Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 28-300mm f/3.5-6.3 DG Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 28-300mm f/3.5-6.3 DG Macro

Iemand ervaring met deze lens ? Hoe valt ze mee ?

Een vraagje. Ik heb hier ooit gelezen dat de langst mogelijke sluitertijd 1/1,5xf bedraagt. Heb ik het goed voor dat je langste sluitertijd op 300mm dan 1/450 is ? Gecomineerd met de max. 6.3 op dat bereik, kom je dan snel in de problemen ? Kun je die vlotjes ondervangen met ISO (op een 20D) ?

Ik doe nooit aan natuurfotografie, loop veel rond in grote steden en wil zowel wat pleinen, gebouwen als details van die gebouwen, mensen, ... kunnen nemen. Daarnaast de heel gewone huis-tuin- en keukenfoto's : feestjes, uitstapjes, vrouw en kinderen, ...

Alvast bedankt aan allen voor de reacties.

O ja nog dit : ik ben mij ervan bewust dat er betere lenzen zijn dan deze, maar als pure hobbyist met budgettaire limieten en geen zin om voortdurend te wisselen lijkt deze lens op het eerste zicht ok, te meer daar ik er wel iets goeds over lees hier : http://www.ephotozine.com/article/Si...35-63-DG-Macro
    Last edited by dgdirk; 14 maart 2008, 10:05. Reden: Meer info

Re: sigma 28-300mm f/3.5-6.3 DG Macro

Echt niemand ?

Comment

Deze lens ken ik niet, maar indien je een CANON body hebt, is de 55-250 is usm een zeer leuke lens in hetzelfde bereik. Zie ook deze thread: http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=55-250

prijs/kwaliteit een topper binnen het canon gamma.

Sven

Comment

Lees deze post even. Volgens mij gaat het om dezelfde lens en dan kan je je de aankoop beter besparen en uitkijken naar iets beter. Vermeld wel even je cameramerk, dan kan men je beter adviseren.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

daar kun je staat op gaan om een objectief te beoordelen.

succes:-)
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Working...
          X