Op Canon.be heb ik hierover niets terug gevonden vandaar mijn vraag.
Canon 5D Mark III+Canon G11+70-200 L F2.8 IS USM +EF100mm F/2.8L Macro IS USM+16-35 L F2.8 +Canon 420 EX +Manfrotto MT 190CXPRO4+Monopod+ extender II 1.4 Canon
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_DogBekijk bericht
Speelt toch geen rol?
nee waarschijnlijk niet, maar wou het gewoon even weten. waarschijnlijk zal ik met mijn 300d toch niet dezelfde kwaliteit halen dan iemand met een beter canon model of vergis ik daar in?
Dan moet je nog eens kijken , er is telkens een detailomschrijving van de lens te vinden waar duidelijk staat vermeld als de lens stof en vochtdicht is.
Kenmerken
• L-type telezoomobjectief met Image Stabilizer
• Vier UD-lenzen bieden compensatie voor chromatische aberratie
• Zeer stof- en vochtbestendig ingebouwd scherpstelsysteem plus ringtype USM voor stille, snelle autofocus
Zorgt voor merkbaar scherpere opnamen bij normale sluitertijden
Dit IS-objectief is voorzien van een nieuw systeem dat stabilisatie-effecten biedt tot een sluitertijd die ca. drie stops lager is dan de normale snelheid. Het objectief beschikt verder over optische mogelijkheden voor hoge resoluties en contrasten en is stof- en vochtbestendig, waardoor dit objectief één van de meest geavanceerde en robuuste modellen in zijn klasse is.
Maar het is je vergeven
Canon 5D Mark III+Canon G11+70-200 L F2.8 IS USM +EF100mm F/2.8L Macro IS USM+16-35 L F2.8 +Canon 420 EX +Manfrotto MT 190CXPRO4+Monopod+ extender II 1.4 Canon
nee waarschijnlijk niet, maar wou het gewoon even weten. waarschijnlijk zal ik met mijn 300d toch niet dezelfde kwaliteit halen dan iemand met een beter canon model of vergis ik daar in?
Idd, je vergist je, de 300D haalt dit ook hoor
"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
hi sportshot
een tc 1.4 heb ik niet, moet ik overwegen op dit op termijn wel aan te schaffen?
met welk toestel zijn jouw foto's genomen?
greetz
De foto's zijn genomen met de 20D of 30D, maar dit is minder belangrijk dan de kwaliteit van de lenzen.
Of je de tc 1.4 moet aanschaffen moet je natuurlijk zelf weten. De 70-200 f2.8 kan je perfect gebruiken in combinatie met de tc 1.4. In combinatie met de tc 2.0 geeft dit volgens mij teveel kwaliteitsverlies. Ikzelf gebruik mijn tc's bijna uitsluitend in combinatie met de 300mm f2.8
De foto's zijn genomen met de 20D of 30D, maar dit is minder belangrijk dan de kwaliteit van de lenzen.
Of je de tc 1.4 moet aanschaffen moet je natuurlijk zelf weten. De 70-200 f2.8 kan je perfect gebruiken in combinatie met de tc 1.4. In combinatie met de tc 2.0 geeft dit volgens mij teveel kwaliteitsverlies. Ikzelf gebruik mijn tc's bijna uitsluitend in combinatie met de 300mm f2.8
greets,
Geert
moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit met een tc gewerkt heb, dus ik zou ook niet weten of ik het nodig heb of niet.wat maakt de tc 1.4 zo goed in combinatie met de 70-200 f2.8???
De kwaliteit van de foto's zal met een 300D zeker goed zijn als je een 70-200 f2,8 gebruikt, en ook als je die combineert met een 1,4x TC.
(Maar als je zo'n circuit-foto's zou willen maken, dan is Servo-AF een voordeel, maar die krijg je bij een 300D alleen maar in de Sport-stand. En dan krijg je het probleem dat je camera probeert om de sluitertijd zo kort mogelijk te houden, als je dan zo'n panning-foto's maakt dan is het net alsof de motor stilstaat.)
Ja ook de f/4 IS versie is stof en waterbestendig ! maar is nog steeds geen lens om mee te gaan duiken , houd er ook rekening mee dat er slechts enkele body's zijn die tevens stof waterbestendig zijn.
En neen niet alle L lenzen zijn water en stofbestendig slechts enkele o.a 70-200 L 2.8 USM IS, 70-200 4.0 USM IS de 24-105 L en nog enkele.
Sta een beetje voor het zelfde dilemma heb alle items maar naast mij neergelegd en beginnen sparen.
Interessant vond ik volgende reviews:
moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit met een tc gewerkt heb, dus ik zou ook niet weten of ik het nodig heb of niet.wat maakt de tc 1.4 zo goed in combinatie met de 70-200 f2.8???
Het wordt dan een 98-280 f4.0
Meer mm's dus.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
De kwaliteit van de foto's zal met een 300D zeker goed zijn als je een 70-200 f2,8 gebruikt, en ook als je die combineert met een 1,4x TC.
(Maar als je zo'n circuit-foto's zou willen maken, dan is Servo-AF een voordeel, maar die krijg je bij een 300D alleen maar in de Sport-stand. En dan krijg je het probleem dat je camera probeert om de sluitertijd zo kort mogelijk te houden, als je dan zo'n panning-foto's maakt dan is het net alsof de motor stilstaat.)
ik hou me voornamelijk bezig met voetbal en tennis, dus als ik het goed begrijp is het wel aan te raden om zo'n converter aan te schaffen om nog verder op het terrein te kunnen gaan? Gaat dit gepaard met veel kwaliteitsverlies?
Het wordt dan een 98-280 f4.0
Meer mm's dus.
met zo'n converter wordt het dan waarschijnlijk wel weer minder interessant bij avondwedstrijden bij kunstlicht aangezien je dan op f4.0 trekt?
Bij goed licht zal de combinatie met 1.4 best wel nog goede resultaten neerzetten, als je echter spreekt van voetbal bij avond/kunstlicht dan ga je er met F4 helemaal niet komen vrees ik, enige alternatief is dan een 300 2.8 bvb, en dan zal er nog niet veel marge zijn...
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Ja ook de f/4 IS versie is stof en waterbestendig ! maar is nog steeds geen lens om mee te gaan duiken , houd er ook rekening mee dat er slechts enkele body's zijn die tevens stof waterbestendig zijn.
En neen niet alle L lenzen zijn water en stofbestendig slechts enkele o.a 70-200 L 2.8 USM IS, 70-200 4.0 USM IS de 24-105 L en nog enkele.
Sta een beetje voor het zelfde dilemma heb alle items maar naast mij neergelegd en beginnen sparen.
Interessant vond ik volgende reviews:
Bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad ook maar gaan sparen en hopen op iets van Canon onder de boom.
Grtzs Toon
Bij goed licht zal de combinatie met 1.4 best wel nog goede resultaten neerzetten, als je echter spreekt van voetbal bij avond/kunstlicht dan ga je er met F4 helemaal niet komen vrees ik, enige alternatief is dan een 300 2.8 bvb, en dan zal er nog niet veel marge zijn...
Ik heb ook een tijdje aan voetbalfotografie gedaan en mijn ervaring is dat je over een f2.8 moet beschikken bij avondwedstrijden. Ik werkte altijd met een 300 f2.8, Je ziet ook veel 400 f2.8, maar die lens is ver over mijn budget.
Comment