Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

    @ Black B@ndit : ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare 2.8 en €548 is nu eenmaal niet zo héél veel in vergelijking met de 70-200 van sigma of nikon en een lens wordt nu eenmaal verwacht scherp te zijn, anders is het om te bleiten

    vriendelijke groeten, dimidub
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

      Tja ik vind het een leuke lens omdat dit eindelijk voordeel begint te maken van de mogelijkheid van lichtere lenzen op een APS.

      Maar geen IS vind ik een gebrek en als het dan zonder moet zullen mijn 50 1.4 en 135 2.0 het uiteindelijk beter doen en mij meer mogelijkheden geven. Maar ja dat is weer een andere discussie.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Tja ik vind het een leuke lens omdat dit eindelijk voordeel begint te maken van de mogelijkheid van lichtere lenzen op een APS.

        Maar geen IS vind ik een gebrek en als het dan zonder moet zullen mijn 50 1.4 en 135 2.0 het uiteindelijk beter doen en mij meer mogelijkheden geven. Maar ja dat is weer een andere discussie.
        Een 50mm f1,4 en een 135mm f2 zullen altijd wel scherper zijn op f2,8 dan een f2,8 zoomlens.

        Het grote voordeel krijg je inderdaad doordat de lens goedkoper en lichter gemaakt kan worden.

        Ik wacht dus ook op de eerste tests .
        Vandaag heb ik nog de Sigma 70-200 f2,8 gebruikt op een optreden, maar er was geen verlichting op het podium. Daarom moet ik eerst nog bekijken of de resultaten nog een beetje meevallen. Uiteindelijk was ik foto's aan het maken op iso 1600 en f2,8(het begon donker te worden). Maar ik heb ze nog niet kunnen bekijken...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

          Ik denk trouwens ook dat dit een zeer goede 'wandel'-lens is.
          Ik zou d'r met gemak m'n 70-200L4 voor inruilen....
          (Een zwarte lens toch minder opvallend dan zo'n witteke, niet ?)

          En de prijs valt mi ook nog mee. (zo'n 600€)

          Die 50-150 zou ik wel graag eens proberen !
          Last edited by rvrysen; 15 augustus 2006, 15:15.
          Fuji X - Less became more

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen
            Zijn er al prijzen bekend ?

            (heb effe gezocht, maar nog nikske gevonden)
            599 bij sdcard
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
              599 bij sdcard
              Mea culpa.

              Had m'n post al aangepast.

              Maar nog geen stock op dit moment.

              Efkes afwachten totdat er iemand deze lens heeft kunnen testen.
              Fuji X - Less became more

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                Ah. Hier ze mijn oplossing voor mijn 50-70 mm leegte en nog ideaal ook voor portret, de 80-135 mm ligt er mooi in. Ben benieuwd naar de reviews.

                Joeri
                http://www.jrverbiest.eu/

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                  Hmm, zou dit een mooie extra zijn als je al een 28-75 (2.8) en 70-300 (4-5.6) hebt?

                  'k Switch nogal vaak tussen beide lenzen... zal eens de gemiddelde mm van m'n foto's op reis moeten berekenen...

                  Ga wel wachten tot 'm wat betaalbaarder wordt!


                  PS. *PANIEK* - Ik zie nergens of deze lens ook beschikbaar wordt voor KM/Sony mount??? Please let it be so... :-S Weet iemand meer?
                  Last edited by TonioRoffo; 19 augustus 2006, 18:15.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                    Cr*p...

                    Op een duits forum staat te lezen dat Sigma nooit HSM gebruikt voor KM mounts, en er altijd 3 tot 6 maand later mee komt.

                    Soit, mooi valentijnsgeschenk dan maar (hint hint!)

                    't Is toch perfect mogelijk externe focusmotoren te gebruiken op een KM?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                      Heeft iemand al een idee wanneer ze beschikbaar gaat zijn?

                      grts,

                      Mick
                      There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

                      http://www.mdwfotografie.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                        Je kunt hem al bestellen bij Topfoto voor 630 euro - Wel nog niet op voorraad.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                          Dit is eigenlijk een 70-200 maar dan voor een 1.6x crop. Daar kan dus niets slecht over gezegd worden, want de 70-200 F2.8 hebben zichzelf al meermaals bewezen. Enkel afwachten op reviews of hij optisch ook evengoed presteert.

                          Je ziet dat andere merken zich duidelijk toespitsen op dit 1.6x segment. Ik vind het wel spijtig dat Canon dat in mindere mate doet. Ok ; er is de 17-55 ; maar die hoorde een L-lens te zijn. Ik zou graag van Canon een EF-S 17-40 F2.8 L en EF-S 50-150 F2.8 IS L zien. Die mogen dan wel 800 en 1200euro kosten, ze zouden het wel waard zijn. Maar ik heb het gevoel dat ze geen L lenzen in het EF-S mount willen..

                          Natuurlijk is er nog het mogelijke scenario dat in 2008 de FullFrames in het instap-dslr toestel zullen zitten en dan ben je met je EF-S natuurlijk "niets" meer.

                          Michiel
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                            Dit is eigenlijk een 70-200 maar dan voor een 1.6x crop. Daar kan dus niets slecht over gezegd worden, want de 70-200 F2.8 hebben zichzelf al meermaals bewezen. Enkel afwachten op reviews of hij optisch ook evengoed presteert.
                            Ik zie niet in waarom de 50-150/2.8 minder goed zou presteren als de 70-200/2.8 van sigma, zeker gezien zijn optische constructie (4 SLD elementen)
                            Je ziet dat andere merken zich duidelijk toespitsen op dit 1.6x segment. Ik vind het wel spijtig dat Canon dat in mindere mate doet. Ok ; er is de 17-55 ; maar die hoorde een L-lens te zijn.
                            Waarom, een rode streep rond een lens maakt ze heus niet beter hoor.
                            Ik zou graag van Canon een EF-S 17-40 F2.8 L en EF-S 50-150 F2.8 IS L zien. Die mogen dan wel 800 en 1200euro kosten, ze zouden het wel waard zijn. Maar ik heb het gevoel dat ze geen L lenzen in het EF-S mount willen..
                            En dat lijkt me logisch, dit voorkomt verwarring. Een EF-S 17-40 /2.8 heeft weinig zin met een bestaande 17-55/2.8 IS EF-S
                            Natuurlijk is er nog het mogelijke scenario dat in 2008 de FullFrames in het instap-dslr toestel zullen zitten en dan ben je met je EF-S natuurlijk "niets" meer.
                            Michiel
                            Vergeet het. Een FF sensor is véél te duur voor instap-DSLR. De sensor van de 5D is meer dan 4 x zo duur dan die van de 30D...

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                              Heeft inmiddels iemand deze lens al in gebruik, ben heel benieuwd hoe hij namelijk bevalt........

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                                Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                                Je ziet dat andere merken zich duidelijk toespitsen op dit 1.6x segment. Ik vind het wel spijtig dat Canon dat in mindere mate doet. Ok ; er is de 17-55 ; maar die hoorde een L-lens te zijn. Ik zou graag van Canon een EF-S 17-40 F2.8 L en EF-S 50-150 F2.8 IS L zien. Die mogen dan wel 800 en 1200euro kosten, ze zouden het wel waard zijn. Maar ik heb het gevoel dat ze geen L lenzen in het EF-S mount willen..
                                Als die hoorde een L lens te zijn, is't dan niet goed genoeg? Er zit hetzelfde glas in als in een L lens... maar jij valt misschien op dat rode lijntje? Waarom zouden ze L lenzen doen in het EF-S gamma, dan wordt het wel heel onoverzichtelijk... maar zoals ik zei, het rode lijntje maakt toch niet uit hé.
                                Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                                Natuurlijk is er nog het mogelijke scenario dat in 2008 de FullFrames in het instap-dslr toestel zullen zitten en dan ben je met je EF-S natuurlijk "niets" meer.
                                Michiel
                                Ik vind het eerder dom brandpuntafstanden te kopen die je eigenlijk niet wilt. Een 17-55 past inderdaad niet op een full frame, moest dat wel zijn zou ik 'm nog wegdoen, die afstand vind ik FF niet meer interessant. Idem 50-150.
                                Een 17-40 is interessant op een 1.6 body, maar dan koop je die niet om een groothoek zoom te hebben, wat hij FF wel gaat zijn. Dan ga je eerder een 24-70 2.8 in de plaats willen en dan moet je'm toch ook wegdoen.

                                Comment

                                Working...
                                X