Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Canon 17-55 vs 17-85

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil Canon 17-55 vs 17-85

Ik heb de proefversie van DxO nu op de computer staan en daar enkele foto's geprobeerd te bewerken.
    Hij gaat dan ook wel aan de gang maar het eindresultaat is dan niet veranderd.
    Ik zal ergens dan een fout maken maar weet niet hoe ik het dan wel veranderd krijg.
    Het gaat om foto's genoemen op mijn oude Canon 20 D en met de 10-22 lens en de 17-85 lens.
    Alleen heb ik bij het begin als camera de 30 D ingevoerd maar die heb enkele dagen daarna aangeschaft,mogelijk zit daar een fout.
    Ik had enkele foto's die erg vertekenen maar helaas ik zie dus nog geen verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
      Ik heb de proefversie van DxO nu op de computer staan en daar enkele foto's geprobeerd te bewerken.
      Hij gaat dan ook wel aan de gang maar het eindresultaat is dan niet veranderd.
      Ik zal ergens dan een fout maken maar weet niet hoe ik het dan wel veranderd krijg.
      Het gaat om foto's genoemen op mijn oude Canon 20 D en met de 10-22 lens en de 17-85 lens.
      Alleen heb ik bij het begin als camera de 30 D ingevoerd maar die heb enkele dagen daarna aangeschaft,mogelijk zit daar een fout.
      Ik had enkele foto's die erg vertekenen maar helaas ik zie dus nog geen verschil.
      Je moet de modules installeren voor jouw camera en lens. Voor elk van die combinatie heeft dxo aparte correcties omdat deze zo getest door hun zijn. Met een module voor de 30D ga je geen 20D foto's kunnen auto corrigeren.

Comment

Bedoel je daarmee de pagina's waar je eerst het merk ,type camera aanvinkt en op de volgende pagina de lens die wilt corrigeren?
        Want dat heb ik veranderd naar de Canon 20 D en naar de 10-22 mm lens.
        Daarna ga ik dan de foto opladen en laat hem daar zijn werk doen.
        Ik zie op de blauwe balk dat hij bezig is maar het eind reultaat is dan helaas niet veranderd.
        Moet ik nog iets anders ingeven hiervoor?
        Sorry voor deze lastige vragen maar ik ben totaal nieuw met het bewerken met dit programma dus ik hoop dat ik er nog verder mee kom.

Comment

Raar maar waar, maar heb ergens een resolutietest gezien bij cameralabs dacht ik en daar had de 17-85 een groter scheidend vermogen dan de 17-55, maw de LPI ligt hoger.....
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Dit is vrij simpel, verkoop de 17-85IS en koop de 17-55IS en daarna terug een 10-22, da's wat ik ook gedaan heb, alleen moet ik de 10-22 nog kopen.
            Dit ga ik ook doen, heb ook nog een 24-70 f2.8 maar op mijn 20D is dit een raar bereik... Ik ga toch bij cropcameras blijven dus die 17-55 lonkt...
            Ik ga die 24-70 verkopen, dit is wel een hele goeie lens, is die 17-55 vergelijkbaar?
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Heb me juist de 17-55 aangekocht, lekker veel backfocus.
              Pff, ik mag de laatste tijd blijkbaar niets kopen, er is altijd wel iets...

Wat moet ik nu doen? Lens terugsturen, of body voor calibratie?
              BUMMER

Comment

Je hebt 'em vandaag nieuw gekocht? Ik zou hem zsm omruilen en opnieuw testen. Je body ter calibratie opsturen kan altijd nog....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  voor het rechttrekken van de vertekening op 10 tot 12 mm zou ik DxO gebruiken, werkt automatisch dus niet teveel werk aan.
                  Waar kan je het programma DxO kopen/downloaden?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Je hebt 'em vandaag nieuw gekocht? Ik zou hem zsm omruilen en opnieuw testen. Je body ter calibratie opsturen kan altijd nog....

Kan je die gewoon wisselen, of gaan ze gewoon zeggen dat de boel moet gecalibreerd worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Kan je die gewoon wisselen, of gaan ze gewoon zeggen dat de boel moet gecalibreerd worden?
                      Bij de meeste winkels kun je zowiezo binnen 7 dagen ruilen/ retourneren als het aangekochte product niet voldoet. (Volgens mij is dit in NL in ieder geval zelfs wettelijk geregeld..)
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Het was user error, heb vandaag nog wat aan het fotograferen geweest, heb ook die test gedaan met die kaart van tim jackson, lens focust perfect!
                        OEF!

Comment

Working...
                        X