Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40 overdreven CA?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 17-40 overdreven CA?

Een foto met witte tekst op zwart tot 300% inzoomen is ook wel echt om problemen vragen. Er zullen dan niet veel lenzen zijn die geen CA geven.

Dat een tele beduidend minder CA geeft is ook heel normaal.

Comment

danku maarten voor toch een nuttig antwoord(zie mijn vraag:is dit normaal?). zo'n antwoord wou ik en ik wou geen gezever over het feit dat er totaal geen CA te zien is op deze foto want dat is er degelijk wel en in die mate dat je zeker niet op elke foto ziet.
      ik zei trouwens alleen maar dat daniel moest inzoomen tot 300% omdat er volgens mij iets aan zijn ogen scheelt
      sorry voor mijn hevige reactie, maar,ik weet zelf goed genoeg wat CA is en je moet niet komen met gezever dat er geen inzit
      5DmkIII en wat glas

Comment

ja inderdaad , als je tot 300% in gaat zitten zoomen, waar ben je dan in godsnaam mee bezig.

Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan hetzelfde verhaal vertellen, kunnen ze daar ook een keer lachen

En als je er zo meezit , dan heeft Paint shop Pro een gereedschapje om het er heel snel uit te halen
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

mijn vraag was of het normaal was dat ik zoveel CA heb met mijn lens (en die instellingen eventueel)
          daniel, het enigste wat jij had moeten antwoorden in deze thread is "ja" en voor de rest zwijg ik er nu over
          blijkbaar zijn we het hierover oneens en dan kan gebeuren, dus ik laat het hier maar bij
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            mijn vraag was of het normaal was dat ik zoveel CA heb met mijn lens (en die instellingen eventueel)
            daniel, het enigste wat jij had moeten antwoorden in deze thread is "ja" en voor de rest zwijg ik er nu over
            blijkbaar zijn we het hierover oneens en dan kan gebeuren, dus ik laat het hier maar bij
            in dat geval: ja het is normaal, en de hoeveelheid CA is op deze foto is te verwaarlozen
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Zie mijn post hieronder.

Comment

dankuwel daniel
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  Ik denk dat je uit deze thread juist moet concluderen dat je helemaal niet zoveel CA hebt, dat het dus wel meevalt (zeker gezien de omstandigheden waaronder de foto genomen is) en dat je zeker nog eens op een andere manier moet testen. Ook het beoordelen speelt natuurlijk een rol dus, ga niet op 300% of zo beoordelen, tenzij je ook gigantisch groot gaat afdrukken. Maar zelfs in dat geval kun je het nog altijd via software verwijderen, zoals boven ook al gezegd is.

Comment

CA is dit type lens absoluut niet vreemd bij een grote opening, ik heb zelf deze lens ook en ervaar het ook.
                    Ik weet dat er mensen zijn die het rode elletje zien staan en dan vinden dat het perfect is/moet zijn, maar dat is dus echt niet zo.
                    AssimiLated

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salient Bekijk bericht
                      CA is dit type lens absoluut niet vreemd bij een grote opening, ik heb zelf deze lens ook en ervaar het ook.
                      Ik weet dat er mensen zijn die het rode elletje zien staan en dan vinden dat het perfect is/moet zijn, maar dat is dus echt niet zo.
                      das een ander topic toch??.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        das een ander topic toch??.
                        grt,bouk.
                        Iemand die verdwaald is zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salient Bekijk bericht
                          Sluit mij hier volledig bij aan
                          Nieuwe website

Comment

Ik zou stemmen op onscherpte, zie maar de "dubbele voetjes" van alle letters.

En die CA waarover hier gesproken wordt... paarse randjes... 'k zou eerder zeggen dat "Purple Fringe" hier de correcte term is.
                            Kijk beide termen even na op luminous landscapes, en haal dan eventueel de gratis filters CAFree en PFree van het net om te gebruiken in PS-CS/PSP/...
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

In extreme situaties heb ik ook wat last van CA met m'n 17-40 F4, maar ik zou niet durven zeggen dat het abnormaal of overdreven is.
                              Integendeel zelfs. Het valt heel goed mee.

Heb al veel slechter gezien (bij mijn Powershot S1 IS bv.)...
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

Comment

Ik zou ze toch niet meer kopen, die 17-40Lf/4, als ik ze vergelijk met mijn andere L-lenzen.Maar ik vond toen de 16-35L f/2.8 te duur
                                Nieuwe website

Comment

Working...
                                X