Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

    De Tamron is zelfs voor 338,- te krijgen (in Duitsland via www.preissuchmaschine.de). Ik heb hem deze week besteld en wacht nu op levering. Ik heb ook de afweging gemaakt tussen de Nikon en Tamron (ik had geen zin om op de Tokina te wachten).

    Mijn afweging was de volgende:

    Voor pakweg EUR 1000,- extra krijg je:
    - stevige bouwkwaliteit -> op zich is het wel fijn als je een stevig stuk metaal in je hand hebt, maar het weegt ook veel extra. Aangezien ik vooral fotografeer op vakanties is dit zowel een plus- als minpunt. Mijn AF-S 80-200 gaat ook bijna nooit mee vanwege het gewicht en het formaat, en dat is toch zonde.
    - AF-S -> snel en stil focussen vind ik wel belangrijk. Dit is voor mij een groot pluspunt van de Nikon. Ik ben ook benieuwd hoe de Tamron zal presenteren op dat gebied. Als ik me er echt aan stoor, dan a) ga ik alsnog voor de bijl en koop een Nikon b) koop weer een 18-70 en hoop dat ik deze keer wel een goed exemplaar heb c) koop een D200 (of D80) en hoop dat deze wat sneller focussen d) hoop ik dat Tamron/Sigma/Tokina eindelijk met een AF-S/HSM-versie komt. Een paar maanden geleden was er wel een nieuwsbericht dat Tamron een of andere ultrasone techniek had ontwikkeld/gekocht o.i.d., dus ik verwacht wel dat dat ooit komt.
    - een pak meer afschrijven -> Eigenaars van Nikon Pro-glas zullen het ontkennen, maar je krijgt in absolute termen gewoon veel minder terug voor je Nikon dan een Tamron. De waarde van een lens blijft m.i. na de eerste grote afschrijving toch redelijk constant. Als ik nu zo'n Tamron koop, kan hij makkelijk weg voor 300,- (paar tientjes verlies). De Nikon heeft waarschijnlijk te kampen met een paar honderd euro afschrijving.

    Dus waarom nog zou ik de Nikon kiezen: alleen om stiller/sneller focussen, stevige bouwkwaliteit en (misschien wel de illusie van) betere optische kwaliteit. Kortom: de Tamron is waarschijnlijke een betere keuze voor mij.

    Ik zal volgende week laten weten wat mijn bevindingen zijn.
    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch Bekijk bericht
      ... knip...c) koop een D200 (of D80) en hoop dat deze wat sneller focussen ...knip....
      o ja, het verschil tussen een D50 en een D200 is fameus
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

        Eigenaars van Nikon Pro-glas zullen het ontkennen, maar je krijgt in absolute termen gewoon veel minder terug voor je Nikon dan een Tamron
        Pardon...????

        De Nikkor 17-55 gaat tegenwoordig tweedehands weg voor de nieuwprijs van 3 jaar geleden.

        Dat nikkon glas minder waard is als een B merk is onzin.
        Hoop voor je dat je maar een paar tientjes verlies hebt maar ik denk dat je er naast zit.
        Nikon spul

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
          Pardon...????

          De Nikkor 17-55 gaat tegenwoordig tweedehands weg voor de nieuwprijs van 3 jaar geleden.

          Dat nikkon glas minder waard is als een B merk is onzin.
          Hoop voor je dat je maar een paar tientjes verlies hebt maar ik denk dat je er naast zit.
          Das ook een beetje te veel van het goede.
          Heb zelf een 17-55 te koop in aangeboden staan die in perfecte staat is en van augustus 2005.
          Maar de nieuw prijs wordt zekers niet betaalt



          Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

            hoi,

            ik heb ook pas de Tamron, en heb er een weekje kunnen mee spelen.

            Een voorbeeldfoto vind je hieronder.
            Hij is gemaakt binnen in een subtropisch zwembad.

            .

            mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
              hoi,

              ik heb ook pas de Tamron, en heb er een weekje kunnen mee spelen.

              Een voorbeeldfoto vind je hieronder.
              Hij is gemaakt binnen in een subtropisch zwembad.

              mvg
              Heb je een site waar nog meer foto's op staan?
              Momenteel geen fototoestel meer!

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                hoi,

                Ik heb nog geen tijd gehad om een album te maken, maar hier vindt u nog een paar foto's zo uit de camera.

                Dus niets verscherpt of de levels aangepast.






                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                  Hmmmmmmmmmmz, je doet me twijfelen, enooooooooorm twijfelen...

                  Deze foto's zien er helemaal niet slecht uit. De vraag is of de optische kwaliteit van een Nikkor 17-55 2.8 dan nog veel beter is... Wat je wel hebt is dat de 55 beter aansluit op een 70-200 of een 80-200.

                  Dat wordt nog even nadenken........
                  Momenteel geen fototoestel meer!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                    Ikzelf heb de Nikon 17-55 2.8 DX en ik ben hier heel erg tevreden mee, maar als hij zo dichtbij in de buurt komt waarom dan twijfelen? het is hetzelfde verhaal als de tokina in vergelijking met de duurdere nikon 12-24, ik heb toen ook gekozen voor de Tokina en eerlijk is eerlijk als ik het geld had dan had ik voor de nikon gekozen maar ik heb nooit achterom gekeken.
                    Als je het geld hebt koop nikkor daar kan je (vrijwel) niet fout mee gaan maar sigma-tokina-tamron tikken de laatste jaren lekker aan de weg.

                    Hopelijk helpt dit iets... zeg maar mijn 2 cent

                    Groeten,Marco.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                      Dit is een onbewerkte foto op 2.8. Ook deze foto is zo uit de camera gekomen en onbewerkt.

                      Deze is trouwens met een 30D gemaakt.

                      Als iemand haarscherpe foto's of raw wilt, moet je mij ff emailen.

                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door cheetah Bekijk bericht
                        Dit is een onbewerkte foto op 2.8. Ook deze foto is zo uit de camera gekomen en onbewerkt.

                        Deze is trouwens met een 30D gemaakt.

                        Als iemand haarscherpe foto's of raw wilt, moet je mij ff emailen.

                        http://farm1.static.flickr.com/179/4...d3d1fda2_b.jpg

                        Over welke lens hebben wij het hier ?

                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
                          Hmmmmmmmmmmz, je doet me twijfelen, enooooooooorm twijfelen...

                          Deze foto's zien er helemaal niet slecht uit. De vraag is of de optische kwaliteit van een Nikkor 17-55 2.8 dan nog veel beter is... Wat je wel hebt is dat de 55 beter aansluit op een 70-200 of een 80-200.

                          Dat wordt nog even nadenken........
                          geloof me het antwoord is nee, als je de juiste lenzen van Tamron er weet uit te pikken, ga je heel veel geld moeten neerleggen bij de grote merken om dezelfde optische kwaliteit te benaderen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Over welke lens hebben wij het hier ?

                            Groetjes,
                            Pol.
                            de tamron mag ik aannemen ? Denk niet dat de nikon op de 30D past, want die tussenringen hebben die geen verlies op aperture ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door frednick Bekijk bericht
                              de tamron mag ik aannemen ? Denk niet dat de nikon op de 30D past, want die tussenringen hebben die geen verlies op aperture ?

                              Nee,inderdaad die zal er niet op passen.
                              En zo vroeg in de morgen was het nu ook weer niet..

                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon 17-55 2.8 VS Tamron 17-50 2.8

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                geloof me het antwoord is nee, als je de juiste lenzen van Tamron er weet uit te pikken, ga je heel veel geld moeten neerleggen bij de grote merken om dezelfde optische kwaliteit te benaderen.
                                Dat is het nu net, hoe weet je dat je een goeie Tamron vast hebt? Dat zie je natuurlijk niet als je hem bestelt!
                                Momenteel geen fototoestel meer!

                                Comment

                                Working...
                                X