Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

    Welke filter gebruik ik best bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

    Welke zijn goed ?
    Wat zijn hun voordelen ?
    Nikonian

  • #2
    Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

    11x gelezen, niemand een antwoord ?
    Nikonian

    Comment


    • #3
      Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

      Ik gebruik zeer zelden een filter, als ik er een gebruik is dit puur ter bescherming van de lens (aan zee bvb, water zand ), anders nooit , wel steeds zonnekap. Ik heb enkel een B&W MRC 77mm waar ik tevreden over ben. Ik gebruik wel steeds een zonnekap en bij die tamron zou die er moeten bijzitten ?
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

        die zit er idd bij, maar die filter beschermt het glas wel een beetje he
        Nikonian

        Comment


        • #5
          Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

          Een UV filter van goede kwaliteit ter bescherming van het voorste lenselement.

          Blijkt zeer nuttig, want ik zie toch al twee krasjes op mijn filter (die niet zichtbaar zijn op de foto's).

          Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

            en welke zijn van goed kwaliteit/budgetvriendelijk ?
            Nikonian

            Comment


            • #7
              Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

              De beste zijn die filters van B+W, maar als je budget iets kleiner is hoor ik ook vaak goede dingen over Hoya.

              Comment


              • #8
                Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

                ik heb zelf verschillende merken filters op deze lens getest, en zeker mijn hoya gaf toch zichtbare kwaliteitsterugname bij het gebruik van de filter.
                b&w stuk minder. Ik zou bij b&w blijven.

                Marco
                Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

                  B+W, Hoya, Nikon
                  Je geeft beter iets meer uit aan zo'n filter om zeker te zijn dat er goede coatings op liggen die niet te veel reflecties veroorzaken, want elk stuk glas is er één te veel uiteraard
                  Geen filter vind ik geen goede tip want ook al zijn we voorzichtig met ons materiaal, Murphy ligt altijd op de loer en ik vervang liever een uv-filter dan een lens
                  Zelf heb ik B+W & Hoya en nog nooit nadelen van ondervonden...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke filter bij een Tamron 28/75 2.8 Nikon ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    Een UV filter van goede kwaliteit ter bescherming van het voorste lenselement.

                    Blijkt zeer nuttig, want ik zie toch al twee krasjes op mijn filter (die niet zichtbaar zijn op de foto's).

                    Groetjes, Wim
                    Vind ik absoluut noodzakelijk bij deze lens...het voorste lenselement zit dan ook extreem ver naar voren.

                    Grt,
                    JanMetDePet
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                    Comment

                    Working...
                    X