Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200: to f4 IS or to f2.8?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200: to f4 IS or to f2.8?

Oorspronkelijk geplaatst door Sportshot Bekijk bericht
    Ik heb ook een tijdje aan voetbalfotografie gedaan en mijn ervaring is dat je over een f2.8 moet beschikken bij avondwedstrijden. Ik werkte altijd met een 300 f2.8, Je ziet ook veel 400 f2.8, maar die lens is ver over mijn budget.

greets,
    Geert
    is het met 2.8 goed te doen bij avondwedstrijden? kun je goeie scherpe foto's uit je toestel halen?
    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Ik heb ook een tijdje aan voetbalfotografie gedaan en mijn ervaring is dat je over een f2.8 moet beschikken bij avondwedstrijden. Ik werkte altijd met een 300 f2.8, Je ziet ook veel 400 f2.8, maar die lens is ver over mijn budget.

greets,
      Geert
      Die 400 weegt dan ook maar een klein beetje meer , die 300 2.8 is idd een vrij veelzijdige lens, mooi lichtsterk bereik voor sport, vol open reeds meer dan scherp en ik gebruik ze hoofdzakelijk met extenders voor natuurfotografie
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
        is het met 2.8 goed te doen bij avondwedstrijden? kun je goeie scherpe foto's uit je toestel halen?
        Met 2.8 is het goed te doen bij avondwedstrijden, maar als je toch nog een redelijke sluitersnelheid wil halen, moet je toch rekenen op een iso 800

greets,
        Geert
        www.photopower.be

Comment

Als je toch een vrij lange tele wil die lichtsterk is, dan kan je ook eens kijken naar de Sigma 120-300 f2,8.
          Die heeft spijtig genoeg geen beeldstabilisatie, maar ze is toch nog "betaalbaar" (er is geen alternatief voor die prijs), en ik zie hier geregeld natuurfoto's die gemaakt zijn met die lens + een 2x TC (= 600mm), en die foto's zien er gewoonlijk heel goed uit .

Een monopod of statief is wel aan te raden met dat soort lenzen, want ze zijn allemaal vrij zwaar.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je toch een vrij lange tele wil die lichtsterk is, dan kan je ook eens kijken naar de Sigma 120-300 f2,8.
            Die heeft spijtig genoeg geen beeldstabilisatie, maar ze is toch nog "betaalbaar" (er is geen alternatief voor die prijs), en ik zie hier geregeld natuurfoto's die gemaakt zijn met die lens + een 2x TC (= 600mm), en die foto's zien er gewoonlijk heel goed uit .

Een monopod of statief is wel aan te raden met dat soort lenzen, want ze zijn allemaal vrij zwaar.
            mijn keuze zal sowieso op een canon 70-200 f2.8 vallen, maar weet nog niet of ik de non-IS versie of de IS-versie ga nemen. het prijsverschil en het feit dat ik nog niet overtuigd ben dat de IS-versie dit prijsverschil waard is doen mij nog twijfelen...
            GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

mijn keuze zal sowieso op een canon 70-200 f2.8 vallen, maar weet nog niet of ik de non-IS versie of de IS-versie ga nemen. het prijsverschil en het feit dat ik nog niet overtuigd ben dat de IS-versie dit prijsverschil waard is doen mij nog twijfelen...
              Ik heb de f2.8 non-IS en ik vind dit een superscherpe lens.

greets,
              Geert
              www.photopower.be

Comment

Ik heb de f2.8 non-IS en ik vind dit een superscherpe lens.

greets,
                Geert

gebruik je voor sportfotografie altijd een statief of kan je uit de hand met deze lens ook superscherpe foto's trekken?
                GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

gebruik je voor sportfotografie altijd een statief of kan je uit de hand met deze lens ook superscherpe foto's trekken?
                  Op 200mm (= 320mm op een 10D/20D/30D/300D/350D/400D) heb je om de kans op bewegingsonscherpte zo klein mogelijk te houden best een sluitertijd van 1/320sec of korter. Bij avondwedstrijden zal je dit misschien zelfs niet halen op iso 800 en f2,8. Dan zal IS zeker een hulp zijn ok de kans op scherpe foto's te vergroten. Overdag zal je de beeldstabilisatie niet zo snel nodig hebben bij een 70-200.

Ik heb zelf een Sigma 70-200, maar zodra het (financieel ) mogelijk is zou ik die willen vervangen door een Canon 70-200 f2,8 L IS. Omdat ik zelf ook al twee andere IS-lenzen heb, ben ik overtuigd van de meerwaarde van beeldstabilisatie . Je zal die niet in alle omstandigheden nodig hebben, maar als het wat moeilijker wordt (donkerder) zal het percentage geslaagde foto's zeker een pak hoger liggen met IS. Dan mag die lens nog "iets" minder scherp zijn, in slechte omstandigheden zorgt de beeldstabilisatie dat je toch nog scherpere foto's maakt dan met een niet-gestabiliseerde lens.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

ik zal nog eens goed moeten nadenken en kijken of ik 1699€ bij elkaar krijg voor de IS-versie

wat dat 'iets' minder scherp zijn van de IS versie betreft, klopt dat? Is die inderdaad iets minder scherp of is het verschil minimaal?
                    GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

ik zal nog eens goed moeten nadenken en kijken of ik 1699€ bij elkaar krijg voor de IS-versie

wat dat 'iets' minder scherp zijn van de IS versie betreft, klopt dat? Is die inderdaad iets minder scherp of is het verschil minimaal?
                      IS heeft toch helemaal niets met optiek te maken,dus de scherpte moet gewoon gelijk zijn.
                      Zo objectief als mijn objectieven.....
                      bd 616 be MVG Jan

Comment

had het zelfde probleem

maar de kerstman gaat het oplossen hij mag de keuze maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
                          IS heeft toch helemaal niets met optiek te maken,dus de scherpte moet gewoon gelijk zijn.
                          Tuurlijk wel, glaselementen die kunnen bewegen..?

Comment

de mensen die de IS lens al hebben of gebruikt hebben kunnen dankzij hun ervaring misschien iets meer duidelijkheid scheppen hierover?
                            GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

ik heb de 70-200 f2.8 IS versie en ben hier toch zeer tevreden over hoor
                              droom van een lens voor sport fotografie

ik kan wel niet vergelijken tov de niet IS versie
                              Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

BD0732BE

..:: FG Fotografie ::..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Husa Bekijk bericht
                                ik heb de 70-200 f2.8 IS versie en ben hier toch zeer tevreden over hoor
                                droom van een lens voor sport fotografie

ik kan wel niet vergelijken tov de niet IS versie
                                @ Husa : wat vind je zo leuk aan de lens? welke sporten fotografeer je zoal? heb je wat voorbeelden van foto's getrokken met je lens?
                                GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Working...
                                X