Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro Nikkor 105 mm VR!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro Nikkor 105 mm VR!!!

    Ze is officieel aangekondigd door Nikon en leverbaar vanaf april. Info te vinden op dpreview.
    Nog geen prijsindicatie, tenzij ik er heb overgelezen...

    Uiteraard ook een vloed aan compacts...
    Nikon, Apple & Epson

  • #2
    Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

    Ik vraag me af ofdat we daar op zaten te wachten??

    Had liever een 300mm F4 VR gezien zoals Canon die heeft.
    Is tenminste nog een beetje betaalbaar.
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

    Comment


    • #3
      Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

      Dat ziet er heel goed uit, en ik heb nog geen macro lens

      Comment


      • #4
        Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

        Daniel,

        2 in bestelling, je weet maar nooit, hé!
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

          da zal wel een duit kosten denk ik

          heb zelf de 'oude' 105 micro en da is al een knap lenske
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

            Volgens een Japanse site zal de prijs rond de 800€ draaien (off. Japanse prijs = vergelijkbaar met importprijzen in Nl en D.).
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

              157,5 mm op digitaal, macro's uit de vrije hand, internal focus met de snelheid van AFS, en Nikon glas, wat kan een mens nog meer verlangen
              Dat wordt zeker een topper
              Last edited by Guest42; 21 februari 2006, 14:33.

              Comment


              • #8
                Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door rkonings
                Ik vraag me af ofdat we daar op zaten te wachten??
                JA

                Dit wordt een uiterst veelzijdige prime met uitstekende optische kwaliteiten. Omdat het een Micro-Nikkor is, moet je die niet per sé voor macrofotografie gebruiken hé

                edit: alleen misschien spijtig dat er geen focus limiter op zal zitten om te kiezen tussen macro en normale range, maar de AFS zal waarschijnlijk wel vrij rap zijn...
                Last edited by frank207be; 21 februari 2006, 14:35.

                Comment


                • #9
                  Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                  Ik denk dat dit lensje wel eens een absolute topper zou kunnen worden. Ik begin alvast te sparen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                    En wanneer zullen ze de macro 200 mm f4 aanpassen aan af-s en vr ?
                    Heeft er iemand daar een idee over ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                      En wanneer zullen ze de macro 200 mm f4 aanpassen aan af-s en vr ?
                      Volgens mij heb je daar met deze 105mm op een digitaal toestel niet metteen nood aan, daar deze dan een 157,5mm wordt, de kortste werkafstand is dan 154 mm gemeten vanaf de voorkant van de lens, dat wil zeggen dat iets van 23,6mm X15,8mm dan reeds beeldvullend is.
                      Bovendien kan je de lens gebruiken met een téléconverter, wat volgens mij met de vorige versie niet kon.
                      Last edited by Guest42; 21 februari 2006, 15:50.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                        Dat is wel superzot.
                        Wat zou ze kosten deze lens? Genoeg denk ik
                        SHARPimages.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                          ben ik nu de enige die VR op een macro nuttoloos vind?

                          uw onderwerp (oh wat beweegt dat vlindertje in het lentebriesje) gaat er niet stiller door staan

                          en elke deftige macrofotograaf gebruikt flits(ers), dus nooit bewegingsonscherpte (sorry Hans )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door rkonings
                            Ik vraag me af ofdat we daar op zaten te wachten??...
                            De gelukkige bezitters van een Sigma EX DG 150 mm f2.8 Macro (of de 180mm f3.5) alleszins niet.
                            Deze Sigma's hebben bovendien wél een focus-limiter ingebouwd en een méér dan behoorlijke HSM (vooral nuttig bij niet-macro werk )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Micro Nikkor 105 mm VR!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                              ben ik nu de enige die VR op een macro nuttoloos vind?

                              uw onderwerp (oh wat beweegt dat vlindertje in het lentebriesje) gaat er niet stiller door staan

                              en elke deftige macrofotograaf gebruikt flits(ers), dus nooit bewegingsonscherpte (sorry Hans )
                              Nee, daar ga ik mee akkoord, het maakt de lens wel multifunctioneler, maar naar macro toe vind ik VR toch niet zo'n meerwaarde. Ik gebruik een statief voor macro en heb ook bewegingsonscherpte, dat is normaal als er weinig licht is en wind. Een scherp portret maken met weinig licht op +-100mm is al niet zo makkelijk, ook niet met beeldstabilisator. Een 1:1 lijkt mij dan onwaarschijnlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X