Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag wat tips ivm objectieven.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graag wat tips ivm objectieven.

Hoi,

Ik ben reeds een kleine 3 jaar bezitter van een Canon Powershot G5. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over dit apparaat maar vond nu de tijd rijp om over te schakelen naar een DSLR. Ik ben van plan mij de Canon EOS 350D aan te schaffen.
    Omdat je hier werkt met objectieven (waarvan ik niet zoveel afweet) zou ik het één en ander van jullie te weten willen komen als dat mogelijk is.

Koop ik best de kit met de 18-55mm lens erbij of beter alleen de body en wat meer spenderen aan bv. de Sigma 18-200/3,5-6,3 AF DC .
    Ik gebruik voornamelijk mijn camera allround, binnen,buiten,natuur,reizen,kinderen,etc.
    Met mijn G5 viel me de 4X optische zoom soms fel tegen.
    Met hoeveel optische zoom kan ik die 200mm best vergelijken ? (10x, 11x ?)

Mijn schoonvader heeft thuis nog een 'antieke' Canon fototoestel liggen van 1978 met een objectief bij van Canon zelf 135mm.
    Kan ik deze op de 350D gebruiken of is dit totaal out of the question?

Zijn er misschien andere objectieven die jullie mij kunnen aanprijzen rond de 400€ ? Hou er wel rekening mee dat ik een redelijke zoom wil (dus meer als die van mijn G5) en waar ik nog normale huis en tuin fotos mee kan nemen.

Alle tips welkom en op voorhand hartelijk bedankt
    Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

Re: Graag wat tips ivm objectieven.

Hallo,

Die 135 mm van de jaren zeventig zal je waarschijnlijk mogen vergeten op de 350D. Heb nog een dergelijke Canon camera Ftb van die jaren liggen. Heb nadien een analoge EOS versie gehad en toen pasten mijn vroegere lenzen er al niet meer op. Me dunkt dat Canon met de komst van de EOS van vatting is veranderd.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

200 mm, is genoeg voor familiekiekjes, enz...
      200mm voor natuurfotos is echt niet zo veel. Moet wel goed verschil maken tussen, optisch en digitale zoom. Een 70-200, is slechts +/-3X zoom. Maar met enige bewerking kan je wel nog wat verder croppen, en toch wel nog een leuke foto krijgen. Een 18-200, is een veel grotere zoom(11X 200/18= +/-11). Maar optisch zal die in regel veel minder goed zijn. Dus als je verder digitaal wil croppen, zal je een minder eindresultaat krijgen. De versatiliteit is natuurlijk veel groter.

Om een idee te geven van de zoom, volg je best eens deze link.
      http://www.sigma-foto.de/cms/front_c...p?idcatart=391

Klik op de foto met het opschrift bildwinkel.
      Bij 50 mm zijn de verhoudingen het dichts bij de werkelijkheid.
      Kan je misschien een beter idee geven over wat je nodig hebt.

Groeten
      JO
      Last edited by johanvansteenkiste; 27 juni 2006, 11:21.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Al bedankt voor de reakties.
        Iemand ervaring met die Sigma lens ? (Goede kwaliteit ?)
        Zijn er betere qua prijs/kwaliteit op de markt ?

Is het niet zo dat ik dezelfde foto's kan nemen met die 18-200mm als met die 18-55mm ? (+meer zoom welteverstaan of zit ik totaal verkeerd ?) .
        Last edited by Split-Second; 28 juni 2006, 03:56.
        Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Split-Second
            Al bedankt voor de reakties.
            Iemand ervaring met die Sigma lens ? (Goede kwaliteit ?)
            Zijn er betere qua prijs/kwaliteit op de markt ?

Is het niet zo dat ik dezelfde foto's kan nemen met die 18-200mm als met die 18-55mm ? (+meer zoom welteverstaan of zit ik totaal verkeerd ?) .
            Ja klopt, je hebt meer zoom van 55 tot 200 mm extra. ik bezit deze lens niet maar naar het schijnt is hij niet helemaal 200 mm maar ietsje minder.
            Op deze site kan je voorbeelden zien van mensen die met deze lens foto's gemaakt hebben, dan heb je toch een indruk hoe hij presteert.
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Dankuwel.
              Zal ze eens bekijken die foto's

Comment

Die ( antieke) lenzen zijn best nog bruikbaar op uw d350 mits een adapter .
                Ze zijn geregeld te vinden op ebay .Als U ( canon af/fd adapter ) ingtikt dan krijg je er zeker een aantal .Zelf gebruik ik ze regelmatig maar dan enkel volledig manueel instelbaar. Er kruipt een beetje meer tijd in maar daar heb je onze mooie hobby toch voor.
                Zo objectief als mijn objectieven.....
                bd 616 be MVG Jan

Comment

Ben op deze gebotst : Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC lens Canon
                  De moeite ? Of links laten liggen ?

Comment

Ga ook eens op zoek naar de Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC IF ASP kost 244 euro. Deze is net ietsjes scherper als de 17-70 die 329 euro kost.
                    Hier de link naar de gemiddelde foto's van de 18-125 (let op de scherpte) http://www.pbase.com/cameras/sigma/1...5-56_dc_if_asp t.o.v
                    de 17-70. http://www.pbase.com/cameras/sigma/17_70_28_45_dc_macro
                    Last edited by drh; 1 juli 2006, 12:53.
                    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                      Ga ook eens op zoek naar de Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC IF ASP kost 244 euro. Deze is net ietsjes scherper als de 17-70 die 329 euro kost.
                      Hier de link naar de gemiddelde foto's van de 18-125 (let op de scherpte) http://www.pbase.com/cameras/sigma/1...5-56_dc_if_asp t.o.v
                      de 17-70. http://www.pbase.com/cameras/sigma/17_70_28_45_dc_macro
                      Heb al dikwijls gehoord dat de 18-125 beter zou zijn dan de 18-200, enige probleem met deze lenzen en de 17-70 is het ontbreken van USM/HSM, als je die snelheid kan missen moet je niet twijfelen, als je zoals ik rijdende auto's (Lamborghini's) op circuit wil fotograferen kan je niet zonder HSM !

Heb enkele weken terug tijdens een auto evenement een collega fan tegengekomen met een 350D zoals ik, hij gebruikte de Sigma 18-125 en ikzelf de Canon 17-85 IS (ook niet de beste lens, maar goed genoeg op dit moment) en het verschil in foto's is er wel degelijk, zijn foto's zijn allemaal ietwat donkerder (het was een bewolkte dag) en missen 'iets' terwijl die met de 17-85 best meevallen (beter dan ik verwacht had in elk geval) ... lens kost natuurlijk ook bijna twee keer zoveel , ik veronderstel dat een 17-40 nog betere resultaten zou geven, maar ik vind dat bereik zo klein, misschien dat de 17-55 IS nog een idee is, maar 1000 Euro ?! nu effe niet ...

Johan

Comment

Geen Nikon overwogen?
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ja maar toch,.....
                          Heb altijd al een Canon gehad en altijd zeer tevreden over geweest.
                          Ik zou de stap naar Nikon wel willen zetten, de D70S bv. maar er is toch iets dat me tegenhoud, weet alleen niet wat
                          Kan jij me overtuigen ?

Comment

Ik hoef je niet te overtuigen hoor.
                            Beide merken zijn gelijkwaardig, zeker op het nivo waar wij op fotograferen.

Ik ben met de Canon G3 begonnen, die ik overigens nog steeds heb.
                            Inderdaad een geweldige beginnerscamera.

Voor mij was de keuze vrij simpel, ik twijfelde ook tussen deze twee.
                            Canon was er toen met de 300D en Nikon met de D70.
                            Na veel lezen en kijken op BD kwam ik erachter dat de D70 gewoon een stapje ver was vandaar dat ik voor Nikon ben gegaan.
                            Van de 350D weet ik helemaal niets omdat ik me alleen nog maar ben blijven verdiepen in Nikon.

Ik moet zeggen dat ik er geen minuut spijt van had en als ik het over moest doen ging ik zeker weer voor Nikon.
                            Misschien dan met de D200 ( mijn volgende)

Gr Kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Nu heb ik hier op het forum al het één en ander gelezen, maar is het echt zo dat ik met die lens van Sigma 18-200mm binnen geen goede foto's kan maken ? (bv 's avonds met kunstlicht ) Spreken we hier dan met of zonder gebruik van de flitser ?
                              Of kan ik beter op zoek gaan naar een lichtgevoeligere lens (lagere f dan 3,5 )?
                              Misschien beter 2 objectieven kopen (ene voor binnen en de andere voor op vakantie (grotere zoom ~200mm)
                              Tips ? maar niet te prijzig aub.

Comment

Working...
                              X