Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro lens

Hallo,
    ik heb nog nooit met een echte MACRO lens gefotografeerd en heb daar dus geen ervaring mee.
    Welke lens is aan te raden op een EOS 30D ?
    Bedankt voor jullie input.
    Stefaan
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Re: Macro lens

Elke macrolens is goed, maar je moet wel weten wat je ermee wil doen. Met een 50mm kan je bijvoorbeeld zo goed als geen foto's maken van kleine insecten, want je moet daarmee veel te dicht komen om die kleine beestjes voldoende in beeld te krijgen.

Welke macrolens je nodig hebt, dat is niet afhankelijk van de merk of type camera, maar wel van wat je ermee wil fotograferen.

Voor insecten heb je minstens een 150 of 180mm nodig, en daar zet je dan soms nog wel een extender (met een 1,4x heb je een nog grotere afstand ten opzichte van het onderwerp) tussen om ervoor te zorgen dat het onderwerp niet te vroeg wegvliegt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik denk dat op het ogenblik de Sigma 150 f/2.8 macro de meest populaire lens is ( ik heb ze zelf wel niet, maar ik heb wel de Tokina 100 f/2.8 tegenhanger besteld, waar ik helaas al bijna een maand op wacht )
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Met een korte lens geen insecten fotograferen?
        En de mp-e 65 dan, ik schiet alles wat los en vast zit hoor.
        Werkafstand is maar een paar cm.
        Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
        EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

ik heb niet echt een specifieke macro lens gekocht, alhoewel mijn zoom lens van sigma 70-300 mm apo wel macro aan kan.
          Maar ik wil eens een goede lens om vb ook libellen of zo te fotograferen, of andere kleine beestjes.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
            Met een korte lens geen insecten fotograferen?
            En de mp-e 65 dan, ik schiet alles wat los en vast zit hoor.
            Werkafstand is maar een paar cm.
            Uiteraard kan je met een MP-E 65 insecten fotograferen, maar hoeveel vlinders/libellen/... blijven mooi zitten als je op 3 cm afstand komt met een lens ?
            Een 150mm of 180mm geeft je meer afstand tot het subject.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
            X