Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helleppp - welk kitobjectief? (sony-nikon- sigma?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• helleppp - welk kitobjectief? (sony-nikon- sigma?)

ik sta voor de belangerijke keuze tussen de nikonD80 en de sony alfa. Beiden hebben een kitlens...Ondanks het uitpluizen en zoeken op internet geraak ik er niet echt aan uit. hoop ook dat ik niet in herhaling val hier. Welke lens te verkiezen, als men enkel verdergaat op de lichtsterkte en scherpe. De kitlens van nikon 18-135 (4.5-5.6), de kit van sony 18-70, of opteer ik om enkel de body van de toestellen te komen en de sigma 17-70 2.8-4.5 DC macro te kiezen??

PS: ik weet ook wel dat de karl-zeissobjectieven de top zijn, maar ik kan me financiëel niet veroorloven om nu over te gaan tot een body en zo een lens ...kwestie van de halve trouwboek toch niet in het harnas te jagen!
    thanks jongens
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Re: helleppp - welk kitobjectief? (sony-nikon- sigma?)

Ik zou de D80 kopen zonder de lens en er een tweedehands Nikkor kitlens AF-S 18-70 F/3.5 -4.5 bijkopen. De lens is goed en er zijn massa's (bijna niet gebruikte) exemplaren te koop voor +/- 200 Eur. Of doe een oproep op het forum bij gezocht (in het geval je voor de Nikon gaat natuurlijk, over de Sony kan ik niks zeggen)

Je moet geen karl-zeiss hebben om goede foto's te nemen.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Ik zou de D80 kopen zonder de lens en er een tweedehands Nikkor kitlens AF-S 18-70 F/3.5 -4.5 bijkopen. De lens is goed en er zijn massa's (bijna niet gebruikte) exemplaren te koop voor +/- 200 Eur. Of doe een oproep op het forum bij gezocht (in het geval je voor de Nikon gaat natuurlijk, over de Sony kan ik niks zeggen)

Je moet geen karl-zeiss hebben om goede foto's te nemen.
      Ik ga hier mee met JePe, wat je ook niet uit het oog mag verliezen is dat je een stuk gemakkelijker 2 de hands lenzen gaat vinden voor nikon dan voor SONY.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
        Ik ga hier mee met JePe, wat je ook niet uit het oog mag verliezen is dat je een stuk gemakkelijker 2 de hands lenzen gaat vinden voor nikon dan voor SONY.
        En je kan per lens VR gaan betalen in plaats van 1 x bij de Sony .

Bovendien heb ik zonder probleem de helft van mijn lenzen tweedehands gevonden, en dan nog alle in nieuwstaat, dus ook voor Sony is voldoende tweedehands te vinden mits je af en toe een paar weken geduld hebt om de markt af te zoeken.

In elk geval denk ik dat bij de keuze van een camera de bijhorende kitlens van weinig belang is, ook al presteert die van Sony uitstekend in verhouding tot de prijs (zie: http://www.dyxum.com voor meer lensinfo).

Ga naar een winkel en probeer de camera's een keer grondig. Dat zou je veel wijzer moeten maken dan bladzijden vol in dit topic.

In elk geval zou ik voorlopig het eerder bij de kitlens houden dan een 17-70 te nemen. Bv. de Sony-kitlens heeft eenzelfde bereik en is enkel minder lichtsterk.
        Volgens mij kan je zonder moeite een tijdje met de kitlens leven, en als je daarna behoefte hebt aan meer licht en je hebt wat budget bij elkaar, dan kan je beter naar een vaste f2.8 gaan dan die 17-70 te hebben die slechts f2.8 heeft van 17 tot 25 mm ongeveer.
        Af en toe is die kitlens trouwens voor €25 nieuw te vinden (bv. op marktplaats.nl), wat een nog goedkopere oplossing kan zijn dan de kit in de winkel te kopen...
        Last edited by K-2; 20 september 2006, 22:20.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Anders nog een "leuke" tip: de 2dehands fotografie beurs dit weekend in antwerpen. Als je de vroege doet (wel dubbel inkom) kan je misschien nog een goeie slag slaan.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
          X