Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's niet scherp.....???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto's niet scherp.....???

Nee geen enkele verkoper heeft me dit gezegd...waren Canon users.
    Ik heb het al meerdere malen gehoord en ook gelezen in forums.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Nee geen enkele verkoper heeft me dit gezegd...waren Canon users.
      Ik heb het al meerdere malen gehoord en ook gelezen in forums.
      Wat heeft geen enkele verkoper gezegd?
      Wat meerdere malen gelezen?

Dat de 300D en 30D scherpere camera's zijn dan de 350D?

Mvg

Comment

-------------Wat heeft geen enkele verkoper gezegd?
        -------------Wat meerdere malen gelezen?

-> Lees hierboven.

-------------Dat de 300D en 30D scherpere camera's zijn dan de 350D?

Ja dat heb ik al van meerdere mensen gehoord en als je een paar forums leest dan zie je dat meerdere mensen dezelfde ervaring hebben.

Comment

Ik heb zelf ook een 350D gehad .... na tests in echt wel gerennomeerde zaak zijn we toen tot de conclusie gekomen dat de combo 350D + 24-70 L 2.8 verre van goede resultaten geeft . Met de 70-200 f4 werkte hij wel behoorlijk.... Onlangs nog draadje over geweest hier op het forum zou iets met het focussysteem zijn .....
          In ieder geval de 20D werkt perfect met de 24-70 2.8 en de 70-200 ( heb die ondertussen wel vervangen voor 2.8 versie ).
          Heb dus zelf ondervonden dat het focussysteem van de 350D lang niet optimaal is ( en zeker niet voor sportfotografie ).
          Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Heb vandaag ettelijke foto's genomen. Ben tot de conclusie gekomen dat als het onderwerp dichtbij is de foto's wel scherp zijn, echter op afstand niet...

de camera kan ondertussen wel in de vuilnisbak ben ik bang, snap het even niet meer...
            Kijk ook eens op mijn Fotoalbum : http://jacg.org

Comment

en begrijp ik het goed dat jij met L-lenzen werkt ?
              Ja die zijn heel erg goed he...het zal aan de backfocus liggen van je 350D

Comment

Wij hebben het toestel terug binnengedaan en ons werd ook verteld dat de 350D eigenlijk het logo CANON niet waard is.

LOL wat gaan we nog allemaal horen de 350d (rebelxt) is de meest verkochte camera ooit van canon en overtreft de sales van zijn voorganger die ook al een schot in de roos was. Het is wel een feit dat de autofocus met lenzen van 2.8 en sneller het iets moeilijker heeft (heb er zelf nauwelijks iets van gemerkt), dit zou verholpen zijn met de nieuwe 400D die nu hetzelfde autofocus systeem heeft als de 30D.
                Last edited by Fotoshooter; 8 september 2006, 13:21. Reden: haakje teveel weggedaan van de quote

Comment

Ja dat heb ik al van meerdere mensen gehoord en als je een paar forums leest dan zie je dat meerdere mensen dezelfde ervaring hebben.
                  Camerabodies doen niet aan lichtbreking, akkoord? Als ze niet aan lichtbreking doen kunnen ze niet scherp(er) zijn.
                  Wat je wel kan hebben is bv. back- of frontfocus, dan doe je lens en camera binnen voor calibratie. Dit kan bij elke camera voorkomen zelfs bij de duurste topmodellen.
                  Uiteraard is het focusmechanisme van de duurdere 30D beter dan dat van de 350D. Maar als je met de 350D geen scherpe foto's kan maken heb je fornt- of backfocus of een gebrek aan techniek!

Mvg

Comment

GEBREK AAN TECHNIEK !!! Ja dat zal het zijn.
                    Haha laat me niet lachen...daar ga ik al niet meer op in hoor.

Maar goed, ik heb net nog een email gekregen van iemand die ALLEs geprobeerd heeft met de 350D en krijgt de meeste fotos niet echt scherp.
                    Ik heb hem bij Focilux binnen gedaan om te laten testen. ZELFDE RESULTAAT.
                    Daar vroegen ze zich af (citaat) 'tja....wat is scherp he ?" Voor de een is dat scherp en voor de andere wat anders.(einde citaat)
                    Ja toen heb ik mijn toestel gelijk verkocht en direct in NL (nee hoor nooit in Belgie) een ander toestel gekocht waar de fotos dan wel erg scherp zijn.
                    Als het nou gebrek aan techniek zou zijn, dan kon ik het toch met de 30D ook niet.

Ik neem al meer dan 30 jaar professionele fotos hoor.

Het is gewoon zo dat de 350D niet altijd even scherpe fotos maakt, ik heb dit nu al een paar keer gezien als ik het toestel in mijn handen heb en het test met zelfde lens en zelfde instellingen...en dan bekijken op pc dat zie je het heel duidelijk.
                    Goed meer zeg ik er niet over want ik kan er hier bladzijden over typen.
                    De 300D was darentegen wel ERG GOED en HEEL SCHERP. De 350D is minder scherp dan zijn voorganger.
                    Waarom denk je dat ze zo snel de 400D uitgebracht hebben.
                    En mensen lees eens in andere forums he...je zal zien dat 50 % van de 350D gebruikers klaagt over scherpte.

Zo en meer vertel ik er niet over.
                    Topic mag gesloten worden wat mij betreft.
                    PS: ik heb zo'n klein gevoel dat deze site gesponsord wordt door EOS350 Verkopers...willen de 350D verkopers zich ff kenbaar maken aub ?
                    Last edited by stefaand; 8 september 2006, 16:14.

Comment

hallo allemaal
                      ik heb zelf de 350 D GEHAD en mijn foto's waren ook niet scherp ik heb hem van ellende maar weer verkocht en een canon S3IS gekocht nu heb ik wel scherpe foto's,ik heb eerst analoog gefotografeerd eerst met een praktica hier moest ik alles zelf instellen altijd mooie foto's later met een canon eos500 ook altijd mooie foto's en scherp het lig denk ik dan ook niet aan mij maar helaas heb ik niet genoeg geld voor een duurdere camera vandaar de S3IS ik vind dat de 350 wel een beetje te wensen over laat ik dacht een goede camera te hebben maar ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaap1968 Bekijk bericht
                        hallo allemaal
                        ik heb zelf de 350 D GEHAD en mijn foto's waren ook niet scherp ik heb hem van ellende maar weer verkocht en een canon S3IS gekocht nu heb ik wel scherpe foto's,ik heb eerst analoog gefotografeerd eerst met een praktica hier moest ik alles zelf instellen altijd mooie foto's later met een canon eos500 ook altijd mooie foto's en scherp het lig denk ik dan ook niet aan mij maar helaas heb ik niet genoeg geld voor een duurdere camera vandaar de S3IS ik vind dat de 350 wel een beetje te wensen over laat ik dacht een goede camera te hebben maar ja
                        Nog iemand die hetzelfde voor gehad heeft...de zoveelste in de rij...

Comment

Ik zeg ook niet dat het gebrek aan techniek moet zijn...

Een camerabody kan niet scherp(er) zijn. Enkel het AF-systeem kan beter zijn.

Uiteraard is het makkelijker een scherpe foto te maken met een S3IS dan met een 350D. De S3IS heeft een kleinere sensor waardoor de DOF sterk vergroot, probeer maar eens een mooie OOF te bereiken met de S3IS. Omdat hij een kleinere beeldcirkel heeft, is ook de beeldcirkel van de lens kleiner waardoor het makkelijker en goedkoper wordt om kwalitatieve objectieven te ontwikkelen.

Met een 30D KAN het relatief eenvoudiger zijn om een scherpe foto te bereiken omdat deze een beter AF-systeem bezit.

Ik heb nog nooit met een 350D gefotografeerd maar ik ben er zeker van dat ik er scherpe foto's kan uithalen met de kitlens. (Niet als er een front- of backfocus probleem is uiteraard. In dat geval laat ik de setup calibreren en maak er daarna scherpe foto's mee.)

Manueel scherpstellen is vaak eenvoudiger dan autofocus omdat er zeer veel verschillende modi en scherpstelpunten zijn. Het komt erop aan het AF-systeem goed te kennen en de juiste modus te gebruiken.

En eum, ik ben een Nikongebruiker en heb niets met Canon te maken.

En de kans dat ik een foto sneller scherp quoteer schat ik zeer gering hoor. Ik ben zeer kritisch, maar het kan natuurlijk.

Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL) Lens Focal Length: 90,00 mm (- mm) Shutter Speed: 1/25 sec F-Number: F14,0 ISO: 100 Compensation: EV -1/3

Een dagje Archeon in Nederland leverde volgen "portretten" op. Geef gerust :G en :B commentaar. 1) Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL) Lens Focal Length: 32,00 mm (- mm) Shutter Speed: 1/40 sec F-Number: F4,0 ISO: 200 Compensation: EV 0/1 2) Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL) Lens Focal

Bij deze een foto gemaakt op Zandvoort tijdens de BP Ultimate Masters.De foto is niet bewerkt,alleen het formaat is aangepast met BD Sizer.Graag jullie commentaar op deze foto,ik heb nog een hoop te leren...Overigens valt dat pannen vies tegen,maar ik hoop maar dat het percentage gelukte foto's wat groter zal worden naarmate ik

Maar dan in het klein 1.5 cm. Canon EOS 350D DIGITAL Lens Focal Length: 90,00 mm (- mm) Shutter Speed: 1/80 sec F-Number: F9,0 ISO: 100 Compensation: EV 0/2 Ra,ra.......wat is dit?????

Ik hoop dat we het erover eens zijn dat dit scherpe foto's zijn? Als je geen scherpe foto's uit een 350D kunt halen heb je ofwel een front/backfocus probleem OF een gebrek aan techniek. Want al deze mensen kunnen het wel. PUNT

Comment

GEBREK AAN TECHNIEK !!! Ja dat zal het zijn.
                            Haha laat me niet lachen...daar ga ik al niet meer op in hoor.

Maar goed, ik heb net nog een email gekregen van iemand die ALLEs geprobeerd heeft met de 350D en krijgt de meeste fotos niet echt scherp.
                            Ik heb hem bij Focilux binnen gedaan om te laten testen. ZELFDE RESULTAAT.
                            Daar vroegen ze zich af (citaat) 'tja....wat is scherp he ?" Voor de een is dat scherp en voor de andere wat anders.(einde citaat)
                            Ja toen heb ik mijn toestel gelijk verkocht en direct in NL (nee hoor nooit in Belgie) een ander toestel gekocht waar de fotos dan wel erg scherp zijn.
                            Als het nou gebrek aan techniek zou zijn, dan kon ik het toch met de 30D ook niet.

Het is gewoon zo dat de 350D niet altijd even scherpe fotos maakt, ik heb dit nu al een paar keer gezien als ik het toestel in mijn handen heb en het test met zelfde lens en zelfde instellingen...en dan bekijken op pc dat zie je het heel duidelijk.
                            Goed meer zeg ik er niet over want ik kan er hier bladzijden over typen.
                            De 300D was darentegen wel ERG GOED en HEEL SCHERP. De 350D is minder scherp dan zijn voorganger.
                            En mensen lees eens in andere forums he...je zal zien dat 50 % van de 350D gebruikers klaagt over scherpte.

Zo en meer vertel ik er niet over.
                            Topic mag gesloten worden wat mij betreft.
                            PS: ik heb zo'n klein gevoel dat deze site gesponsord wordt door EOS350 Verkopers...willen de 350D verkopers zich ff kenbaar maken aub ?

Sorry maar ik heb je foto's bekeken en 50% van de foto's op je site zijn imo echt niet scherp. Je moet niet vragen hoe slecht je 350D dan was?

Ik heb deze vakantie 4000foto's gemaakt. 20 zijn fout gefocused. En dan bedoel ik beetje back of front focus. De rest is SPOT ON. Zowel met de 17-40L als de 50mm f1.4. Ik heb ook net een 70-200mm L f4 maar die vind ik niet zo goed focussen (een stuk trager = normaal? en ook moeilijkheden een focuspunt vinden). Maar dat moet ik nog verder testen.

En 50% van de forums over focus problemen van de 350D? Op welke forums zit jij dan? Laten we zeggen dat van die 50% er zeker 80% aan de user ligt. En 20% aan het toestel. En de 400D is er om dat de D80 er is. Er zijn totaal geen probs met het 350D design, verre van. En als je toestel fubar is stuur het gewoon terug voor calibratie.

edit:
                            Rap focus test gedaan.
                            In totaal 4 foto's getrokken. Allemaal scherp en spot on.

17-40L uit de losse hand!

70-200L op een crappy statief. Zo crappy dat ik mijn focus punt niet exact op het streepje kreeg. Maar het is wel exact waar ik gefocused heb.

ps: als de links niet werken. Effe copy/paste in browser.
                            Last edited by multipasser; 8 september 2006, 19:57.
                            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand
                              Toen we met dezelde lenzen naar de 350D overstapeten waren de meeste fotos ONSCHERP, zeker als je op volautomatische stand fotos neemt (dan hadden wij geen enkele die scherp was). Als je op manuele standen werpt (p, Av,...) dan heb je meer kans op scherpe fotos.
                              Ik wil hier absoluut niet de man ipv de bal spelen, en ik geloof best dat je al 30 jaar foto's maakt, maar "professionele foto's" en klagen over onscherpte in volautomatische stand???

Al je beweringen hier hard proberen maken met de melding dat je een pro bent, tja dan leg je toch heel veel gewicht in de schaal, hoor.

Ik ben absoluut geen pro en maak, hoewel ik ongeveer van dezelfde leeftijd ben, ook nog geen 30 jaar professionele foto's. Want dertig jaar geleden zou ik hiervoor nog de toestemming van mijn ouders nodig gehad hebben.

Maar goed, het ging hier over de onscherpe foto's van de 350D zonder dat de lens iets te verwijten zou vallen. Zoals anderen al aangegeven hebben is het niet mogelijk dat de camera onscherpte veroorzaakt, enkel kan de camera in combinatie met één of meer lenzen slecht gecalibreerd zijn, front of back-focus vertonen, of een AF hebben die veel kennis vergt van de gebruiker door zijn beperkingen bvb in snelheid of lichtgevoeligheid. Maar in alle gevallen valt daar iets aan te doen.

De ettelijke foto's hier op BD gemaakt met een 350D spreken boekdelen over de kwaliteiten van deze camera.

PS. Ik heb geen aandelen van Canon noch ben ik een verkoper van 350D's
                              DigiCam

Comment

Omdat canon ieder 18 maand een nieuw model uitbrengt in de serie, de 350d kwam ook 18 maand uit na de 300d, niks ongewoons dus, heeft niks met scherpte te maken.

Comment

Working...
                                X