Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d begin lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 400d begin lens

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
    Hij is besteld!
    Gefeliciteerd!

Laat even weten wanneer je 'm ontvangen heb, dan kan ik post #31 weer terugveranderen naar wat er eerst stond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Gefeliciteerd!

Laat even weten wanneer je 'm ontvangen heb, dan kan ik post #31 weer terugveranderen naar wat er eerst stond.
      Is goed! Zal wel eventjes duren...konijnenberg heeft het niet op voorraad
      Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

Comment

... obsolete
        Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:28.

Comment

Welke lens heb je nu aangekocht? Ben benieuwd omdat ik voor dezelfde aankoop sta.
          Groetjes
          Matti

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
            Zal wel eventjes duren...konijnenberg heeft het niet op voorraad
            Misschien toch een reden om de D80 te kopen, die hebben ze nog wel

Gr kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Ik heb de mogelijkheid hier al vermeld gezien ... maar ik zou graag mogelijk enig info willen van gebruikers die de volgende combo effectief gebruiken ..

Ik ben na het lezen van vele reviews tot de conclusie gekomen dat mijn beste instap combo een EOS 400D is maar met of een Sigma 17-70 of een Tamron 17-50 (eventueel aangedikt met een 70-200)
              Enig commentaar van een gebruiker hiervan ? Volgens sommige bronnen zou de Tamron een tikkeltje beter zijn ? (wat dat dan ook mag betekenen ? )
              TIA
              IK weet niet hoe de tamron presteert, maar ik ben heel tevreden met de sigma 17-70! Deze lens is echt een pak beter dan de kitlens. Het bereik is ideaal als all-round lens en sluit naadloos aan bij mijn 70-300 IS (wat natuurlijk niet HET argument is, maar toch handig). Ik vind persoonlijk toch dat ietsje meer tele (70mm tov 50mm) best wel handig! De lens is relatief snel hoewel er wel snellere zullen bestaan, maar ja, je kan ook niet alles verwachten in die prijsklasse. En als je echt een muisstille lens wil, moet je ze niet kopen, want je hoort wel het focusmechanisme, en dat is luider dan bij de USM lenzen van canon (zoals te verwachten), maar absoluut niet storend (hangt natuurlijk af waarvoor je het wil gebruiken). Zoals in vele reviews aangehaald is dit objectief een van de beste in zijn klasse.
              De 70-300 krijgt van mij ook veel lof! Het is een lens met een groot bereik, en dan komt die beeldstabilisatie ongelooflijk goed van pas! Ok, de bouwkwaliteit kon beter (mijn sigma 17-70 voelt zelfs steviger aan), maar ik spring voorzichtig om met mijn materiaal, dus dat heeft me niet overtuigd om een veel duurdere lens te kopen. Het hangt er vanaf wat je zelf voor ogen hebt, zowel qua budget als condities waairn je wil fotograferen. Toch lijkt me de 70-300IS ongelooflijk veel waar voor je geld!
              Mvg, Fre

Comment

... n.m.v.t.
                Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Dank je heel erg voor je reactie !
                  Ik zou voor de Sigma opteren voor 2 redenen. De eerste is idd het iets grotere bereik en de 2e is de "macro" mogelijkheid. Volgens de specs kan de lens focusseren op 20cm van het onderwerp doorheen het ganse bereik. Aangezien ik heel veel plantenfotografie doe (planten kweken is een ander hobby) is dit mooi meegenomen vooral omdat op een 400D met 10Mpx aardig kan ge"cropt" worden en toch nog een goede gedetailleerde foto kan overgehouden worden ..
                  thnx !
                  Dat is inderdaad een leuk pluspunt dat ik even vergeten te vermelden was Heb ik al meermaals kunnen gebruiken, bijvoorbeeld voor close-up van bloemen. Dat maakt de lens helemaal ideaal als een all-round meeneemlens in deze prijsklasse! De filtermaat (72 mm) is wel wat aan de duurdere kant, maar kom, daar zou ik het nu niet van laten afhangen.
                  Mvg, Fre

Comment

... n.m.v.t.
                    Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:29.

Comment

Ik ben ook aan het twijfelen of ik de sigma 17-70 ga kopen. Is die merkbaar beter dan de kitlens? Ik koop zowiso een canon eos 400d body. Ik wil het wel zo goedkoop mogelijk houden. Ik wil natuurlijk ook geen miskoop doen. Vandaar dat ik twijfel over de lens. De tamron 17-50 de canon 17-85 vallen af, die zijn te duur. Is de sigma de meerprijs van 200 euro waard?

Graag wat tips van mensen die deze lens gebruiken.

Comment

tips van mensen die ze gebruiken zoals ik al zei, een aanrader en de meerprijs zeker waard tov de kitlens!!!
                        Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                          tips van mensen die ze gebruiken zoals ik al zei, een aanrader en de meerprijs zeker waard tov de kitlens!!!
                          Hier nog wat aardige linkjes over deze lens:

Site 1

Site 2

Site 3

Comment

Hier wat test foto's...zwart stukje papier en voorwerpen fotograferen. Wel even wennen hoor als je van een simpele compactcamera af komt. Maar aldoende leert men:

Last edited by gerwinf; 13 maart 2007, 22:43. Reden: fotos weggehaald

Comment

Dit topic heel geïnteresseerd gevolgd omdat ik volgend weekend ook mijn eerste dslr ga aankopen: de canon 400D. Ik heb ook mijn twijfels over de kitlens en zou daarom graag de sigma 17-70 in plaats nemen, mss samen met de 50 f/1.8. Ik zie nu wel dat de sigma bij Konijnenberg, waar ik de camera ga kopen, niet voorradig is.
                              Bij Topfoto is ie wél uit voorraad leverbaar, en nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met Topfoto en of het betrouwbaar is de lens daar te bestellen ?
                              Alvast bedankt voor uw reacties
                              Dirk
                              Always happy to learn !

Comment

Ik zelf sta ook aan de vooravond van mijn eerste dSLR! Ik twijfel nog tussen de D80 en 400d, en dan is nog de vraag, welke lens! Die Tamron 17-50 en Sigma 17-70 interesseren mij wel...

Handig topic
                                Huur mijn fotostudio
                                Jan Cornelis Photography

Comment

Working...
                                X