Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Krijn
    Ken geen japans...
    Niet echt, De Sigma wordt allicht toch beter. De bouw van Sigma en de HSM van Sigma lenzen zijn al Over de scherpte heb ik ook nooit kunnen klagen bij een EX lens. Bij Tokina ook niet echt, maar kan daar niet uit ervaring spreken omdat ik nog maar één Tokina lens gehad heb. Enfin, ik wil maar zeggen, ze mogen zich wel haasten bij Tokina als ze meewillen, voor iedereen al zich al een Tamron of Sigma aangeschaft heeft.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      Niet echt, De Sigma wordt allicht toch beter. De bouw van Sigma en de HSM van Sigma lenzen zijn al Over de scherpte heb ik ook nooit kunnen klagen bij een EX lens. Bij Tokina ook niet echt, maar kan daar niet uit ervaring spreken omdat ik nog maar één Tokina lens gehad heb. Enfin, ik wil maar zeggen, ze mogen zich wel haasten bij Tokina als ze meewillen, voor iedereen al zich al een Tamron of Sigma aangeschaft heeft.
      Wel, eigenlijk geef ik Tokina het voordeel hier. Tokina maakt deze lenzen niet alleen onder haar eigen naam, maar ook onder licensie voor Pentax.
      Terwijl Tokina lenzen vroeger wel eens werden omschreven als "colaflesjes in stevige metalen barrels' scoren de nieuwere producten echt wel goed

      Die sigma heeft natuurlijk wel zijn HSM voor (en die 4 SLD elementen lijken me ook wel wat)

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

        Ik vind dat de Tokina lenzen tegenwoordig een zeer sterk stijgende trend vertonen en meer en meer concurrentiëel worden met de gevestigde waarden. Misschien moeten ze hun productiefabricage iets versnellen want ik wacht al bijna 2 maanden op de nieuwste Tokina 100 mm macro f/2.8
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
          Bekijk de link nog eens via mijn post.
          http://www.tokina.co.jp/news/pie2006news.html
          Als goed is, is de pagina in het Nederlands
          Yep, Inderdaad Nederlands
          mvg
          Krijn.
          http://www.fotorandstad.nl
          Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            Niet echt, De Sigma wordt allicht toch beter. De bouw van Sigma en de HSM van Sigma lenzen zijn al Over de scherpte heb ik ook nooit kunnen klagen bij een EX lens. Bij Tokina ook niet echt, maar kan daar niet uit ervaring spreken omdat ik nog maar één Tokina lens gehad heb. Enfin, ik wil maar zeggen, ze mogen zich wel haasten bij Tokina als ze meewillen, voor iedereen al zich al een Tamron of Sigma aangeschaft heeft.
            Ik heb nog geen Tokina gehad, weet dus ook niet wat ik me bij voor moet stellen,
            sinds 7 augustus heb ik men 1e Sigma lens,
            en moet eerlijk gezegd ff wennen aan de mannier van draaien....
            en ook dat bij 28mm de lens naar buitengaat en bij 70mm ineen komt,
            bij canon is dat net andersom....

            ben benieuwd wat de verkoop prijs gaat worden van de Sigma,
            en of ie beter is dan bv de 28-135 IS USM
            mvg
            Krijn.
            http://www.fotorandstad.nl
            Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

              Ik ben het er toch wel mee eens dat dit een interessant bereik is, gekoppeld aan een lichtsterkte van F2.8 wordt dit een lens die vroeg of laat wel eens in mijn tas zou kunnen belanden. Ik gebruik nu regelmatig een 24-135 2.8 - 4.0 en de 70-200 2.8. Mijn ondervinding is dat de 24-135 sosm niet lichtsterk genoeg is voor binnen en de 70mm van de 70-200 soms niet breed genoeg gaat. De nieuwe lens lijkt beide problemen op te lossen en als ze dan ook nog eens HSM en EX-glas heeft, lijkt me dit een lens om zeer nuttig te kunnen gebruiken voor divers reportagewerk binnen en buiten, ik denk dan vooral aan de "verplichte nummers" die je soms moet doen voor een sportclub of een vereniging genre de jaarlijks barbeque, het 25-jarig bestaan, de voorzitter die 50 jaar wordt...
              Je snapt het plaatje
              fotosite

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Krijn
                Yep, Inderdaad Nederlands
                En wat voor Nederlands

                Het super brede hoekige gezoem dat de bestseller 12-24mmF4 doen van [tokina] en de beschrijving die in de tegenelektrode is. Van 10mm aangezien een diagonaal vissenoog, van de unieke beschrijving aan 17mm geniet die vervormde aberratie verlaat, om de rente van de foto te trekken, heft het op.
                Wat het wilt zeggen weet ik niet, maar mijn dag is goed begonnen

                Mvg

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                  Het is ook een computer vertaling, die zijn nooit echt perfect. Maar je kunt er wel iets uithalen, zonder dit zal het de meeste onder jullie niet gelukt zijn

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                    interessant lenske voor concerten/festivals

                    gebruik nu 50mm 1.8 en 105mm 2.8
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                      interessant lenske voor concerten/festivals

                      gebruik nu 50mm 1.8 en 105mm 2.8
                      Daarvoor is het zoombereik van 50-150mm inderdaad heel erg geschikt. Als ze dan ook nog eens scherp is op f2,8 dan zou ze mijn 70-200 f2,8 wel eens kunnen vervangen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                        Zou ik wel willen proberen in de studio!
                        https://waltertalboom.be-
                        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Daarvoor is het zoombereik van 50-150mm inderdaad heel erg geschikt. Als ze dan ook nog eens scherp is op f2,8 dan zou ze mijn 70-200 f2,8 wel eens kunnen vervangen.

                          is jouw 70-200 dan niet scherp op 2.8 ?
                          ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                          http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
                            is jouw 70-200 dan niet scherp op 2.8 ?
                            Niet echt superscherp, wel bruikbaar.
                            Vanaf f4 is ze héél scherp, maar ik zou toch liever nog wat meer scherpte hebben op f2,8 .
                            Maar zelfs de duurdere 70-200 f2,8 Canonlenzen zijn helemaal open niet zo heel scherp, misschien stel ik wat te hoge eisen. De f4-lenzen (17-40 f4 L en 24-105 f4 L IS) die ik heb zijn helemaal open wel heel scherp, dat zou ik graag bij een f2,8-lens ook willen zien.

                            Ik wacht dus de eerste tests af, waarschijnlijk zal dan de nieuwe 50-150 toch niet echt de 70-200 gaan vervangen, eerder aanvullen, omdat de 70-200 wel een heel goed zoombereik heeft voor motorcross, jumpings en dergelijke.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                              Heeft iemand als ergens richtprijzen gevonden ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                                Heeft iemand als ergens richtprijzen gevonden ?
                                Bij Otto 548€ : http://www.sdcard.be/Nederlands/stor...roduct=8982105
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X