Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor Canon EOS 400D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor Canon EOS 400D?

Pas Canon EOS 400D gekocht met in de kit een EF-S 18-55 canonlens.
    Deze lens is echter niet bevredigend.
    Ik zoek een betere lens die deze kan vervangen.
    Welke kan ik best kiezen? Ik zie door de bomen het bos niet als ik wat rondsurf op internet.

Bedankt alvast.

Re: Welke lens voor Canon EOS 400D?

Zal maar eens bijdrage doen, al kan je de logische replies hier zeker terugvinden. Eerst en vooral moet je een aantal zaken zélf weten:
    * welk type foto's ga je maken (landschappen, portretten, macro, algemeen...)
    * primeert voor jou kwaliteit of handigheid
    * zoek je een groot bereik of neem je je foto's doorgaans van dichtbij
    enz...
    en VOORAL ... op welk vlak is de 18-55 niet bevredigend?

Als beginner denk ik dat je de optische 'nadelen' van sommige all-round lenzen minder zal zien dan de meer geavanceerde fotograaf. Als je echt een lens zoekt die quasi alles kan, zonder dat je er superkwaliteit van verwacht, dan is de Tamron 18-250 of de Sigma 18-200 OS een zeer goede keuze. Daarmee kan je zowel landschappen fotograferen als objecten die veraf zijn. Hou er alleen rekening mee dat lenzen met zo'n bereik toch een serieus compromis betekenen qua optische kwaliteit.

Zoek je toch iets meer kwaliteit, dan is de Canon 17-85IS best een goede keuze. Ook de Tamron 28-75 XR 2.8 is zeer aan te raden. Wil je een héél goedkoop lensje voor sublieme portretfoto's, dan is de 50mm/1.8 ook ideaal.

Wanneer je direct naar zéér goed glas wil gaan (dat vooral ook zijn prijs heel goed behoudt), dan ga je toch moeten uitkijken naar het befaamde Canon L-glas, al denk ik dat die voor een beginnende fotograaf toch wat overkill zijn.

Vooral forum eens doorbladeren naar gelijksoortige vragen, zal je héél veel uit leren.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nonkelzio Bekijk bericht
      Pas Canon EOS 400D gekocht met in de kit een EF-S 18-55 canonlens.
      Deze lens is echter niet bevredigend.
      Ik zoek een betere lens die deze kan vervangen.
      Welke kan ik best kiezen? Ik zie door de bomen het bos niet als ik wat rondsurf op internet.

Bedankt alvast.
      als je dubbelpost, wordt het een beetje moeilijk antwoorden hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja sorry eerst fout gepost maar ik kreeg het berichtje daar niet verwijderd.

Als ik surf naar die Tamron 18-250 krijg ik te zien dat die voor NIKON is bestemd. Klopt dat of is die compatibel met canon?
        Last edited by nonkelzio; 21 februari 2008, 18:25.

Comment

Is de Sigma 17-70mm 2.8-4.5 een goeie keuze als vervanging van de Canon EF-S 18-55?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nonkelzio Bekijk bericht
            Ja sorry eerst fout gepost maar ik kreeg het berichtje daar niet verwijderd.

Als ik surf naar die Tamron 18-250 krijg ik te zien dat die voor NIKON is bestemd. Klopt dat of is die compatibel met canon?
            Die is ook beschikbaar voor canon..

Comment

Als je wil gaan voor het beste (maar ook het duurste) alternatief voor het zelfde bereik, neem dan de EF-S 17-55 2.8 IS. Je zit dan wel tegen de 900 euro. Waarschijnlijk niet haalbaar...(ik ben er al even voor aan het sparen).

Wellicht meer haalbare alternatieven zijn de EF-S 17-85 4.0-5.6 IS (kleine 400 euro) of als je niet per se Canon en/of beeldstabilisatie wil, de Tamron 17-50 2.8. Deze laatste is niet alleen lichtsterk over het hele bereik maar naar verluidt ook zeer scherp. Dan zit je geloof ik rond de 350 euro. Zoals je zelf ook aangeeft is ook de Sigma 17-70 een prima alternatief. Van deze is trouwens een HSM versie in aantocht (= met stille motor).

Mijn aanbeveling:
              1. de Tamron
              2. de Sigma / de Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Zal maar eens bijdrage doen, al kan je de logische replies hier zeker terugvinden. Eerst en vooral moet je een aantal zaken zélf weten:
                * welk type foto's ga je maken (landschappen, portretten, macro, algemeen...)
                * primeert voor jou kwaliteit of handigheid
                * zoek je een groot bereik of neem je je foto's doorgaans van dichtbij
                enz...
                en VOORAL ... op welk vlak is de 18-55 niet bevredigend?

Als beginner denk ik dat je de optische 'nadelen' van sommige all-round lenzen minder zal zien dan de meer geavanceerde fotograaf. Als je echt een lens zoekt die quasi alles kan, zonder dat je er superkwaliteit van verwacht, dan is de Tamron 18-250 of de Sigma 18-200 OS een zeer goede keuze. Daarmee kan je zowel landschappen fotograferen als objecten die veraf zijn. Hou er alleen rekening mee dat lenzen met zo'n bereik toch een serieus compromis betekenen qua optische kwaliteit.

Zoek je toch iets meer kwaliteit, dan is de Canon 17-85IS best een goede keuze. Ook de Tamron 28-75 XR 2.8 is zeer aan te raden. Wil je een héél goedkoop lensje voor sublieme portretfoto's, dan is de 50mm/1.8 ook ideaal.

Wanneer je direct naar zéér goed glas wil gaan (dat vooral ook zijn prijs heel goed behoudt), dan ga je toch moeten uitkijken naar het befaamde Canon L-glas, al denk ik dat die voor een beginnende fotograaf toch wat overkill zijn.

Vooral forum eens doorbladeren naar gelijksoortige vragen, zal je héél veel uit leren.
                there we go again

sluit mij volledig aan bij de samenvatting van lapino

inderdaad, zoek eens op een grote fotosite (flickr,pbase,deviantart,... verder geen voorkeur) op fotos met de kitlens en je zal achterovervallen van de prachtige fotos die hiermee gemaakt zijn

het "befaamde L-glas" blinkt m.i. (buiten de soliede constructie en uitzicht ) vooral uit in kleurweergave en contrast door het gebruik van speciale glassoorten
                ik heb persoonlijk 1 L-lens, een telezoom, omdat vanaf een bepaalde lengte er geen eenvoudige oplossingen meer zijn
                veel objectieven in de middenklasse (en ook sommige laag geprijsde) geven een voor de amateur nauwelijks te onderscheiden resultaat

zoek dus eerst uit wat je wil doen voor je een pak lenzen koopt
                voor theaterfotografie heb je totaal andere apparatuur nodig dan voor bv landschap, vogels, motorsport, vliegtuigspotting enz

Comment

Working...
                X