Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Lijkt me juist grappig om met opzet vervormde foto's te maken.
Kan soms wel een leuk effect zijn natuurlijk.
Daar koop ik de lens meer voor. Voor landschappen heb ik meer de 24-70 lens al wat op zich ook prima werkt.
Bedankt voor alle tips tot nu toe
Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
Ongeveer ja, grappige foto. Je ziet ook wel eens van die foto's van een koe dat de neus heel groot is t.o.v. de rest....
zoals deze? een koe is het nu niet, maar kom
tis wel een feit dat je met een groothoek als de 12-24 ook zulke resultaten kunt bekomen hoor, maar je moet altijd zeer dicht bij je onderwerp zitten
[QUOTE=Matthias;1712433]tis wel een feit dat je met een groothoek als de 12-24 ook zulke resultaten kunt bekomen hoorQUOTE]
Heeft er misschien iemand een idee van wat een 8mm je op een 5D (of film) body geeft? Lijkt me ook wel lekker extreem.
Dit is naturlijk ervanuit gaande dat een Peleng of zo gewoon een full frame lens is.
tis wel een feit dat je met een groothoek als de 12-24 ook zulke resultaten kunt bekomen hoorQUOTE]
Heeft er misschien iemand een idee van wat een 8mm je op een 5D (of film) body geeft? Lijkt me ook wel lekker extreem.
Dit is naturlijk ervanuit gaande dat een Peleng of zo gewoon een full frame lens is.
peleng is FF hoor ja...
de eerste foto hier is met een 1D genomen (crop 1.3)
de twee andere foto's zijn met 20D en 400D (crop 1.6) vandaar het verschil in hoeveelheid zwart
de 5D gaat gewoon een volledige cirkel geven
op een 5D zal je beelden als deze krijgen: peleng FF
je moet er wel even de zwarte randen bijdenken in het 3:2 formaat dan, want die zijn op deze foto weggesoept...
zoek eens op pbase.com, daar zal je ook meer dan genoeg vinden denk ik
Comment