Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
let wel op: zij spreken over "digitaal" als synoniem voor "crop"-toestel.
je 5D is dat niet, maar fullframe dus DC-lenzen zijn er niet voor geschikt.
DG slaat dan weer enkel op een "speciale" coating die interne reflecties
door de sensor moet weren ...
Ik zou voorstellen: nog effe doorsparen voor een
Canon EF 28-300 IS (als je een wide angle + tele in één lens wil)
of
Canon EF 100-400 IS (als je een tele wil en nog een wide angle lens hebt)
Die bigma's hebben een superzoomrange, maar eigenlijk door het ontbreken van veel licht die binnen kan in de lens in combinatie van het ontbreken van een stabilisatiesysteem in de lens ... nog eens in combinatie van het feit dat het een superzoom is van lagere prijsklasse... zie ik echt veel minder goede foto's hiervan.
let wel op: zij spreken over "digitaal" als synoniem voor "crop"-toestel.
je 5D is dat niet, maar fullframe dus DC-lenzen zijn er niet voor geschikt.
DG slaat dan weer enkel op een "speciale" coating die interne reflecties
door de sensor moet weren ...
mm
Dus eigenlijk voor een FF camera een DG lens?
Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
neen, DG heeft helemaal niets te maken met al dan niet FF...
DG is gewoon een coating om reflecties te voorkomen, niet meer niet minder
Dus eigenlijk is iedere groothoek lens geschikt voor een FF zolang het maar geen DC lens is, want die is speciaal voor cropcamera's? Begrijp ik het zo goed?
En voor de duidelijkheid, ik zoek een extreme groothoek zoomlens. Van ongeveer tussen de 10 tot max 24 mm
Iemand tips?
Dus eigenlijk is iedere groothoek lens geschikt voor een FF zolang het maar geen DC lens is, want die is speciaal voor cropcamera's? Begrijp ik het zo goed?
En voor de duidelijkheid, ik zoek een extreme groothoek zoomlens. Van ongeveer tussen de 10 tot max 24 mm
Iemand tips?
de enigste extreme groothoekzoomlens die je kan vinden voor de 5D is de sigma 12-24...
geen enkele andere zal werken op een 5D, niet de sigma 10-20 niet de tokina 12-24,niet tamron 11-18, niet de canon 10-22...
nochtans een lens als de 16-35 geeft ook al een heel grote hoek hoor op een 5D, en als je toch breder wil én lichtsterk, kan je voor de Tamron/Canon/Sigma 14mm 2.8 gaan
de enigste extreme groothoekzoomlens die je kan vinden voor de 5D is de sigma 12-24...
geen enkele andere zal werken op een 5D, niet de sigma 10-20 niet de tokina 12-24,niet tamron 11-18, niet de canon 10-22...
nochtans een lens als de 16-35 geeft ook al een heel grote hoek hoor op een 5D, en als je toch breder wil én lichtsterk, kan je voor de Tamron/Canon/Sigma 14mm 2.8 gaan
De lens is meer bedoelt voor extreme effecten zeg maar.....
Voor landschappen heb ik al de 24-70 lens.....
Comment