Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de Nikor 17-55mm f/2.8 zijn geld waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is de Nikor 17-55mm f/2.8 zijn geld waard?

Ik sta momenteel ook voor de keuze, maar twijfel tussen de 17-55 f/2,8 en de 24-70 f/2,8. Ik geef de voorkeur aan de laatste omdat dat bereik m.i. couranter is en en ik zo de aansluiting met de 80-200 f/2,8 kan maken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankL Bekijk bericht
      Ik sta momenteel ook voor de keuze, maar twijfel tussen de 17-55 f/2,8 en de 24-70 f/2,8. Ik geef de voorkeur aan de laatste omdat dat bereik m.i. couranter is en en ik zo de aansluiting met de 80-200 f/2,8 kan maken ?
      Je gaat de breedhoek sneller missen dan het verschil tussen 55 en 80 mm, da's mijn ervaring... 17-55 is m.i. geschikter op DX-formaat.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Je gaat de breedhoek sneller missen dan het verschil tussen 55 en 80 mm, da's mijn ervaring... 17-55 is m.i. geschikter op DX-formaat.

17-55 en 80-200 = afgerond omgerekend 25 - 82 en 120 - 300
        24-70 en 80-200 = afgerond omgerekend 36 - 105 en 120 - 300

Persoonlijk vind ik bij de eerste combinatie de 'gap' redelijk groot, maar je zou kunnen redeneren dat je dit kan opvangen door zelf korter of verder van het voorwerp te staan, voor zover mogelijk.

Comment

Heb een 80-200 lens en de 17-55 en ik mis eerlijk gezegd niets. Hiervoor had ik ook een 24 mm lens en de 28-70. Maar dan heb je eigenlijk geen echte groothoek meer en die miste ik wel heel erg.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

Comment

Ik heb ook een tijd een 17-55mm en een 80-200mm gehad, en daarnaast een 35-70mm 2.8 (kan je vrij goedkoop vinden), maar tussen 55 en 80 heb ik bijna nooit iets gemist...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als je deze lens hebt wil je echt niets anders meer.
              Meer hoef ik er niet over te zeggen.

Gr Kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Als je deze lens hebt wil je echt niets anders meer.
                Meer hoef ik er niet over te zeggen.

Gr Kees
                Ik zie dat je een 17-55 met een 80-200 combineert. Vind je het persoonlijk een gemis dat je in ff een gap hebt tussen +/- 82 (55x1,5) en 120 (80x1,5) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankL Bekijk bericht
                  Ik zie dat je een 17-55 met een 80-200 combineert. Vind je het persoonlijk een gemis dat je in ff een gap hebt tussen +/- 82 (55x1,5) en 120 (80x1,5) ?
                  Ikzelf heb de Tamron 17-50 en de Sigma 70-200.
                  Om de 50 naar de 70 te overbruggen moet je meestal wat dichter komen maar de 17 kant gebruik je dikwijls binnenhuis (ik toch) en dat kan je dikwijls niet met een 24 en achteruit stappen bereiken daar je met de rug tegen een muur loopt of iets dergelijke.
                  Kortweg: met voetzoom inzomen gaat meestal gemakkelijker dan met voetzoom uitzomen.

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb welliswaar geen 80-200 maar een 70-200, het gat tussen 17-55 en 70-200 heb ik nog nooit gemist. Dit komt waarschijnlijk dat ik nog steeds gewend ben daar waar het nodig is een stap voorwaarts te doen. Het gemis aan groothoek kun je daar niet mee opvangen.

Dus die 17 mm is echt noodzakelijk.

Als je de 17-55 op je camera geplaatst hebt dan hoef je niet snel een andere lens te plaatsen. Het is dan ook een van de toplenzen van Nikon die zijn geld zeer zeker waard is.
                    Het enige probleem is dat top ook top geld kost.
                    mvgr
                    antoine200

Comment

ik heb sinds een aantal weken de 17-55mm f/2.8, en ik ben verbaast van de uitstekende kwaliteit. ik fotografeerde voorheen met mijn 85mm f/1.4 en dacht geen zoomobjectief te vinden die gelijkaardig was van kwaliteit, niet dus , vooral de mooie kleuren en mooi contrast zijn top.

een fantastische investering, ik heb enkel deze 2 en ondervind ABSOLUUT geen gemis ts de 55mm en de 85mm!!
                      hangt natuurlijk ook van je doel af hé..
                      Photography helps people to see
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

Comment

Om een einde aan deze discussie te maken of deze lens zijn geld waard is zal ik deze foto laten zien.

Deze maakte ik (toen ik de 17-55 pas gekocht had 2e hands) met de D70 waar ik toen nog mee fotografeerde.
                        Foto komt zo uit de camera, écht helemaal puur en onbewerkt.
                        Ik schrok zelf ook van de kwaliteit
                        Oordeel zelf.

PICTURE

Gr Kees
                        Last edited by KvP; 8 december 2007, 09:04.
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hoi,

ik zit eveneens reeds een tijdje naar een 17-55 te lonken. Ik heb me echter voorgenomen om geen lenzen meer aan te schaffen zonder VR. Canon heeft een gelijkwaardige lens met IS. Iemand reeds iets gehoord of Nikon binnenkort een 17-55 uitbrengt met VR ?

groet
                          Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

There's a 17-55mm up for sale verrrrry soon. top condition, boxed, etc etc.

Why would I sell such a super lens?
                            To be honest, I wish I didn't have to because it is my main lens, it really can't be faulted for use on a DX sensor'd Nikon or Fuji. There is the problem. My DX cameras are going to be backup, the D3 will need a 17-35 to work to it's best.

Finances say the 17-55mm has to go, not the quality.

I'll advertise it properly very soon.

Rob.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Om een einde aan deze discussie te maken of deze lens zijn geld waard is zal ik deze foto laten zien.

Deze maakte ik (toen ik de 17-55 pas gekocht had 2e hands) met de D70 waar ik toen nog mee fotografeerde.
                              Foto komt zo uit de camera, écht helemaal puur en onbewerkt.
                              Ik schrok zelf ook van de kwaliteit
                              Oordeel zelf.

PICTURE

Gr Kees
                              Mooi scherp en mooi van kleuren.

Ik heb er hier ook een paar geplaatst

mvgr
                              antoine200

Comment

Het doet even pijn in de portemonnee, maar achteraf ga je er alleen maar spijt van hebben. Spijt dat je deze lens niet eerder gekocht hebt, welteverstaan.
                                Volgens mij is dit zowat de beste lens in dit bereik voor camera's met een DX-sensor, en dus absoluut zijn geld waard.
                                Ik heb overigens ook nog nooit het gat tussen 55 en 70mm gemist.
                                www.stijnwillekens.be

Comment

Working...
                                X