Als je het budget hebt dan is die 17-55 gewoon een toplens die wat men ook verteld geen enkel ander merk te bieden heeft ( ook Nikon niet )..
Dus als ik het goed begrijp weet jij alles over de Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX?
Dan vertel maar eens waarom de Canon beter is?
Ik ben hier ook heel benieuwd naar.
Als je zoiets beweerd neem ik aan dat jij ervaring met beide lenzen hebt.
Dus als ik het goed begrijp weet jij alles over de Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX?
Dan vertel maar eens waarom de Canon beter is?
Ik ben hier ook heel benieuwd naar.
Als je zoiets beweerd neem ik aan dat jij ervaring met beide lenzen hebt.
Gr Kees
Ai , op de tenen getrapt , zeg me waar ik beweer dat de Canon beter is dan de Nikon hé , je moet nog eens even heel goed lezen wat ik schrijf Kees, ik zeg dat er geen enkel merk een lens kan aanbieden met dezelfde specificaties dan de Canon 17-55 IS , meer niet...
Met beleefde niet op de tenen getrapte groeten.
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Op mijn tenen getrapt
Haha, daar moet heel wat meer voor gebeuren
Ik vroeg me alleen maar af of jij de Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX kon.
Dat weet ik nu nog steeds niet.
Maar ik denk dat je die heel goed ken anders kan je niet weten dat de Canon meer bied.
Dus niet met flauwe kul aankomen over de op de tenen getrapte grappen
Ik kan best beamen dat die Nikon héél erg goed is Kees, en ik heb nooit het tegendeel beweerd ook, alleen heeft ie geen VR en de Canon wel daarover gaat het en dat weet je heel erg goed , trouwens die nikon moet nog een pak meer kosten dan die Canon ook...
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Nikon D80? Die is meteen wel weer 200 euro duurder
Ik heb niet zo'n groot budget...ik heb ongeveer 1300 euro tot mn beschikking. Ik zoek dus gewoon de body met een goede allround lens erbij
Gewoon met kitlens kopen.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Het wordt idd de 400d met een kitlens (en de Canon 50mm f/1.8 II voor het binnenwerk). Ik kan dan eerst de camera eens goed leren kennen en dan op mn gemakje doorsparen voor een mooie vervanging/uitbreiding.
Welke van deze kitlenzen het wordt moet ik nog even een nachtje over slapen (waarschijnlijk de 1e):
- Nikkor AF-S 18-70mm f-3.5-4.5 G IF-ED DX
- Sigma AF 18-50mm f/3.5-5.6 DC
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II
Dusver bedankt voor de vele info!
Last edited by gerwinf; 18 februari 2007, 08:23.
Reden: Zat een tikfout in...
Welke van deze kitlenzen het wordt moet ik nog even een nachtje over slapen (waarschijnlijk de 1e):
- Nikkor AF-S 18-70mm f-3.5-4.5 G IF-ED DX
- Sigma AF 18-50mm f/3.5-5.6 DC
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II
Ik merk nu dat je echt nog een beginner bent.
Geeft helemaal niets, zo begon ik ook.
Op een canon camera passen alleen canon, sigma, tokina en tamrom lenzen.
Die laatste 3 zijn universeel en passen op meerdere camera's.
Voor Nikon geldt hetzelfde, alleen ipv canon worden het Nikkor lenzen.
Ja, toch wel. Canon en Nikon hebben ieder hun eigen mount (vatting), elk hun eigen connectoren, signalen etc. Dat past gewoon niet op elkaar. Er zijn eventueel wel adapterringen maar dan werkt de electronica (diafragma, autofocus) niet meer.
Dan heb je inderdaad nog de fabrikanten als Sigma en Tokina. Die brengen hun lenzen uit in versies voor o.a. Nikon en Canon. Maar het is dus niet zo dat bijv. een bepaalde Sigma-lens op beide cameramerken past.
Inderdaad.....op Canon passen geen Nikon lenzen en omgekeerd.
Dus als je Nikon (of Nikkor) lenzen wilt, moet je ook een Nikon camera kopen, je moet je goed informeren voor je iets aankoopt.
Wel Sigma, tokina en Tamron zoals hierboven beschreven kunnen op alle DSLr camera's gebruikt worden.
Nikon heeft VR lenzen (stabilisatie)
Canon heeft IS lenzen (stabilisatie) + L glas
Zoals ik eerder zei, ga niet voor de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II !! Je zult het je echt gaan beklagen qua scherpte hoor, maar het is jou keuze.
Ga dan liever naar een Tamron 17-50 2.8 lens, die is wel goed......
Inderdaad.....op Canon passen geen Nikon lenzen en omgekeerd.
Dus als je Nikon (of Nikkor) lenzen wilt, moet je ook een Nikon camera kopen, je moet je goed informeren voor je iets aankoopt.
Klopt, misschien toch nog even vermelden dat je met Nikkor lenzen ook gebruik kan maken van de Fuji - camera's, namelijk de Fuji S3 Pro en de binnenkort beschikbare Fuji S5 Pro. Deze gebruiken namelijk dezelfde lensvatting dan de nikon Camera's.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment