Ik tijfel enorm of ik IS moet nemen of niet...ik doe vooral paardenfotografie en ik heb begrepen dat ik bij beweging op zich geen IS nodig heb. Maar is het bij andere dingen, bv standfoto's van de paarden dan wel zo'n groot voordeel? Of kan het evengoed zonder? Ik hou wel in mijn achterhoofd dat er later (zo gauw ik het geld bijeen heb) een lens voor de portretfoto's bijkomt ,die kan eventueel met IS?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 70-200mm f/2.8 > IS of niet?
Collapse
X
-
-
Re: Canon 20-700mm f/2.8 > IS of niet?
IS is enkel nuttig voor statische objecten onder minder goede lichtomstandigheden. En ik neem aan dat je 70-200 bedoeld en niet 20-700 . De 70-200 is overigens een vaak gebruikt objectief voor portretten dus dat zijn gelijk 2 vliegen in een klap.Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8
-
Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk berichtIS is enkel nuttig voor statische objecten onder minder goede lichtomstandigheden. En ik neem aan dat je 70-200 bedoeld en niet 20-700 . De 70-200 is overigens een vaak gebruikt objectief voor portretten dus dat zijn gelijk 2 vliegen in een klap.
Zonder IS moet je al een sluitertijd van 1/320ste op 200mm hebben om er zeker van te zijn geen bewegingsonscherpte te hebben. Met IS kan je met hetzelfde brandpunt dus lager gaan.______
www.vue.photo
Comment
-
Ik denk dat IS bijna altijd wel enige voordeel biedt, ik mis het zelfs af en toe op mn 17-50 bereik. (ik kom van Pentax en die had het ingebouwd in de body, dus stabilisatie met alle lenzen). Ik heb mijzelf dus ook voorgenomen alleen nog lenzen met IS te kopen, tenzij er geen lens met IS beschikbaar is (zoals de 100mm macro bijv. die ik binnenkort ga aanschaffen....)
dus als je het kunt permiteren zou ik zeker altijd voor de versie met IS gaan....
Comment
-
Ik heb al jaren de non IS versie en uiteraard ook nooit de IS gemist, mijn maatje is professioneel fotograaf en die heeft beide lenzen, maar zijne voorkeur is ook de non IS lens. Is wat lichter in gewicht ook wat goedkoper en zelfs iets scherper dan de IS versie.
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtIk heb al jaren de non IS versie en uiteraard ook nooit de IS gemist, mijn maatje is professioneel fotograaf en die heeft beide lenzen, maar zijne voorkeur is ook de non IS lens. Is wat lichter in gewicht ook wat goedkoper en zelfs iets scherper dan de IS versie.
MVG, Jeff______
www.vue.photo
Comment
-
-
Re: Canon 70-200mm f/2.8 > IS of niet?
Ik heb toch maar de IS versie besteld, ik hoop dat ik ze zo snel mogelijk heb... Misschien vandaag nog
Zelf ga ik ze gebruiken voor portret en op events voor close-ups van DJ's enz...
Comment
-
ALTIJD de IS-versie nemen, en bij voorkeur de F4 omdat die nauwelijks minder lichtsterk is en qua scherpte niets onderdoet voor de zware lichtreus...
HenkKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk berichtALTIJD de IS-versie nemen, en bij voorkeur de F4 omdat die nauwelijks minder lichtsterk is en qua scherpte niets onderdoet voor de zware lichtreus...
Henk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk berichtALTIJD de IS-versie nemen, en bij voorkeur de F4 omdat die nauwelijks minder lichtsterk is en qua scherpte niets onderdoet voor de zware lichtreus...
Henk______
www.vue.photo
Comment
Comment