Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40 overdreven CA?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 17-40 overdreven CA?

weet er toevallig iemand wat de scherpste f-waarde is van de 17-40
    Hier vind je bij welk brandpunt en op welk diafragma deze lens best presteerd... Meestal op F8 als zowel centrum als randen goed scherp moeten. Op F5,6 blijkt het centrum het scherpst.

Heb er juist ook een aangeschaft ter overbrugging van mijn 15mm naar 50mm.
    Vanavond even testen... "Keeping my fingers crossed"

groetjes,

dIggO

Comment

Foto is niet scherp genoeg om te zien of het CA is, dan wel een weerspiegeling van licht op het frame.
      Ik ben zelf nogal fietsliefhebber, en de aflakking van een frame kan er onder verschillende lichtomstandigheden, verschillend uitzien.
      Gezien een frame rond of ovaal is, tenzij is sommige extreme gevallen, valt het licht er dus telkens verschillend op.
      CA op 17-40 L ? Kijk maar eens naar photozone.de voor de test..
      Dit is een fullframe lens, dus sowieso al minder CA. ISO 1600 is natuurlijk ook niet super...
      Zou er de lens niet voor wegdoen.
      De mijne staat te koop, maar enkel omdat ik ze niet meer gebruik sinds ik de 24-105 IS USM F4 L heb...Verder prima resultaten mee..
      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
      Fuji Finepix F30

Comment

Nou het is naar mijn mening wel degelijk PF een vorm van CA. Ik zie het in sommige omstandigheden bij de mijne ook. Het weerhoud me in ieder geval niet om deze lens te behouden, want ik heb het veel erger gezien bij mijn andere zoomlenzen. De primes hebben er veel minder last van.

CA is goed weg te werken en hoeft geen belemmering voor de aanschaf van een zoomlens te zijn, tenzij je plaatjes wil afleveren zonder nabewerking. Dan moet je voor primes gaan... Anders zoals TedereTijger bijvoorbeeld noemt de CAFree en PFree plugins gebruiken of Camera Raw...

Ik moet wel zeggen dat je de scherpte wat beter kan testen. Mijn foto's zijn i.i.g. véél scherper met de 17-40...

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dIggO Bekijk bericht
          .... tenzij je plaatjes wil afleveren zonder nabewerking. Dan moet je voor primes gaan...
          Hmmm, ik zou eerder zeggen "dan moet je voor een P&S gaan"
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
          X