Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L : de mythe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: L : de mythe

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Ik denk niet dat dat 'elke keer' zo is maar laten we eerlijk zijn, dikwijls is dat goedgemeend advies. De pijn van een dure aankoop is immers snel vergeten maar het plezier van een goede lens blijft duren. Anderzijds is weinig euro uitgeven aan een lens en je dat nadien beklagen veel vervelender. Allé, bij mij toch.
    da's waar, maar voor veel mensen is 400 of 1000 euro een gigantisch verschil. En als je alleen maar je foto's gaat bekijken op scherm, of als het is om op een website te plaatsen, wel, maakt het dan zoveel uit?
    moeten die mensen zich dan slecht gaan voelen dat ze geen L-lens hebben?

en wat Leica betreft: Leica kopen omdat je dat knappe staaltjes techniek vindt is GEEN snobisme

L-lens kopen om erbij te horen wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
      en wat Leica betreft: Leica kopen omdat je dat knappe staaltjes techniek vindt is GEEN snobisme

L-lens kopen om erbij te horen wel
      Ja, nu ben je goed aan het argumenteren!

Zo kan ik evengoed zeggen: Een L-lens kopen omdat je tevreden bent over de kwaliteit is GEEN snobisme.

Leica kopen om erbij te horen wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Ja, nu ben je goed aan het argumenteren!

Zo kan ik evengoed zeggen: Een L-lens kopen omdat je tevreden bent over de kwaliteit is GEEN snobisme.

Leica kopen om erbij te horen wel

voila, je hebt het begrepen

Comment

man toch, der zijn er hier toch wel behoorlijk wat die het niet kunnen of willen begrijpen

het gaat niet over snobisme, wel over het volgende...
          Maar is een typsiche eigenschap van snobisme niet dat het groepje 'haves' zich zo klein en exclusief mogelijk wil houden? Dan zou je mogen veronderstellen dat juist die groep snobs zou nalaten om hun materiaal aan anderen aan te prijzen. Die zitten hier dus niet, en gelukkig is dat niet de algemene BD spirit

Anderzijds is het wél zo dat je als beginnende amateur met een beperkt budget ge-wél-dig gefrustreed zou kunnen worden als je op de gemiddelde lensadviezen afgaat, die waar Sugar het over heeft. Als ik hier een paar topics eerder hoor dat er goeie primes zijn die maar 100 euro kosten, daar bén ik iets mee. Ik kan en wil nu eenmaal geen 1000 euro geven voor een lens, van welk merk dan ook.

En zo lopen hier een heel pak bezoekers rond, voor wie fotografie een hobby is dat geld (mag) kosten - maar geen heelder ribben uit hun lijf.

Leuk om te horen dat er een lens bestaat die 1000 eur kost, maar als ik maar 500 wil uitgeven heb ik niks, maar dan ook niks aan een dergelijk advies, hoe goedbedoeld ook.

Hoe vaak lees ik hier dat je toch maar beter even doorspaart voor het betere L-glas want want want. En als je dan de L-keuze in vraag durft stellen (omdat je misschien beschaamd wordt dat je maar een budget van 500 eur heb) krijg je steevast de lada vs. bmw theorie naar je kop.

en voor je het weet zit je mee in de rally van ik-wil-de-grootste-hebben...

Anderzijds - ik ga er steeds van uit dat als iemand de moeite doet om een reply neer te pennen, dat het met de allerbeste bedoelingen is, ook al is het om L-glas aan te raden .

ps. ik vind trouwens 500 eur voor wat glas al veel geld. Mijn beste lens kostte 80 eur.

Comment

voila, je hebt het begrepen
            en nu jij nog.

Comment

als ik naar een mazda/ferrari-garage ga om een mazda te kopen, en die verkoper zegt mij dat ik toch maar een sukkelaartje ben als ik geen ferrari koop, tja, dan bol ik het af
              Ik ook .
              http://www.whatcar.com/NonCar/2855113351.jpg
              Als ik deze draad volg ben ik trouwens blij dat er bij "mijn" merk van camera (speelt geen rol wat dat is) alleen maar goeie lenzen bestaan en minder goeie, maar geen rode lijntjes en L toestanden en zo.
              Nu hoedanook, ik tape dat toch allemaal af .
              Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht

Comment

misschien moeten over-budget aanbevelingen gewoon wat gemodereerd worden? budget = budget en als we dat met zijn allen gewoon respecteren in de toekomst, is er al één van de puntjes die sugar aanhaalt opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                    ...geen rode lijntjes en L toestanden en zo.
                    Nu hoedanook, ik tape dat toch allemaal af .
                    Kris
                    Schoon ze, je toyota vol plakkers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      misschien moeten over-budget aanbevelingen gewoon wat gemodereerd worden? budget = budget en als we dat met zijn allen gewoon respecteren in de toekomst, is er al één van de puntjes die sugar aanhaalt opgelost.
                      He ja, laten we dat doen. Nog meer modereren. Ze hebben al genoeg te doen, me dunkt.

Als iemand een lens zoekt met een budget van 550 en ik weet een betere lens voor 570, dan mag ik dat niet vermelden? Indien wel, waar leg je dan de grens?

Comment

He ja, laten we dat doen. Nog meer modereren. Ze hebben al genoeg te doen, me dunkt.

Als iemand een lens zoekt met een budget van 550 en ik weet een betere lens voor 570, dan mag ik dat niet vermelden? Indien wel, waar leg je dan de grens?
                        Neem het niet te letterlijk, een gezonde marge kan natuurlijk nooit kwaad....

Comment

Neem het niet te letterlijk, een gezonde marge kan natuurlijk nooit kwaad....
                          Een marge is heel moeilijk te handhaven (door de mods), neem dat maar van me aan. Wat is die marge? 10%? En als het dan eens 11% wordt? Er zal altijd discussie ontstaan.

En trouwens, omdat een forumlid aangeeft zich ergens aan te storen hoeven we toch niet de regels van het forum aan te passen? Ik stoor me ook aan verkeerde spelling en zo maar als dat allemaal weggemodereerd moet worden, blijft er weinig te lezen over.

Comment

Een marge is heel moeilijk te handhaven (door de mods), neem dat maar van me aan. Wat is die marge? 10%? En als het dan eens 11% wordt? Er zal altijd discussie ontstaan.
                            Gelijk heb je... zelfs gezond verstand bij het bepalen van zo'n marge is niet aan iedereen gegeven. Iedereen heeft zo een beetje zijn eigen versie van gezond verstand.

Comment

Gelijk heb je... zelfs gezond verstand bij het bepalen van zo'n marge is niet aan iedereen gegeven. Iedereen heeft zo een beetje zijn eigen versie van gezond verstand.
                              Het is ook iedereen zijn eigen geld!
                              Als ik met 10% extra bij te leggen een veel beter product krijg, doe ik dat ook.
                              Andere mensen niet en blijven bij hun voorop vastgelegd budget.
                              Daar valt niet over te twisten. Tenzij jij die 10% bijlegt.
                              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Schoon ze, je toyota vol plakkers
                                't Is dan wel een onderwater-toyota
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X