Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer slechte service van Sigma !!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

    Als ik het goed begrijp mag ik enige hoop koesteren om mijn lens deze week terug te hebben. Ik hoop ook zo vlug mogelijk het andere bestelde materiaal te ontvangen.

    In ieder geval geval het gaat er mij niet om wie wel of niet in fout is en ik kan heel goed begrijpen dat de verkopers volledig afhankelijk zijn van de de leverancier (hier Sigma), maar persoonlijk vind ik dit voor de consument niet echt kunnen.

    Ik heb ooit mijn vorige Minolta eens moeten terugsturen voor herstelling. Na 8 weken en heel veel aandringen van mijzelf had ik hem terug. Hier kon de winkelier ook niets aan doen maar ik heb toen met Minolta contact opgenomen en plotseling wou men mij wel een vervangtoestel leveren in afwachting...

    Ik vind dat grote marktspelers zoals Sigma een beter sevice moeten kunnen leveren en voor alle duidelijkheid het is zeker nooit de bedoeling geweest om Corné in een slecht daglicht te stellen hé.
    2 X Sony α 700, A77 en a55 en wat glaswerk van 8mm tot 800mm

    Comment


    • #17
      Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door JLP
      Van wie vind je dit nu slechte service, van Corné of van Sigma? Eigenlijk maakt het niet uit wie hier verantwoordelijk voor is. het gaat erom dat je bij de verantwoordelijke moet zijn en dat die alleen hier wat aan kan doen.

      Ik heb zelf ook wel Sigma lenzen ook bij dezelfde handelaar gekocht, maar heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, dus over een slechte service van eenieder wie kan ik niets zeggen.
      De verkoper is in eerste instantie aansprakelijk. Hij is de rechtstreekse contactpersoon van de klant en is verantwoordelijk voor de goede afhandeling. Het is zeker niet aan de klant om de firma te contacteren.
      In dit geval kan men dus spreken van slechte service van de verkoper.
      Hij is er nog niet ingeslaagd om de klant in die 3 maand naar behoren te helpen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door breugie
        Corné kan er idd niet aan doen dat sigma deze lens niet spoedig aan hem terug bezorgt, DOCH is en blijft corné dé persoon die instaat tussen leverancier en eindgebruiker. Dat wil zeggen dat hij alle mogelijke moeite MOET doen om zijn eindgebruiker tevree te stellen.

        Indien mogelijk moet je eens enige vorm van communicatie tussen Sima en Corné opvragen (e-mails, faxen). Of via Corné de telefoonnummer van het desbetreffende service center opvragen, om daar een stand van zaken op te vragen.

        Als bij ons een klant té lang moet wachten op een herstelling, dan laten wij hem in vele gevallen ZELF met onze leverancier contact opnemen om hem daar te laten vertellen hoe het met zijn herstelling zit, zo ziet de klant ook dat wij ermee bezig zijn en ons niets te verwijten valt!

        Groets,
        KB
        Ik ben van mening dat Corne nu gewoon een nieuwe lens uit het schap moet trekken om zijn naam hoog te houden. Jullie praten hem "goed" maar het is ook zeker Corne zijn probleem.

        Zelf zit ik in de telecom en als een klant een soortgelijk probleem heeft met zulke reparatie tijden en mens wordt kwaad dan halen we een nieuw toestel uit onze voorraad (mits hij wel aande voorwaarden voldoet) en dan gaat het oude toestel wat dan (ooit) nog binnen komt gewoon onder derving van het filiaal.

        Dat zijn gewoon de risico's van ondernemen ! Ik zou zeggen Corne hou je naam hoog en regel wat voor die man Hoop alleen niet dat de nieuwe uit het schap hetzelfde probleem heeft.

        EDIT: helemaal eens met de post boven mij.

        Comment


        • #19
          Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

          Zoals hierboven al door mij aangegeven wordt bij een slecht presterend product altijd direct omgeruild ipv gerepareerd. Dat gaat verder dan de normale fabrieksgarantie, want ik sluit me volledig aan bij de posts hierboven: de leverancier is en blijft altijd aansprakelijk !
          Het probleem met deze lens was dat deze niet om te ruilen was, omdat Sigma geen nieuwe voorraden had. Reparatie zou korter gaan duren dan vervangen in dat geval. Maar het blijft een vervelende situatie !
          Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

          Comment


          • #20
            Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Wopper
            Zelf zit ik in de telecom en als een klant een soortgelijk probleem heeft met zulke reparatie tijden en mens wordt kwaad dan halen we een nieuw toestel uit onze voorraad (mits hij wel aande voorwaarden voldoet) en dan gaat het oude toestel wat dan (ooit) nog binnen komt gewoon onder derving van het filiaal.
            /off topic; bij welke zaak? Want indien u zegt belcompany, dan bent u een dikke vette leugenaar
            Kortom, garantie is altijd een hekel punt... en zeker nu stocks de dag van vandaag (ook al omwille van de snelle opeenvolging van producten) zo goed als onbestaande zijn... Beetje geluk mee hebben dus
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #21
              Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

              Een vooraad aanhouden is zo verstandig niet hoor.
              Kijk maar naar somige lenzen die zijn zo in prijs gedaald dat de winkels ze dan met verlies zouden moeten verkopen.
              Wil bedoelen dat een stock op na houden best kan maar met mate.
              En als zoals Otto zegt de levertijden zo lang zijn, warom je ongenoegen dan niet uiten aan de fabrikant zelf en niet aan de winkels die ze verkopen.
              Zij kunnen moeilijk effe een vlieger huren om er om te gaan.
              Zou kostelijk worden voor ons om dan nog een lens aan te kopen



              Grts
              Formatje

              Comment


              • #22
                Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                Lenzen kan je toch altijd even testen in de winkel.
                Een paar shots kortbij, een paar op volle zoom.
                Als 90% slecht is, moet je dat toch onmiddellijk merken.
                De back- of frontzoom van enkele mm kan je natuurlijk alleen thuis ontdekken.

                Bij bestelling een voorschot betalen ... nog nooit moeten doen bij mijn handelaar.

                Ik lees wel met verbazing een herstelling die 4 maand duurt.
                Ben es benieuwd voor mijn re-chipped sigma 70-200.
                Ze is nu 12 dagen weg maar de belofte was 3 weken (telefonisch)
                The Sky is the limit. Digital Gigi

                Comment


                • #23
                  Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                  Wij bestellen niet pas nadat de betaling ontvangen is, maar houden een redelijke voorraad aan. En zoals de meesten hier weten sturen wij net nieuw geleverde produkten die defect zijn niet ter reparatie in, maar ruilen ze direct om.
                  Het probleem met deze lens was dat deze niet om te ruilen was, omdat Sigma geen nieuwe voorraden had. Reparatie zou korter gaan duren dan vervangen in dat geval. Maar het blijft een vervelende situatie !
                  Spreekt dit zichzelf nu niet een beetje tegen? Of ligt uw voorraad bij Sigma?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
                    Een vooraad aanhouden is zo verstandig niet hoor.
                    Kijk maar naar somige lenzen die zijn zo in prijs gedaald dat de winkels ze dan met verlies zouden moeten verkopen.
                    Maar ge hebt ook van die klanten (zoals ik) die graag iets snel hebben eens ze beslist hebben ... en als die niet kunnen wachten, dan kopen ze op een ander (ik niet want ik ben tevreden bij otto) ... je staat er dan mooi zonder voorraad
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                      Spreekt dit zichzelf nu niet een beetje tegen? Of ligt uw voorraad bij Sigma?
                      Als Sigma sommige lenzen al weken/maanden niet meer levert, dan kan het natuurlijk best wel eens gebeuren dat er hier en daar mensen zonder voorraad gaan zitten. Het is toch de bedoeling dat ze hun voorraad ooit een keer verkopen, niet ?
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Spreekt dit zichzelf nu niet een beetje tegen? Of ligt uw voorraad bij Sigma?
                        Als je goed leest niet.
                        Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                          ik niet want ik ben tevreden bij otto
                          Ik heb de indruk ja.
                          Loop je ook over straat met een T-shirt van sdcard of zo?

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                            Ik heb de indruk ja.
                            Loop je ook over straat met een T-shirt van sdcard of zo?

                            sugar
                            Neen, want anders loopt iedereen achter mij aan om een lens te kopen
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door rik707
                              Ik maak echt niet graag slechte reclame
                              En dan zo'n topictitel?


                              seppuku.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                                En dan zo'n topictitel?


                                seppuku.
                                Ja en misschien wel terecht! Is dit niet een reden om te overwegen geen Sigma te nemen? Er zijn toch andere even goede, zo niet betere alternatieven.

                                En wat die discussie over wie er nu voorraad moet bijhouden betreft: dat ligt idd bij de leverancier (bijvoorbeeld Corné in dit geval), maar als een model lange tijd niet leverbaar is, kun je er moeilijk stock van bijhouden, die raakt ook uitgeput, laat staan dat je een defect product dan kunt omwisselen. En dan kom je in de situatie terecht dat je afhankelijk wordt van het merk zelf.
                                Ik merk dit dagelijks ook bij andere producten/merken, is zeker een algemeen voorkomend probleem, waar we mee zullen moeten leren leven vrees ik.
                                Mijn site Mijn reizen

                                Comment

                                Working...
                                X