Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

    Ik zit nu serieus te denken om deze te kopen. Hij past ideaal bij mijn kitlens (18-55). Als ik dan weer wat geld heb kan ik deze kitlens vervangen voor een 2.8 versie

    EDIT:

    Hier wat foto's gevonden welke gemaakt zijn met deze lens
    Last edited by hbosman; 25 september 2006, 11:15.
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

      Hoe zou die lens zijn met de Sigma 1.4 en de 2.0 extender?
      www.i-mac.be
      http://www.cerclebrugge.be

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

        Hij is te gebruiken met die extenders.. maar eerst wil ik eens weten hoe de lens is voordat ik aan extenders denk
        Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

          I have the lens and must say it's as sharp as my Sigma 18-50 2.8 or sharper, cause it benefits from accurate focusing HSM. The 50-150 is much lighter than the 70-200 lenses and easier to hold steady. It doesn't have IS, but I found I shot alot of pictures at 1/50 @100mm according to EXIF and they came out sharp. I don't know if I could hold the 70-200 2.8 that steady after 20 mins of shooting due to the weight and arm fatigue.

          once stopped down to 3.2 or 3.5, this lens is cracking sharp.


          The only thing about soft tele shots I seen so far were at 150mm and focusing 1 meter away but sharpens by f5.6. When I focus shots 3 meters away @ 150mm, they come out nice and sharp. I work around this by zooming in to about 130-140mm rather than all the way and I haven't seen any problems yet wide open. Its nice to know I have the extra 15mm over tokina's 50-135, but I choose not to use it unless necessary, I'd rather crop to get that extra quality.

          Also, the thing I love the most about this lens over the 70-200 is that the compact size and weight lets me fit my sigma 18-50, 50-150, and rebel xt into a small bag and it's ultra portable. I'd have to get a bigger bag to hold the 70-200 lens. I'd say get the lens

          here's a link to a test I did http://download-v5.streamload.com/... .../sigma100mm%20test.jpg?action=save
          bron: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=20186910

          Nu ga ik hem zeker kopen
          Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Uiteindelijk was ik foto's aan het maken op iso 1600 en f2,8(het begon donker te worden). Maar ik heb ze nog niet kunnen bekijken...
            dat is gewone kost voor indoorconcerten

            ik gebruik de 50mm 1.8 en de 105mm 2.8
            maar moet dus veel wisselen
            en met deze 50-150mm 2.8 zou dat al gemakkelijker zijn
            't is nu af te wachten of ie op 2.8 scherp is
            want anders valt 't voordeel van die 2.8 weg als je moet toestoppen

            hopelijk is ie ni té licht
            want ik kan met mijn 'zware' 17-35mm 2.8 langere sluitertijden aan
            't voordeel van de 50mm is wel die 1.8 en de 2.8 is retescherp maar is wa te licht
            en daardoor toch rapper bewegingsonscherpte
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

              topic even bumpen


              zijn er mensen die deze lens ondertussen hebben gekocht?

              dit lijkt me een ideale concertlens maar ik heb één praktische vraag
              schuift de lens ook uit als je inzoomt ( net zoals bvb de sigma 70-300 apo) of zoomt hij intern?

              ik heb al gezocht op google & sigma website maar ik vindt dit niet terug
              Website

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Vox Bekijk bericht
                topic even bumpen


                zijn er mensen die deze lens ondertussen hebben gekocht?

                dit lijkt me een ideale concertlens maar ik heb één praktische vraag
                schuift de lens ook uit als je inzoomt ( net zoals bvb de sigma 70-300 apo) of zoomt hij intern?

                ik heb al gezocht op google & sigma website maar ik vindt dit niet terug
                Vorige week heb ik ook (blijkbaar met meer succes ) gegoogled en heb ergens gelezen dat het een interne focus & zoom is, dus constante lengte.

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                  sinds begin van deze draad (9aug) is er vanalles gevonden van dit objectief - vraag me, net als lucD, af of er al mensen zijn die ervaring ermee hebben ????

                  De combinatie van lichtsterkte en bereik voor een prijs onder de €600 of hebben de concurrenten ook al iets dergelijks ???
                  Leon Loeffen

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                    Waarom o waarom... maakt Sigma deze lens niet met een alpha mount

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo Bekijk bericht
                      Waarom o waarom... maakt Sigma deze lens niet met een alpha mount
                      Omdat er binnenkort een enorme reorganisatie gaat plaats vinden bij Sony
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vox Bekijk bericht
                        topic even bumpen


                        zijn er mensen die deze lens ondertussen hebben gekocht?
                        Sta op het punt om tot de aankoop over te gaan.
                        Misschien dat ik hem tegen zaterdag heb - even geinformeerd bij mijn locale fotoboer - hij is op voorraad en kost 549 EUR

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                          Hallo,

                          als de geïnteresseerden met de zoekfunctie van dit forum EN op het Nederlandse EOSDigitaal forum afsnuffelen, dan valt er nogal wat te lezen.
                          Sommigen hebben last van een grote back of front focus, wel zo'n 30 mm .
                          Volgens een Nederlandse Eosforummer, die contact met Sigma gehad heeft, hanteert Sigma een tolerantie van + en - 30 mm!!
                          En dat vind ik wel behoorlijk veel.
                          Maar er worden ook goede ervaringen beschreven.
                          De lens zorgvuldig in de zaak vóórdat je 'm koopt, uittesten...

                          Mijn 70-200 f2.8 gaat nog niet verkassen voor een 50-150...

                          Succes
                          Adrie

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                            Omdat er binnenkort een enorme reorganisatie gaat plaats vinden bij Sony
                            Wat bedoel je hier mee? Ik dacht dat de Alpha een succes is op de markt..?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Sta op het punt om tot de aankoop over te gaan.
                              Misschien dat ik hem tegen zaterdag heb - even geinformeerd bij mijn locale fotoboer - hij is op voorraad en kost 549 EUR
                              Inmiddels heb ik de lens dus.
                              Nog maar enkele fotootjes van onze kat kunnen nemen wegens tijdsgebrek, morgen hopenlijk uitgebreidere shoot

                              Als er mensen zijn die graag willen dat ik bepaalde testen doe, laat maar weten wat ik precies moet trekken (nog geen ervaring met testen van lenzen, gelieve dus te specifiëren wat voor foto's je wenst)

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                                Ik ben benieuwd hoe scherp hij is op 50 en zeker op 150 mm volledig open..

                                Comment

                                Working...
                                X