Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de Nikor 17-55mm f/2.8 zijn geld waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is de Nikor 17-55mm f/2.8 zijn geld waard?

Oorspronkelijk geplaatst door stino Bekijk bericht
    Het doet even pijn in de portemonnee, maar achteraf ga je er alleen maar spijt van hebben. Spijt dat je deze lens niet eerder gekocht hebt, welteverstaan.
    Volgens mij is dit zowat de beste lens in dit bereik voor camera's met een DX-sensor, en dus absoluut zijn geld waard.
    Ik heb overigens ook nog nooit het gat tussen 55 en 70mm gemist.
    Het doet geen pijn, je koopt de lens voor 1000 Euro, en als je hem kwijt wil verkoop je hem voor hetzelfde geld.
    Waardevast heet dat.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

En ondanks alle kwaliteiten van de lens zou ik hem nu niet kopen, ik zou wachten wat het FX formaat gaat doen en dan een beslissing nemen. Ik koop bewust al een jaar geen DX-objectieven meer.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        En ondanks alle kwaliteiten van de lens zou ik hem nu niet kopen, ik zou wachten wat het FX formaat gaat doen en dan een beslissing nemen. Ik koop bewust al een jaar geen DX-objectieven meer.
        Dat is inderdaad het verstandigste als je absoluut FF wil gaan, maar velen zullen het om 2 redenen al zo laten : eerst en vooral de prijs - zowel van toestel als van FF objectieven, en ten tweede, het verlies aan tele.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik ben blij van deze laatste 2 berichten want ik ben aan het wachten voor de 24/70 en na al deze positieve berichten v/d 17/55 was de twijfel een beetje toegeslopen.:heb nu wel nog een cropcamera maar binnen afzienbare tijd is dat toch terug voor allemaal ff
          maar voor degene die twijfelen over de prijs van de lens(nieuw)moet je eens kijken bij www.idealo.de voor vergelijking van de verschillende duitse shops,heb er al gekocht bij enkele en zijn tot nu toe steeds duits grundlich korrekt
          grtz marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            Als je deze lens hebt wil je echt niets anders meer.
            Meer hoef ik er niet over te zeggen.

Gr Kees
            ook mijn meing ... de 17-55 is mijn basis ! enkel voor tele-opnames gaat hij eraf ! (de lens dus )
            Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
            http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcva Bekijk bericht
              ik ben blij van deze laatste 2 berichten want ik ben aan het wachten voor de 24/70 en na al deze positieve berichten v/d 17/55 was de twijfel een beetje toegeslopen.:heb nu wel nog een cropcamera maar binnen afzienbare tijd is dat toch terug voor allemaal ffmaar voor degene die twijfelen over de prijs van de lens(nieuw)moet je eens kijken bij www.idealo.de voor vergelijking van de verschillende duitse shops,heb er al gekocht bij enkele en zijn tot nu toe steeds duits grundlich korrekt
              grtz marc
              Ik help je het hopen, maar ik ben er toch nog niet zo zeker van tenzij je een D3 of een 5DII gaat kopen.
              mvgr
              antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bellybouncer Bekijk bericht
                ook mijn meing ... de 17-55 is mijn basis ! enkel voor tele-opnames gaat hij eraf ! (de lens dus )
                En voor de Nikkor 85mm f1.4
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

antoine 200,
                  ik heb pas een nieuwe heel voordelig gekocht en binnen afzienbare tijd,enkele jaren... klappen we misschien van een d400 of 500 en een 7d
                  mvg marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    En voor de Nikkor 85mm f1.4
                    inderdaad, beste dat er toch "zekerheden" zijn in het leven hé
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Dat is inderdaad het verstandigste als je absoluut FF wil gaan, maar velen zullen het om 2 redenen al zo laten : eerst en vooral de prijs - zowel van toestel als van FF objectieven, en ten tweede, het verlies aan tele.
                      Ik weet no9g niet of FF wil gaan, zal veel van de prijs afhangen, maar als ik overstap zullen er meer volgen en dan zit je met je dure DX glas.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hey,

Bedankt iedereen voor de talrijke reakties. Nu ben ik tenminste zeker van onze investering. Heb een nieuwe Nikor bestelt en heb hem deze week.

Cheeez!
                        Nikon D50 /// Tamron 18-200 f3.5-6.3 /// Nikkor 17-55 f2.8 DX /// SB-600

Comment

Veel fun met de nieuwe aanwinst...............

Hij is al zijn euro's meer dan waard.
                          Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrianMous Bekijk bericht
                            Hey,

Bedankt iedereen voor de talrijke reakties. Nu ben ik tenminste zeker van onze investering. Heb een nieuwe Nikor bestelt en heb hem deze week.

Cheeez!
                            Je zult zien, er gaat een nieuwe wereld voor je open

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Ik weet no9g niet of FF wil gaan, zal veel van de prijs afhangen, maar als ik overstap zullen er meer volgen en dan zit je met je dure DX glas.
                              Zoiets kan je uiteraard ook zeggen van de DSRL-(APC)camera's zelf zoals D200/D300 - en daar staat niemand nooit bij stil.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X