Re: Lichtgevoelige all-round lens voor de D80
daar ben ik nu eens 100% mee akkoord, het is hier dikwijls héél duur materiaal dat aangeprezen word, en ik ben er zeker van dat dit tot 2 nare katers kan leiden, 1: gewoon niks kopen, omdat je het idee krijgt dat als het geen fortuin kost het niet goed is, of 2: spullen kopen die dan voor geen 5% renderen, wat is bijvoorbeeld het voordeel van een 2.8 af-s nikon tegenover een goede kitlens als de 18-70, als de gebruiker er 10x15 mee gaat afdrukken op een lowcost inkjet printertje? of gaan downsizen naar schermresoluties.
Ik heb het ook meegemaakt, meegesleurd in dure L lenzen aankoop, maar heb ik er beter foto's mee gemaakt? helaas. Ik heb nog altijd het meest rendement van een slechte lichtonsterke superzoom, met waardeloze VR erin. En op welke body? who cares, als ik geen sportfotografie ga doen, waarom dan een 8fps body? en het merk maakt al helemaal niks meer uit, de voorsprong van Canon is mijns inziens al een poosje ingehaald door een aantal andere (lees innovatievere) merken ;-)
Oorspronkelijk geplaatst door sugar
Bekijk bericht
Ik heb het ook meegemaakt, meegesleurd in dure L lenzen aankoop, maar heb ik er beter foto's mee gemaakt? helaas. Ik heb nog altijd het meest rendement van een slechte lichtonsterke superzoom, met waardeloze VR erin. En op welke body? who cares, als ik geen sportfotografie ga doen, waarom dan een 8fps body? en het merk maakt al helemaal niks meer uit, de voorsprong van Canon is mijns inziens al een poosje ingehaald door een aantal andere (lees innovatievere) merken ;-)
Comment