Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d begin lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 400d begin lens

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Klopt, misschien toch nog even vermelden dat je met Nikkor lenzen ook gebruik kan maken van de Fuji - camera's, namelijk de Fuji S3 Pro en de binnenkort beschikbare Fuji S5 Pro. Deze gebruiken namelijk dezelfde lensvatting dan de nikon Camera's.
    Ja, dat voegt hier weinig toe, he. De TS heeft een Canon-camera op het oog dus zal 't hem worst zijn waar die Nikon-lenzen allemaal op passen. Van belang is hier alleen dat ze niet op de Canon's passen.
    Last edited by Leonidas; 18 februari 2007, 11:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ja, dat voegt hier weinig toe, he. De TS heeft een Canon-camera dus zal 't hem worst zijn waar die Nikon-lenzen allemaal op passen. Van belang is hier alleen dat ze niet op de Canon's passen.
      Is dat zo?
      Dan lees maar eens goed.
      Hij heeft nog helemaal geen camera.
      Het zou dus nog goed een D80 kunnen worden.

Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        Is dat zo?
        Dan lees maar eens goed.
        Hij heeft nog helemaal geen camera.
        Het zou dus nog goed een D80 kunnen worden.

Gr Kees
        Ja die gedachte spookt nog wel door mn hoofd...die keuzes ook eh
        Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

Comment

Is dat zo?
          Nee... Post met drie woorden aangevuld opdat het weer klopt.

Comment

Gezien jou kennelijk zeer kleine ervaring zou ik niet beginnen met het kopen van een ruime set, schaf je een eenvoudige instap dslr aan zoals een 400D bvb, komende van een compact zal dat al een verademing zijn. Wat men ook beweerd, met dat kitlensje vallen echt heel goede foto's te maken, je moet er wel leren mee werken en weten wat het kan en niet kan. Je koopt het dan ook voor 50 euro hé , als het iets meer mag kosten dan zou ik een Tamron 17-50 nemen.
            qua budget heb je dan nog wat ruimte voor toebehoren, pak 700 euro voor de 400D , 450 euro voor de Tamron , kom je op 1150 euro , en kun je nog een goed CF kaartje kopen en een eenvoudige draagtas.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Wat men ook beweerd, met dat kitlensje vallen echt heel goede foto's te maken, je moet er wel leren mee werken en weten wat het kan en niet kan.
              Goed punt ! De kitlens is inderdaad geen supertopper, maar om deze lens nu echt volledig af te breken... Voor haar prijs (nog geen 100 EUR) is dat eigenlijk best wel een goed startlensje hoor. Goede foto's worden nog steeds gemaakt door de fotograaf ! Met een superdeluxe L-lens maakt een slechte fotograaf nog steeds geen goede foto's

Ik zou je aanraden om te starten met de 400D en de standaard kitlens. Op die manier kan je uitdokteren of je een telezoom-mens bent of een groothoek-mens. Eens je dat weet, kan je gaan investeren in een betere lens.

Comment

Nee... Post met drie woorden aangevuld opdat het weer klopt.
                Al vaker heb gemeld dat men reacties niet mag veranderen.
                Want als men dan reageert op zo'n reactie die naderhand gewijzigd is dan schept dat verwarring.
                Je kan ook ook rectificeren in een volgende reactie.
                Niet persoonlijk hoor Leonidas, ik bedoel dit in het algemeen.

Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Al vaker heb gemeld dat men reacties niet mag veranderen.
                  Niet mag? Of niet zou moeten?

Ik schrijf niet graag dingen die niet waar zijn dus als ik een fout maak dan verbeter ik die. Ik heb gemeld dat ik dat gedaan heb en met jouw quote van mijn originele tekst plus alle verdere opmerkingen lijkt mij het allemaal meer dan duidelijk. De essentie van mijn reactie blijft namelijk gewoon van kracht.

Comment

Niet mag? Of niet zou moeten?
                    Niet zou moeten uitraard.

Even gecorrigeerd op de juiste manier

Comment

Een canon 400d in combinatie met een Sigma 17-70mm is ook onder de 1000 euro. Ook nog een mogelijkheid ipv de kitlens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                        Een canon 400d in combinatie met een Sigma 17-70mm is ook onder de 1000 euro. Ook nog een mogelijkheid ipv de kitlens.
                        Blijkt inderdaad ook een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding te hebben, als je de lichtsterkte niet echt nodig hebt een ideaal wandellensje in elk geval !
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
                          Een betere combinatie ga je voor -1000€ niet vinden. Ik heb nog wel een voorkeur voor de tamron 17-50 want die is f2.8 over de hele lijn maar die sigma is heel goed voor zijn prijs.

Heb je graag IS en USM moet je zeker aan de 17-85 IS denken. Staat niet op dezelfde hoogte van bouwkwaliteit als de 17-40 L maar is in hetzelfde gebied ook een f4 lens en zoveel slechter optisch is ie zeker niet. 400D + 17-85 IS kan je hebben voor -1200€ en dus ook nog binnen je budget.

Maar zo een 400d + 17-70 + 70-300 IS heb je voor -1500€ en dan heb je een hele mooie setup waar je nog lang mee voortkan en dat is niet zoveel meer dan je budget. Voor 1700€ heb je de 400D + 17-85 IS en 70-300 IS en dan heb je zelfs stabilisatie en USM over de hele lijn. Maar dat is natuurlijk wel al een heel stuk boven je budget en dus niet echt relevant vrees ik.

De D80 is zeker ook een mooi toestel maar voor jouw budget ben je een stuk beter af met de 400D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Blijkt inderdaad ook een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding te hebben, als je de lichtsterkte niet echt nodig hebt een ideaal wandellensje in elk geval !
                            Deze is f-2.8-4.5 DC...dus best lichtsterk. Alleen geen IS idd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Maar zo een 400d + 17-70 + 70-300 IS heb je voor -1500€ en dan heb je een hele mooie setup waar je nog lang mee voortkan en dat is niet zoveel meer dan je budget.
                              Ik heb deze combinatie en ben er heel tevreden mee!
                              Mvg, Fre

Comment

Bedankt voor de vele info! Hij is besteld!

Canon 400D + Sigma f-2.8-4.5
                                Last edited by gerwinf; 19 februari 2007, 23:03. Reden: Camera er even bijgezet

Comment

Working...
                                X