Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer goed van Sigma.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeer goed van Sigma.

    Hallo,

    Kent er iemand een objectief van sigma dat zeer scherp is, minimaal een lichtsterkte heeft van 2.8 en een bereik van 24mm-70mm (alles hiertussen is goed) ?

    Graag jullie reacties,
    Albus
    No Surprise.

  • #2
    Re: Zeer goed van Sigma.

    Ikzelf heb een tijdje een 24-70mm F2.8 EX DG MACRO gebruikt op men 350d. Ondertussen zijn ze beiden verkocht vanwege een omschakeling van systeem. Over deze lens had ik geen klagen. Verwacht wel niet dat ze superscherp is op 2.8 maar het was zeker te gebruiken (op mijn exemplaar)!! Als je een beetje toenijpt dan heb je wel een zeer goede scherpte (4 en zeker vanaf 5.6).
    http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=19
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Zeer goed van Sigma.

      Heeft Sigma geen objectief dat zeer scherp is op 2.8 of grotere opening?
      No Surprise.

      Comment


      • #4
        Re: Zeer goed van Sigma.

        Grotere opening dan 2.8!? Dan mag je alle zoomlenzen al vergeten!

        En waarom per sé Sigma?
        Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

        Comment


        • #5
          Re: Zeer goed van Sigma.

          Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
          Heeft Sigma geen objectief dat zeer scherp is op 2.8 of grotere opening?
          Als je een objectief wil dat zeer scherp is op 2.8, dan mag je bijna alle zoom's schrappen... en niet alleen deze van sigma
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Zeer goed van Sigma.

            Ik zei ook niet dat het een zoom moest zijn. Hij moest alleen een bereik hebben ergens tussen 24 en 70mm, zeer scherp en lichtsterk zijn. Dus Sigma heeft zo geen lenzen, die op 2.8 zeer scherp zijn?
            No Surprise.

            Comment


            • #7
              Re: Zeer goed van Sigma.

              Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
              Ik zei ook niet dat het een zoom moest zijn. Hij moest alleen een bereik hebben ergens tussen 24 en 70mm, zeer scherp en lichtsterk zijn. Dus Sigma heeft zo geen lenzen, die op 2.8 zeer scherp zijn?
              In dat geval: EF 50mm 1.8 aan de democratische prijs van nog geen €100! Superscherp, supergoed en dus ook supergoedkoop... Ik denk dat je al héél erg goed moet zoeken om hier iets slechts over te horen.

              Comment


              • #8
                Re: Zeer goed van Sigma.

                Is die zo scherp?
                No Surprise.

                Comment


                • #9
                  Re: Zeer goed van Sigma.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
                  Is die zo scherp?
                  Met alle respect, maar gebruik zelf eens de zoekfunctie op het forum of bij google. Het net puilt uit van reviews over scherpe en onscherpe lenzen. En ja, de 50mm is scherp.
                  Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeer goed van Sigma.

                    ik sluit me aan bij ODB.
                    Doe eerst eens je huiswerk, heb je dan nog steeds vragen wat me erg onwaarschijnlijk lijkt post dan nog eens een goed onderbouwde vraag.

                    het forum wordt overstroomd met onzin posts als deze..
                    Met vriendelijke groeten,
                    Ronald
                    www.konings.biz

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeer goed van Sigma.

                      voor dit soort vragen heb je www.photozone.de
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeer goed van Sigma.

                        50mm prime al the way voor geld en scherpte.

                        -M-
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeer goed van Sigma.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                          In dat geval: EF 50mm 1.8 aan de democratische prijs van nog geen €100! Superscherp, supergoed en dus ook supergoedkoop... Ik denk dat je al héél erg goed moet zoeken om hier iets slechts over te horen.

                          De 50 mm/1.8 is zeker een goede lens voor haar prijs, maar ze superscherp noemen is er over, net zoals zeggen dat je al heel goed moet zoeken om er iets slechts over te horen.
                          Zo is er de vreselijke bookeh door het 5 bladig diafragma, de constructie en het gebrek aan resolutie op 1:1.8

                          Dat wil niet zeggen dat ik ze niet zou aanraden voor iemand die een goedkope lichtsterke lens zoekts

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zeer goed van Sigma.

                            Ja. Ik heb zelf die lens van 50mm ook. Heel goeie lens hoor voor maar 85 euro bij fotokonijnenberg in Turnhout. Gewoon kopen gaan!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zeer goed van Sigma.

                              Bedankt voor de link, Spanjaart. Ik had al wat gezocht maar vond niet direct een database met reviews van lenzen.

                              Bedankt aan iedereen voor de reacties!
                              No Surprise.

                              Comment

                              Working...
                              X