Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag wat tips ivm objectieven.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Graag wat tips ivm objectieven.

Tja, prijzen

Dat is vaak het probleem.
    Ik begon toen met de kitlens.
    Ondertussen heb ik 2 toplenzen waar ik alles mee kan wat ik wil, zie onder mijn handtekening.

Als ik nu nog moest beginnen met een beperkt butget zou ik gaan voor de Sigma 18-50 2.8 en een losse flitser (sb600 bv)
    Dan kan je al aardig vooruit.
    Een tele hoeft als beginner niet echt lichtsterk te zijn, ligt er natuurlijk aan waar je hem voor wilt gebruiken.

Ook zou ik zeker op de 2e hands markt gaan zoeken.
    er is genoeg te koop in perfecte staat.
    Ik kocht mijn lenzen ook 2e hands.

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik denk dat ik voor deze 2 ga gaan :

Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro
      Sigma AF 70-300mm f/4-5.6 APO macro

Of jullie moesten me nog kunnen overtuigen andere te nemen....

Blijf nog steeds bij de Canon EOS 350D.
      Last edited by Split-Second; 6 juli 2006, 10:25.
      Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

Comment

Ik ben net als KvK een Nikon fan. Maar er is meer op de wereld. Kijk hier eens;

bedenk dat je een beginner bent. Begin met één objectief. Een zoom ligt voor de hand, want dat is gemakkelijker. Maar meer zoom geeft meer problemen. Een 15-500 Sigkina bestaat nog niet, maar zal waarschijnlijk goed verkocht worden. Want het is zo'n mooi bereik. Dat dan alles vertekend zal zijn, dat je moet diafragmeren tot f8, omdat je anders vignetering hebt in de hoeken. Veel zoom is veel abberatie, enz.

Kies een matige zoom bv de kitlens van de Nikon D70s, de 18-70. Kost op de camera 1/4 van wat dan ding los kost.
        En anders een f1,8 50 mm. Gewoon iets naar voren of achteren lopen om alles er op te kunnen krijgen. Wil je meer tele met een 50 mm, gewoon uitvergroten. Je hebt met de 50 mm gecropt naar 300 mm, meer kwaliteit, dan als je diezelfde opname met een 300 mm gemaakt zou hebben.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
          Wil je meer tele met een 50 mm, gewoon uitvergroten. Je hebt met de 50 mm gecropt naar 300 mm, meer kwaliteit, dan als je diezelfde opname met een 300 mm gemaakt zou hebben.
          Met welke 300mm is dat dan

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Maar ik blijf bij de Canon EOS 350D hoor
            Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Split-Second
              Ik denk dat ik voor deze 2 ga gaan :

Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro

Of jullie moesten me nog kunnen overtuigen andere te nemen....

Blijf nog steeds bij de Canon EOS 350D.
              Je had het zelf eerder al over de mogelijkheid om binnen te werken.

Daarom zou ik eerder voor een Sigma 18-50/2.8 EX DG gaan (om bij hetzelfde merk te blijven als de 17-70 waar zelf aan denkt; maar Tamron heeft bv. de 17-50/2.8 die volgens sommigen nog iets beter presteert dan de Sigma...). Het stukje tussen 50 en 70 mm zal je nauwelijks of niet missen, denk ik.

De Sigma 70-300 DG erbij is een prima keuze als je een degelijke telezoom wil voor een goede prijs.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Mijn lijstje met potentiële aankopen wordt steeds groter

Sigma 18-200/3,5-6,3 AF DC
                Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC
                Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC IF ASP
                Sigma 18-50/2.8 EX DG
                Tamron 17-50/2.8

Het is voor voornamelijk voor op vakantie, uitstapjes, foto's van de kids (zowel binnen als buiten),ea....

Kan iemand mij helpen de knoop door te hakken, want ik weet het echt niet meer....

PS: ben wel een beginneling op het gebied van DSLR.

Comment

Als het een 400 euro moet zijn, neem dan gewoon de kitlens + een Sigma 70-300 (of een Sigma 18-125 + 70-300; moet lukken voor 400 euro als je de goeie (web-) winkels weet te vinden).
                  Als het een ietsje meer mag kosten, dan zou ik de Tamron 17-50 + Sigma 70-300 nemen.

Ik zou er dus in elk geval die 70-300 bij nemen. Prima lens voor weinig geld.

Veel succes met de keuze .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Van die 70-300mm ben ik al overtuigd, het is nu alleen nog uitzoeken welke de beste lens is voor het fotograferen van de kids en natuur (landschappen).

Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC IF ASP (is die 3.5 niet te weinig ??)
                    Sigma 18-50/2.8 EX DG
                    Tamron 17-50/2.8

Ps: (quote photozone ivm Sigma 18-125mm ): Unfortunately the AF performance of the lens isn't quite as promising. On the EOS 350D AF accuracy is totally unacceptable when using a focal length below 50mm - I haven't really experienced another lens (besides the 18-200mm) which performs as bad in this respect.

(quote photozone ivm Sigma 17-70mm) : All in all the lens has only one really weak spot - 17mm at wide-open aperture where the extreme border performance is soft and vignetting is quite pronounced (but still not worse than the direct competition). At medium aperture settings the delivered quality is very impressive. Combine that with the quite decent build quality and fast AF and it doesn't need a genius to foresee that this lens will be a quite hot seller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Split-Second
                      Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC IF ASP (is die 3.5 niet te weinig ??)
                      Sigma 18-50/2.8 EX DG
                      Tamron 17-50/2.8

(quote photozone ivm Sigma 17-70mm) : [B]All in all the lens has only one really weak spot - 17mm at wide-open aperture where the extreme border performance is soft and vignetting is quite pronounced (but still not worse than the direct competition). At medium aperture settings the delivered quality is very impressive. Combine that with the quite decent build quality and fast AF and it doesn't need a genius to foresee that this lens will be a quite hot seller.
                      Zoals ik al zei: als je binnen gemakkelijk zonder flits wil kunnen werken, koop dan een f2.8. Bij die 17-70 zal je merken dat je al gauw naar f3.5 gaat zogauw je aan de zoomring draait. Van 17 tot ongeveer 25 mm (vermoed ik), zal je wel f2.8 hebben, maar daarboven is het dus afgelopen... En daarvoor betaal je dan ook al gauw €300, terwijl je voor €100 meer een constante f2.8 hebt, en een kitlens heeft eenzelfde lichtsterkte als de 17-70 en kost nauwelijks iets.

De AF-prestaties van die 18-125 in combinatie met een 350D ken ik niet, maar ik heb over deze lens ook wel al heel wat positievere dingen gelezen dan wat je aanhaalt, en je hebt het voordeel van een ruim bereik tegen een toch wel heel democratische prijs. Binnen moet je dan natuurlijk wel sneller met flits gaan werken.
                      Elke optie heeft dus altijd zijn voor- en nadelen .

Comment

Zal er een paar nachtjes van wakker liggen en wie weet kom ik tot een besluit

Comment

Ik bezit zelf de sigma 18-50 f2.8 EX DC en ben er zeer tevreden over.
                          Mooi klein lensje, scherp, degelijk en behoorlijk snel. Ook hier op BD werken er verschillende mee. hier een test: http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
                          kost momenteel rond de 400 euro.

Enkele foto's die ik gemaakt heb met deze lens:

---- BD Essential Exif ---- Camera Model: (Canon EOS 10D) Lens Focal Length: 18,00 mm. Sigma 18-50 f2.8 EX DC Shutter Speed: 20/1 sec F-Number: F13,0 ISO: 100 Compensation: EV -1/2

---- BD Essential Exif ---- Camera Model: Canon (Canon EOS 10D) Lens Focal Length: 18,00 mm sigma 18-50 F2.8 EX DC + Circ.Polar. filter Shutter Speed: 1/350 sec F-Number: F8,0 ISO: 100 Compensation: EV -1/2 mvg, drh

Sigma 18-50 f2.8 + polar filter op 18 mm 1/180 sec f9.5 iso 100 Canon 70-200 f4 1/2000 sec. f4 iso 100 canon 70-200 f4 1/2000 sec. f4 iso 100
                          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Hele mooie foto's !

Twijfel nog tussen de sigma 18-50 f2.8 EX DC en de Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP Di II XR ..............

twijfel ,twijfel .....
                            Last edited by Split-Second; 6 juli 2006, 19:14.

Comment

Tamron :

http://www.photozone.de/8Reviews/len...0_28/index.htm
                              http://www.bobatkins.com/photography...50_review.html
                              http://forum.belgiumdigital.com/show...t=tamron+17-50

Sigma :

http://www.photozone.de/8Reviews/len...0_28/index.htm
                              http://www.ephotozine.com/equipment/...fm?test_id=342
                              http://www.shuttertalk.com/articles/...50ex/index.php
                              http://www.fredmiranda.com/reviews/s...uct=232&cat=37

Voilà; veel leesplezier !

Comment

Het zal de sigma 18-50 f2.8 EX DC worden en de Sigma AF 70-300mm f/4-5.6 APO macro.

Bedankt voor alle hulp en info

Comment

Working...
                                X