
                70 - 200 f/2.8.
                Inderdaad......was bij mij ook zo.
                Liep naderhand tegen de onvolkomenheden van deze lens aan en hij is vrij snel vervangen.

Leuke lens voor point en shoot maar voor het echte scherpe werk is het niks .
                Nikon spul

Comment

tja,

dat die lens al vaak aangehaald is had ik al gemerkt, maar vaak is t niet meer dan een 'mooi pakket', 'goeie allrounder'... daar heb ik momenteel niet genoeg info aan. Bovendien ben ik nog niet voldoende thuis in de boeiende wereld van Belgium digital om te weten wiens oordeel welke betekenis heeft... Sommige bewieroken enkel de combo die ze zelf hebben, andere vergelijken enkel met het allerallerallerbeste dat compleet uit budget is.....

Stel dat ne D80 met die lens ne AUDI A4 is. weet ik graag, hoe is die auto tegenover de nieuwe passat, Cklasse of 3 reeks. Niet dat ie toch wel slechter in de modder presteert dan een land rover, of niet echt snel is in vergelijking met een murcielagotje.

Momenteel staat deze lens gebundeld in de fnac voor 1280 met ne D80. Lijkt me scherpe boel, allé, de prijs toch.
                  Aangezien ik mezelf als huis-tuin en keuken fotograaf beschouw die wel kan genieten van een geslaagd beeld, trek ik de meeste foto's op reis. Waar een mislukte foto vaak een deel van het verhaal met zich mee in de recycle bin neemt. Zo hebben we navenant geen okee foto's van de vele gastvrije ontmoetingen met de herders in kyrgyzstan, om maar wat te noemen.

Mijn vraag is dus eigenlijk. Een bundle met die lens, lijkt me voor dat geld, wel een behoorlijk sterk aanbod. Wie bevestigt dit, of roept schuttingtaal naar de marketeers van Fnac. Mijn bedoeling is om een dergelijke lens te combineren met een 50mm prime voor binnen. Alternatief scenario is een 17-70 en eventueel een 70-200 als dat voor een vergelijkbare prijs te ritselen valt.

is de 18-135 een merkelijk betere lens?
                  http://www.effieweg.tk

Comment

De prijs voor de combo is zeker scherp. Persoonlijk zal ik hem als ik jouw was hem daar niet voor laten liggen.

Alleen vindt ik de lens tegenover de 17-55 en de 70-200 kwalitatief een heel stuk minder.

Ik was zelf best tevreden met de lens totdat ik eens een 17-55 mocht lenen. Daarna nooit meer een andere lens willen hebben.

Scherpte en contrast zijn veel beter

In auto taal..........

18-200......Volkswagen
                    17-55........Audi

Komt bijden uit het zelfde fabriek maar de audi is toch een stuk beter.
                    Nikon spul

Comment

Ik gebruik deze lens nu iets meer dan een jaar en ben er heel tevreden over.
                      Het enige minpunt wat ik kan opnoemen is de lenscreep maar door een gummi afdichtingsring van een pvc geurafsluiter over de lens te bevestigen is dit probleem al een heel stuk minder.
                      Wil je echt professionele foto's gaan maken dan is een lichtsterkere lens misschien wel beter maar ook een heel stuk duurder. Voor de dagelijkse huis tuin en keuken-foto's voldoet deze lens prima.
                      Op mijn website kun je altijd eens kijken naar de resultaten.

Comment

Misschien nog één puntje in het oog houden:
                        17 - 55 f/2.8 + 70 - 200 f/2.8: 1200 + 1800 euro
                        18-200VR: 600 euro

Of om ook auto-taal te gebruiken:
                        18-200......Audi
                        17-55........VW Phaeton 6.0L W12
                        Komt beiden uit het zelfde fabriek maar de Audi is toch een stuk goedkoper...

Ik heb de 18-200VR ondertussen 1.5 jaar en voor zijn prijs is het een zeer goeie allround lens. Ideaal om mee te nemen op reis, niet te groot of te zwaar, groot bereik, VR is zeer nuttig. Er zijn natuurlijk ook een paar nadelen maar geen onoverkomelijke... Het is niet zo scherp en zoveel als de genoemde f2.8 lenzen en sommige exemplaren hebben soms inderdaad lenscreep.
                        Last edited by muylaerb; 20 januari 2008, 18:18.
                        mvg
                        Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                          De prijs voor de combo is zeker scherp. Persoonlijk zal ik hem als ik jouw was hem daar niet voor laten liggen.

Alleen vindt ik de lens tegenover de 17-55
                          Appels en peren......de lens is duurder als de set D80+18-200, zou toch treurig zijn als die niet beter was.

Ik heb de lens zelf ook. Op mijn D50 bevalt die goed op de D200 niet. Het lijkt net of door de meerdere pixeltjes de resolutie van de lens lager is dan die van de sensor en bij de D50 is dat niet zo'n groot probleem, maar een 17-55 geeft daar ook een scherpere foto, maar minder verschil als op de D200.

Maar dit kan heel subjectief zijn, want ik heb nooit vergelijkende metingen gedaan.

De Sigma heeft ook lenscreep en heeft een blokkeringsknopje, indertijd 2x een foto hierdoor gemist. De Nikon heeft geen lenscreep op 18 en 200 mm alleen daar tussen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            ik heb ook de Nikkor 18-200 VR gehad, handige lens maar voelt nogal plstiekerig aan vond ik, ook vertoonde ze zeer vlug lenscreep.
                            Ondertussen heb ik me de Sigma 18-200 OS aangeschaft, deze lens is een stuk robuuster en vertoont ( tot nu toe dan toch ) nog geen kentekens van lenscreep.
                            En is de Sigma scherp op zijn grootste diafragma 's
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Of om ook auto-taal te gebruiken:
                              18-200......Audi
                              17-55........VW Phaeton 6.0L W12
                              is het nog toegelaten met gewone VW en Skoda-lenzen fotos te nemen

Comment

Working...
                              X