Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L : de mythe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: L : de mythe

ik heb gisteren mijn allereerste L getest.
    en ik ben er ongelooflijk content van! (200 f2.8 prime)

ik vrees slechts één ding:
    minder zal me in de toekomst
    moeilijker aanvaardbaar worden ...

ben ik nu tot L gedoemd?

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Heb dit weekend mij de 24-105 IS L aangeschaft...

Denk toch wel dat deze catogorie van Lenzen het langer uithoudt in moeilijke omstandigheden zoals rally ed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
        En ik heb mijn witte canon 70-200 zwart gespoten
        'k Zou liever hebben dat je de kleur kan kiezen als je besteld, bvb fel-geel met rode letters !
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          ik heb gisteren mijn allereerste L getest.
          en ik ben er ongelooflijk content van! (200 f2.8 prime)

ik vrees slechts één ding:
          minder zal me in de toekomst
          moeilijker aanvaardbaar worden ...

ben ik nu tot L gedoemd?

mm

Daar noem je ook een lens! Een van de scherpste van Canon. Als ze die uitbrengen met IS = drool!

En ja je hoort nu bij het snobistisch L clubje )
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

aha, dan moet ik mijn signature aanpassen,
            wacht zie ...

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Neem eens fotos in de volle natuur met sneeuwval of hevige regen,met een niet L lens zal het niet lang duren eer er iets misloopt!Dit alleen al is een reden!(natuurlijk betaal je dit,en is het ook niet noodzakelijk voor iedereen)

Grtz, Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Neem eens fotos in de volle natuur met sneeuwval of hevige regen,met een niet L lens zal het niet lang duren eer er iets misloopt!Dit alleen al is een reden!(natuurlijk betaal je dit,en is het ook niet noodzakelijk voor iedereen)

Grtz, Daniel
                Tja, dan toch niet met jouw camera. Dat is dus een surplus die slechts een heel klein groepje mensen kan hepen. Bovendien zijn niet alle L lenzen waterdicht

En ik blijf bij mijn standpunt : L lenzen zijn (zeer) goed, maar niet beter dan het topglas van de directe concurrentie, en optisch nog een niveau onder de echte absolute top.

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  En ik blijf bij mijn standpunt : L lenzen zijn (zeer) goed, maar niet beter dan het topglas van de directe concurrentie, en optisch nog een niveau onder de echte absolute top.

sugar
                  vraag is dan wat die absolute top moet kosten
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    hassy lenzen kosten op de tweedehandsmarkt een fractie van L-glas, en die blazen (op enkele uitzonderingen na) de L-lensjes zo weg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
                      hassy lenzen kosten op de tweedehandsmarkt een fractie van L-glas, en die blazen (op enkele uitzonderingen na) de L-lensjes zo weg
                      Een zuiko van paar euro soms ook. Maar je zit met full manual en mount-adaptors die soms custom made zijn. En dat voelt niet lekker om op je mount te schroeven.

Tenzij je de dure adapters koopt van 200euro of meer.

Btw: ik denk dat een echte goede hassy of leica nog steeds 1500 a 2000euro+ kost. (lees: snelle lens)
                      Zo'n distagon 21mm blijft toch een superlens.
                      Last edited by multipasser; 12 september 2006, 00:18.
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht

Btw: ik denk dat een echte goede hassy of leica nog steeds 1500 a 2000euro+ kost. (lees: snelle lens)
                        Zo'n distagon 21mm blijft toch een superlens.
                        hassy 50mm cf fle (beste groothoek ooit gemaakt): 1000 euro

hassy 100mm cf (schitterende standaardlens): 650 euro

hassy 110 f2.0 (beste portretlens by far): 1000 euro

dit zijn richtprijzen, je kan ze soms voor minder vinden. Je kan al deftig recent hasselbladmateriaal vinden vanaf 400 euro (voor een lens)

Comment

Wel er zijn enkele vergelijkingspunten:

Het bekendste is wellicht de contax 21mm distagon groothoek.(MF kleinbeeld) . "Best WA ever made". De prijs is erg aan marktschommelingen onderhevig maar deze zomer zat hij tussen de 2.300 en 4.000 dollar.(US)

Afhangend van wat op de photokina wordt aangekondigd gaat die naar boven of naar beneden.

De olympus zuiko 21mm, maar dan F2, gaat 1.200 $
                          en de F3.5, 300.

Afgezien van Leica is dat de pikorde in de 20/21mm sector. Van AF lenzen is hier geen sprake.

Dpaul.
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
                            hassy 50mm cf fle (beste groothoek ooit gemaakt): 1000 euro

hassy 100mm cf (schitterende standaardlens): 650 euro

hassy 110 f2.0 (beste portretlens by far): 1000 euro

dit zijn richtprijzen, je kan ze soms voor minder vinden. Je kan al deftig recent hasselbladmateriaal vinden vanaf 400 euro (voor een lens)
                            Tegen dat die lenzen op je Canon body zitten dan ben je toch al een bedrag kwijt dat ik al geen fractie van de prijs meer noem van een L lens, ik ga dus het volle vertrouwen in mijn L's blijven behouden , mijn foto's zijn goed genoeg voor mijn noden
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Tegen dat die lenzen op je Canon body zitten dan ben je toch al een bedrag kwijt dat ik al geen fractie van de prijs meer noem van een L lens, ik ga dus het volle vertrouwen in mijn L's blijven behouden , mijn foto's zijn goed genoeg voor mijn noden
                              wie spreekt hier over canon bodies?

een hassy 500cm kost hoop en al 300 euro, da's evenveel als een tweedehandse 300d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                                Tja, dan toch niet met jouw camera. Dat is dus een surplus die slechts een heel klein groepje mensen kan hepen. Bovendien zijn niet alle L lenzen waterdicht

sugar
                                Ik denk dat je fundamenteel gelijk hebt, maar er komen ook andere factoren bij kijken. Mijn L lenzen zijn stof- en spatwaterdicht (tropenbestendig). Dat betekent dat ik bv. ook in de regen een huwelijksreportage kan maken. Mechanisch zijn ze veel steviger uitgevoerd - je voelt het gewoon. Twee L-lenzen en bodies met één cijfer (1DsII en 5D) geven je bij Canon overigens de professional status, waardoor je voorrang krijgt bij service en een reeks bijkomende voordelen.

Pudding test je door hem te eten. Ik had een goede 28-135 zoom en kocht daarna een 24-105L. Er is geen enkele vergelijking mogelijk, zoals overigens elk testrapport uitwijst. Scherpte, mechanische kwaliteit, bediening zijn tops.

Maar het is zeker een feit dat je de lenzen meer betaalt dan ze zouden mogen kosten. Waarde is echter subjectief, en ik ben zeer gehecht aan mijn objectieven. Bovendien houden ze hun waarde op de fotomarkt.
                                Fullator
                                Fotostudio Candela Zone
                                website: http://www.chronax.be
                                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Working...
                                X