Was net m'n mailbox 'ns aan 't opruimen en kwam een mail tegen met daarin 2 foto's van zomer 2005. Genomen tijdens Breda Paard van de vierspanwedstrijden. Op die dag stond ik met mijn simpel zoomlensje (op m'n D70s) naast BN-De Stem fotograaf Thom van Amsterdam met zijn proffesioneel gerief (Nikkor 70-200 2.8). Hij stond echter binnen de ring (dus iets meer bewegingsvrijheid) maar ik stond wel vlak in zijn buurt zodat we ongeveer hetzelfde pov hadden.
De foto van Thom is wat ze op de onlinesite van de krant hebben gepubliceerd, dus weet niet of hij zelf verantwoordelijk was voor postprocessing en uitsnede.
Het vierspan op de foto is trouwens van IJsbrand Chardon.
Foto 1 (mijn versie)
iso 200, f5.6, 1/1000
Foto 2 (Thom van Amsterdam)
Edit mod JLP: Het is niet toegestaan om andermans foto's te publiceren, daarom is foto 2 achter deze link gezet.
Indien lichtomstandigheden slechter waren was ik duidelijk in 't nadeel geweest, maar op 'n goeie zonnige dag zoals deze zijn de verschillen nihil en valt er met 'n standaard zoomlens toch best wat uit te halen.
De foto van Thom is wat ze op de onlinesite van de krant hebben gepubliceerd, dus weet niet of hij zelf verantwoordelijk was voor postprocessing en uitsnede.
Het vierspan op de foto is trouwens van IJsbrand Chardon.
Foto 1 (mijn versie)
iso 200, f5.6, 1/1000
Foto 2 (Thom van Amsterdam)
Edit mod JLP: Het is niet toegestaan om andermans foto's te publiceren, daarom is foto 2 achter deze link gezet.
Indien lichtomstandigheden slechter waren was ik duidelijk in 't nadeel geweest, maar op 'n goeie zonnige dag zoals deze zijn de verschillen nihil en valt er met 'n standaard zoomlens toch best wat uit te halen.
Comment