Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L : de mythe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: L : de mythe

Hello,

ik heb ondertussen enkele honderden foto's met de nieuwe 17-55 IS 2.8 getrokken, en dit is echt een schitterende lens ... dat het geen L lens is kan mij dus echt niet schelen ... als er een rood lijntje op zou staan zou ze waarschijnlijk gewoon nog duurder zijn ... en misschien met de zonnekap erbij komen, maar of ze dan nog beter zou zijn ???
    Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj Bekijk bericht
      Hello,

ik heb ondertussen enkele honderden foto's met de nieuwe 17-55 IS 2.8 getrokken, en dit is echt een schitterende lens ... dat het geen L lens is kan mij dus echt niet schelen ... als er een rood lijntje op zou staan zou ze waarschijnlijk gewoon nog duurder zijn ... en misschien met de zonnekap erbij komen, maar of ze dan nog beter zou zijn ???
      Johan
      Dat gedoe om die 17-55mm is gewoon weg omdat het eigenlijk een L lens moet zijn en ook is. Maar canon heeft ze in EFS uitgebracht en EFS zal nooit een L worden. Ookal presteert hij als een L en heeft hij ook de prijs van een L. Als ik 100% zeker wist dat ik nooit een FF zou kopen had ik de 17-55mm gekocht ipv mijn 17-40mm, want ik krijg f2.8, meer tele en nog eens IS!!! (Als je nadenkt voel je je bijna bedrogen met een 17-40mm)

Vele staren zich inderdaad blind op die L, maar het gaat nie alleen om het optische. Sommige goede lenzen zijn wat zwak van bouw. Zoals de 50mm F1/8 maar wat kan je verwachten van een 90euro lens. En ik heb nog nooit een 17-55mm vastgehad maar waarschijnlijk zal hij buiten de EFS mount ook wat minder stevig zijn dan een L. Werk je in ruwe omstandigheden (tussen veel mensen of in zware weer toestanden) dan is een L misschien toch een betere oplossing.

Verder ben ik het met je eens Sugar alleen de vergelijking van de 24ts vs de 45/90. Toch logisch, we weten allemaal hoe moeilijk het is om een goede scherpe wide angle te maken. De 90mm is practisch tele, toch? En in die range heeft canon super scherpe exemplaren (85mm, 100mm, 135mm,...)

Correct me if im wrong..
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Man man, die problemen hebben wij niet met Nikon hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          LoL
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            ED en VR , VRED lenzen
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Vraagje van een Nikon-gebruiker: waar staat die L bij Canon voor?

Lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht

Lens?
                Luxury

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht

Lens?
                  Lot's of money ?
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

Comment

Hoe was het gezegde ook alweer.....?

* * Het is de persoon achter de camera die de foto maakt, niet de camera * *

-----------------------------------------------
                    Homepage;www.tedboots.nl
                    -----------------------------------------------

Comment

Een goed onderwerp: velen laten zich op dit forum gek maken met beter en duurder is nog beter. Het lijken wel verzamelaars in plaats van fotograven.
                      In mijn analoge periode verongelukte er eens een veel te duur Nikon objectief, als vervanging koos ik een Sigma objectief, deze was de helft goedkoper en optiesch bleek hij nog beter te zijn.

Comment

heb van al mijn L lenzen, het rood er af geschuurd, gewoon om niet op te vallen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          heb van al mijn L lenzen, het rood er af geschuurd, gewoon om niet op te vallen.
                          grt,bouk.
                          LOL, als je dit hierboven allemaal leest zou je nog beschaamd zijn om met L lenzen rond te lopen hé bouk . Weet je wat, vanaf nu koop ik enkel nog L lenzen, gewoon om wat tegendraads te zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            LOL, als je dit hierboven allemaal leest zou je nog beschaamd zijn om met L lenzen rond te lopen hé bouk . Weet je wat, vanaf nu koop ik enkel nog L lenzen, gewoon om wat tegendraads te zijn .
                            Ik voeg daarentegen de daad bij het woord (enfin de gedachte)
                            En ik ben er serieus over aan 't twijfelen om mijn 24-105 IS en 70-200 IS te verkopen om een 45 TS-E, 90 TS-E en een MP-65E
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

aha! dan worden die L-dingen eindelijk betaalbaar voor de krap-bij-kassen!
                              ik ga het in 't vervolg maar bij zo'n L's houden,
                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                                aha! dan worden die L-dingen eindelijk betaalbaar voor de krap-bij-kassen!
                                ik ga het in 't vervolg maar bij zo'n L's houden,
                                mm
                                MPE65 blijft ook één van mijn volgende opties. Zou eigenlijk ook 'kuch' 'kuch' een 'L' moeten zijn

Een shift-tilt blijft natuurlijk ook cool.
                                Weet alleen niet welke van de drie.

Comment

Working...
                                X