Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200: to f4 IS or to f2.8?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200: to f4 IS or to f2.8?

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
    Tuurlijk wel, glaselementen die kunnen bewegen..?
    En als die nu niet bewegen, met andere woorden, je gebruikt de IS functie niet, dan zou er qua scherpte met de non-IS versie toch geen verschil mogen zijn?

mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
      @ Husa : wat vind je zo leuk aan de lens? welke sporten fotografeer je zoal? heb je wat voorbeelden van foto's getrokken met je lens?
      bij mij vooral motorsporten (motocross, enduro, supermotard)
      en ook sporten zoals veldrijden af en toe eens naar de voetbal enzo

wat leuk is aan deze lens snelle focus, lichtsterk, heel scherp

nadeel mss ze is niet van de lichtste en de prijs
      met mijn body (400d inc batt grip) en de 70-200 en eventueel externe flits
      heb je wel een serieus gewicht, maar ja dat neem ik er met plezier bij

de voordelen zijn nog altijd groter

hier 2 vb => http://users.telenet.be/ibiza_racing/fotografie/test/

ben zelf nog redelijk nieuw in het DSLR milieu hoor
      heb mijn 400d nog maar paar maand dus ben zelf nog op ontdekking
      Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

BD0732BE

..:: FG Fotografie ::..

Comment

bij mij is dat voetbal, tennis en af en toe veldrijden en wielrennen...

gebruik je de IS functie vaak?
        is de focus van deze lens veel sneller dan andere lenzen?

heb jouw 2 foto's gezien en vooral de tweede vind ik heel knap, heeeeel scherp en prachtig actiebeeld.
        GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

gebruik je voor sportfotografie altijd een statief of kan je uit de hand met deze lens ook superscherpe foto's trekken?
          Ik gebruik voor mijn 70-200 nooit een statief.

greets,
          Geert
          www.photopower.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportshot Bekijk bericht
            Ik gebruik voor mijn 70-200 nooit een statief.

greets,
            Geert
            idd ik ook altijd uit de hand

of af en toe eens een boom om tegen te leunen als statief
            Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

BD0732BE

..:: FG Fotografie ::..

Comment

@ sportshot : dus het is goed te doen om zonder statief scherpe foto's te halen uit deze lens?

@ husa: bij jou zal de IS functie wel van extra nut zijn als je uit de hand fotografeert of niet?
              GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Een beetje lens mag toch wat wegen ,anders is het of je staat met een "plastieken buis " rond te zwaaaien
                Zo objectief als mijn objectieven.....
                bd 616 be MVG Jan

Comment

@ sportshot : dus het is goed te doen om zonder statief scherpe foto's te halen uit deze lens?
                  Dat zal wel zeker, aangezien hij zegt nooit een statief te gebruiken (ik ook niet trouwens ) bij deze lens. Dus ik heb zo een vermoeden dat het wel moet lukken om scherpe foto's te maken hé ( tenzij sportshot tevreden is met onscherpe foto's )

Wat jij even moet doen: ga gewoon effen deze lens testen in een goede zaak of huur er even eentje, gezien de vragen die je stelt zal dit je veel meer opbrengen ( en dit is positief bedoeld...)
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                    En als die nu niet bewegen, met andere woorden, je gebruikt de IS functie niet, dan zou er qua scherpte met de non-IS versie toch geen verschil mogen zijn?
                    De IS versie heeft meer lens elementen dan de niet IS versie.

Bovendien is de IS versie een andere lens dan de niet IS versie en heeft dus ook andere lenseigenschappen.

Voor film is er een groot verschil tussen beide lenzen.
                    Voor digitale sensoren is het verschil verwaarloosbaar.
                    review of Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS lens, review of Canon EF 70-200mm f/2.8 L lens

In de praktijk is de IS versie beter bruikbaar dan de niet IS versie.

Elke keer dat je geen foto kan maken omdat je geen IS hebt dan is de scherpte van die foto niet echt belangrijk.

Jan.

Comment

@ husa: bij jou zal de IS functie wel van extra nut zijn als je uit de hand fotografeert of niet?
                      Precies of zonder IS is fotos maken uit de hand onmogelijk, dan moet het niveau vroeger wel heel hoog gelegen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                        Precies of zonder IS is fotos maken uit de hand onmogelijk, dan moet het niveau vroeger wel heel hoog gelegen hebben
                        dat bedoelde ik niet hoor, ik weet ook wel dat zonder IS ook wel super goeie foto's zullen gemaakt kunnen worden, maar ik probeer te achterhalen of het de moeite loont om te investeren in de IS versie
                        GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

ik heb de 70 200f4 is en ben er super tevreden over redelijk licht.
                          en kan er voor de krant meer dan goede foto's mee maken
                          ook in een sporthal maar dan IS in stand2 . Misschien licht het aan mij
                          maar de foto die maak met deze f4 vind ik helderde en frisser van kleur
                          dan met de f2.8 die ik ook getest heb.
                          kort samen gevat beter dan ik verwacht had.

Comment

voila de kogel is door de kerk, ik heb de canon 70-200 f2.8 met IS vastgelegd en heb hem normaal gezien morgen al in mijn bezit. ik kijk er naar uit om die lens te kunnen gebruiken!!!!
                            GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

voila de kogel is door de kerk, ik heb de canon 70-200 f2.8 met IS vastgelegd en heb hem normaal gezien morgen al in mijn bezit. ik kijk er naar uit om die lens te kunnen gebruiken!!!!
                              Je zal er zeker geen spijt van deze aankoop krijgen, en wel om volgende reden: daar deze lens een zeker gewicht heeft onderdrukt deze de lichte trillingen veroorzaakt door uw al dan niet gespannen spieren,daarbij als je wat ouder wort dan verergerd dat nog en ben je blij dat je die inverstering gedaan hebt,want een te lichte lens is als of je met een "plastieken buis " staat rond te zwaaien, ik zelf heb al enorm van deze lens genoten en uiteraard gaat deze altijd mee op pad,de IS gebruik ik enkel uit de hand ,verder nog veel plezier met je nieuwe aankoop.
                              Zo objectief als mijn objectieven.....
                              bd 616 be MVG Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
                                Je zal er zeker geen spijt van deze aankoop krijgen, en wel om volgende reden: daar deze lens een zeker gewicht heeft onderdrukt deze de lichte trillingen veroorzaakt door uw al dan niet gespannen spieren,daarbij als je wat ouder wort dan verergerd dat nog en ben je blij dat je die inverstering gedaan hebt,want een te lichte lens is als of je met een "plastieken buis " staat rond te zwaaien, ik zelf heb al enorm van deze lens genoten en uiteraard gaat deze altijd mee op pad,de IS gebruik ik enkel uit de hand ,verder nog veel plezier met je nieuwe aankoop.
                                @ je-es : in combinatie met welke fototoestel gebruik jij deze lens? hoe lan g heb je ze al? kan ik ergens wat foto's van je zien waarbij je deze lens gebruikt hebt?
                                GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Working...
                                X