Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200: to f4 IS or to f2.8?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200: to f4 IS or to f2.8?

Deze lens heb ik in april aangekocht en gebruik ze in combinatie met D20,helaas door tijds gebrek ben er nog niet aan toe gekomen om werken te tonen op deze site .
    Zo objectief als mijn objectieven.....
    bd 616 be MVG Jan

Comment

De EF70-200 L F4 IS is wel heel licht in gewicht,een goed lensje als je niet veel gewicht wil mee sleuren......ik heb ze in mijn handen gehad.
      Dit was tijdens een Canon dag bij Foto Nelissen te Mechelen,ik ben er dit jaar al 2x geweest.
      Via een nieuwsbrief wordt je dan uitgenodigd en een Canon technieker kuist dan zelfs je sensor gratis,maar dan moet je wel afspreken voor die dag.
      Maar wat die lens betreft,ik wacht nog wat tot ze in prijs daalt.
      Last edited by Cois; 15 december 2006, 18:47.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Omdat ik nergens nog een topic vindt over de 70-200/4.0 ZONDER IS, hier dan maar mijn vraag:

Is F4 goed genoeg om gebruikt te worden voor fotografie van wielrennen eventueel veldritten...Ik doel dan op de lichtsterkte...In combinatie met flitser 580EX of doet dat er niet toe? Het prijsverschil tussen de 4 en de 2.8 is toch wel aanzienlijk en daarom zou ik starten met de 4.0. Aan stellingen als : 2.8 is lichtsterker dan 4.0 heb ik niet veel, want daar was ik al achter, ik vraag mij gewoon af of de 4.0 zal voldoen!

Alvast bedankt
        Monkey business
        [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
          Is F4 goed genoeg om gebruikt te worden voor fotografie van wielrennen eventueel veldritten...Ik doel dan op de lichtsterkte...In combinatie met flitser 580EX of doet dat er niet toe?
          Het verschil tussen f2,8 en f4 is het verschil tussen ISO 400 en ISO 800.
          Als je dus voldoende hebt aan ISO 200 of ISO 400 kan je het verschil tussen beide lenzen opvangen door de ISO waarde te verhogen.
          Maar als ISO 1600 onvoldoende is dan heb je toch f2,8 nodig.

Zelf stap ik nu over van f2,8 naar f4 in combinatie met lichtsterke vaste lenzen, om het gewicht per lens te beperken.
          Ik wil geen lenzen meer van + 1 kg.

Ik heb bijna nooit f2,8 gebruikt met de 70-200 f2,8 IS, maar bij f4 lenzen mis ik toch wel f3,2 en vooral f3,5.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Het verschil tussen f2,8 en f4 is het verschil tussen ISO 400 en ISO 800.
            Als je dus voldoende hebt aan ISO 200 of ISO 400 kan je het verschil tussen beide lenzen opvangen door de ISO waarde te verhogen.
            Maar als ISO 1600 onvoldoende is dan heb je toch f2,8 nodig.
            Jan.
            Voila... het enige dat je moet missen is de kleinere DOF bij F4 t.o.v. F2.8
            Daarom dat ik high ISO performance ook zo belangrijk vind...
            Als de 5D 1 stop voordeel biedt... heb je ook ineens een 1 stop betere lens op je toestel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
              Als de 5D 1 stop voordeel biedt... heb je ook ineens een 1 stop betere lens op je toestel...
              In vergelijking met een 30D biedt de 5D 1 stop DOF voordeel door de grotere sensor. En ook 1 stop voordeel in de hoge ISO.

In de praktijk is een 70-200 f4 IS op een 5D dus gelijk aan een 70-200 f2,8 IS op een 30D.

Jan.
              Last edited by Jan_10D; 21 december 2006, 06:56.

Comment

morgen vertrek ik op ski-vakantie en voor ik vertrek wou ik toch nog even informeren naar wat tips om mijn nieuwe lens (canon 70-200 2.8 IS). stel ik wil mijn vrienden die van de berg aan het skien zijn fotograferen. kan ik dan best mijn fototoestel volledig manueel instellen? op de M-stand en dan iso, diafragma en sluitertijd instellen? zo ja, wat zijn dan de aan te raden instellingen? iemand ervaring hiermee?
                GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Nog een vraagje ivm de Canon 70-200L F4;

In combinatie met een 1.4 of 2.0 extender; goed te gebruiken? Autofocus?
                  Doel is vooral het fotograferen van races en vliegtuigen.

greetz
                  Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
                    Nog een vraagje ivm de Canon 70-200L F4;

In combinatie met een 1.4 of 2.0 extender; goed te gebruiken? Autofocus?
                    Doel is vooral het fotograferen van races en vliegtuigen.

greetz
                    Dan denk ik dat je op een F2.8 uit komt, want bij F4 + 2.0 extender kom je op minimale diafragma uit van f8 en dan werkt de autofocus niet meer. Misschien zelfs al met de 1.4 extender dat de autofucus niet meer werkt
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

Comment

Working...
                    X