Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Macrolens Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies Macrolens Canon 400D

Ik ben van plan om me binnenkort een Canon 400D aan te schaffen. Heb nog een 28-80 en een 70-300, maar zou graag een macrolens hebben voor hierbij. Zeker ene met IS. Wat raden jullie me aan, moet niet de goedkoopste zijn, maar toch wel goed en betaalbaar. Insecten fotograferen (behalve spinnen ) is iets wat ik heel graag doe. Alvast bedankt voor de goeie en wijze raad !
    Hilde

Re: Advies Macrolens Canon 400D

Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
    Ik ben van plan om me binnenkort een Canon 400D aan te schaffen. Heb nog een 28-80 en een 70-300, maar zou graag een macrolens hebben voor hierbij. Zeker ene met IS. Wat raden jullie me aan, moet niet de goedkoopste zijn, maar toch wel goed en betaalbaar. Insecten fotograferen (behalve spinnen ) is iets wat ik heel graag doe. Alvast bedankt voor de goeie en wijze raad !
    Er bestaan geen macrolenzen met IS, althans niet voor Canon.

Comment

Ok, zonder IS dan, maar ik zou toch graag enig advies hebben aub ??? Of waar kan ik heel veel lezen over macrolenzen ?
      Hilde

Comment

Ok, zonder IS dan, maar ik zou toch graag enig advies hebben aub ??? Of waar kan ik heel veel lezen over macrolenzen ?
        Kijk hier eens staat bij tips op het forum.

Comment

hier vind je ook veel

Comment

Ook iets wat je zult moeten overwegen is een DEFTIG (> 150 euro) statief + apart dan nog een ballhoofd + evt flits.
            Tweede zaak, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar macro is niet voor doetjes... Het is een kunst die heeeeel veel geduld vergt. Probeer misschien es langs te gaan bij een vriendelijk BD er die dit materiaal liggen heeft... (er zijn hier echte experts op het forum...)
            Ik wil je niet afschrikken maar ik zie regelmatig macro lenzen in aanbieding van mensen die het dan toch niet hun ding vonden... bezint eer gij begint!

Grts JVG
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Dat statief is geen probleem, we hebben hier een deftige Manfrotto in huis. Die lens, daar ben ik de eerste dagen nog niet uit, maar dat ik ze wil, dat weet ik wel al. Ervaring heb ik nooit genoeg denk ik, maar ik ben toch al minstens 25 jaar bezig met fotografie.... In elk geval is de link van Duindistel heel interessant ! Bedankt mensen !
              Hilde

Comment

Kijk eens naar wat voorbeelden en bekijk dan de EXIF gegevens, ik gebruik verschillende lenzen : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/macro

Comment

Zou dit : Canon EOS-400D schwarz + Sigma 17-70/2,8-4,5 AF DC Macro für Canon + 512MB een intressante combinatie zijn om mee te beginnen ? Iemand ervaring met deze lens ? Vooral naar stilzittende of hangende of staande onderwerpen toe...
                  Last edited by iedel; 21 september 2006, 14:30.
                  Hilde

Comment

Zou dit : Canon EOS-400D schwarz + Sigma 17-70/2,8-4,5 AF DC Macro für Canon + 512MB een intressante combinatie zijn om mee te beginnen ? Iemand ervaring met deze lens ? Vooral naar stilzitende of hangende of staande onderwerpen toe...
                    Die Sigma 17-70 is geen echt macro objectief, het is een standaard zoom die echter een behoorlijke vergroting kan halen (1:2,3), meer dan wat gebruikelijk is bij dat soort objectieven.
                    Je moet weten dat ze bij Sigma nogal rap het predikaat 'Macro' op hun objectieven plakken, marketing heet dat dan
                    Echte macro objectieven zijn primes en halen een vergroting van 1:1
                    (Bij Canon zelfs 5:1 bij een bepaald model).
                    Sigma maakt heel goeie macro's, gaande van 50 to 180 mm.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik raad je een Sigma 150mm of 180mm Macro aan.
                      Dit zijn beide betaalbare toplenzen.
                      Hiermee kun je elk insect perfect vastleggen
                      Van alles...

Comment

Working...
                      X