Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 18-200 VR

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Is het niet simpeler om naar je onderwerp toe te gaan dan te schouwen (showen) met een glasbak of een onmogelijke 11x zoom. Behalve voor vogelfotografie werk ik al heel mijn leven met korte lenzen tot max 100mm.

Zoals ik reeds gemeld heb is die glasbak verleden tijd voor mij (toch voor op reis) en de 'onmogelijkheid' van die zoom zou ik toch in twijfel trekken.

Je mag deze categorie van lenzen niet meer vergelijken met een lens van 10 of 20jaar geleden(dat doe je ook niet met een dieselmotor van 20 jaar geleden). De techniek staat ook hier niet stil. Deze categorie van lenzen is optisch zo gecorigeerd dat de optische prestaties vanaf f/8 praktisch niets meer moet onderdoen voor de betere lenzen.
    Ik heb mijn 18-200 al gebruikt in de studio samen met mijn 80-200 2.8 ED; natuurlijk werk je op f/8 of f/11, de verschillen zijn heel miniem.

Kijk ook maar eens op de site van Ken Rockwell, de vergelijking tussen bvb een 17-55 2.8 en de kitlens: op f/8 geen optisch verschil , mechanisch is die kitlens natuurlijk niet te vergelijken.

Groetjes

Luc

Comment

Working...
    X