Zeer grappig, getuigt van een zeer groot gevoel gevoel voor humor.
Als je mss eens even de posts die er in het verleden geweest zijn hierover zou op na lezen, zou je mss inzien dat er wel degelijk problemen zijn met bepaalde lenzen van Sigma en met de EX converters. Het is louter om iemand erop te wijzen dat hij mogelijks een miskoop zou doen dat ik dit hier aanhaalde.
Door uw zeer geestige opmerkingen zorgt ge er intussen wel voor ik nog eens twee keer zal nadenken alvorens me te mengen in een discussie hier.
Uw uitzonderlijk talent kan u dan botvieren op de opmerkingen van andere goedmenende BD leden, tot zij dat dan weer beu worden
Zeer grappig, getuigt van een zeer groot gevoel gevoel voor humor.
Als je mss eens even de posts die er in het verleden geweest zijn hierover zou op na lezen, zou je mss inzien dat er wel degelijk problemen zijn met bepaalde lenzen van Sigma en met de EX converters. Het is louter om iemand erop te wijzen dat hij mogelijks een miskoop zou doen dat ik dit hier aanhaalde.
Door uw zeer geestige opmerkingen zorgt ge er intussen wel voor ik nog eens twee keer zal nadenken alvorens me te mengen in een discussie hier.
Uw uitzonderlijk talent kan u dan botvieren op de opmerkingen van andere goedmenende BD leden, tot zij dat dan weer beu worden
vriendelijke groeten,
oeioeioei... wat heb ik nu gedaan, iemand boos gemaakt .
Als Hellcat de test gedaan heeft lijkt het mij nogal logisch dat hij die converter er op gemonteerd heeft. Hoe zou hij die anders kunnen testen?
Voor de rest lijk jij nogal lange tenen te hebben. Jammer, maar hoe jij reageert op mijn opmerking is uw probleem.
Oorspronkelijk geplaatst door elsan
Koop geen Sigma EX converter want die past niet op de 150 macro
Volgende keer 2x denken en je beweringen staven voor je dergelijke uitspraken doet. Waarschijnlijk ben je daardoor een beetje nijdig .
De 150mm macro werkt prima met een 1,4x extender (Sigma EX). De AF blijft nauwkeurig werken, maar het scherpstellen gaat dan iets trager.
Met de 2x extender werkt de AF niet meer, ook al is het dan een f5,6-lens. Dat heb ik zelf uitgetest, die extender heb ik ondertussen wel terug verkocht (daar was niets mis mee, want op de 70-200 werkte die prima, met behoud van AF).
De AF van de 150mm macro is niet snel, maar door de keuzeschakelaar in het juiste bereik te zetten gaat het scherpstellen wel iets sneller. De meeste macrolenzen hebben trouwens een vrij trage AF.
Volgende keer 2x denken en je beweringen staven voor je dergelijke uitspraken doet. Waarschijnlijk ben je daardoor een beetje nijdig .
Laatst aangepast door hvr_oosterzele : Vandaag om 19:33.
Blijkbaar vind je het nodig om deze discussie nog eens op te rakelen ?
Nijdig ben ik helemaal niet. Dat is een emotie die ik bewaar voor ernstiger dingen dan een eenzijdig gesprek op een internetforum.
Nadenken daarentegen is een capaciteit waartoe je je mede bd'ers niet zo goed in staat ziet, dixit je post van gisteren t.o.v. Spanjaart in een soortgelijk topic.http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=70074
Waarschijnlijk heb ik de bedoeling van dit topic niet goed begrepen en is het niet de bedoeling hier mekaar te helpen, eerder er voor te zorgen dat je eigen visie er zo sterk mogelijk uit komt. Als die converter op je lens past is dat toch prachtig, niet ? Dat er mensen zijn die met andere Sigma lenzen, met andere mounts, Nikon in dit geval, problemen hebben, so what , Pech voor hen, niet ?
Nadenken, mijn beste HVR, geen slechte suggestie, maar voor wie ?
Dat er mensen zijn die met andere Sigma lenzen, met andere mounts, Nikon in dit geval, problemen hebben, so what , Pech voor hen, niet ?
Nadenken, mijn beste HVR, geen slechte suggestie, maar voor wie ?
Beide topics gaan over de Sigma macro lenzen, niet over andere Sigma lenzen . Geez, slechte dag gehad op 't werk?
TS heeft het over een 150 mm, U hebt over een 180 mm. Zijn dit misschien dezelfde lenzen ?
Het vb van mijn 180mm is inderdaad een zijsprong (er staat ook "PS" bij) maar de kern van de zaak is dat, in tegenstelling met wat jij hierboven beweert, de Sigma EX converters WEL werken op de Sigma 150mm macro lens.
Het vb van mijn 180mm is inderdaad een zijsprong (er staat ook "PS" bij) maar de kern van de zaak is dat, in tegenstelling met wat jij hierboven beweert, de Sigma EX converters WEL werken op de Sigma 150mm macro lens.
De kern van de zaak is uw poging om grappig te doen op de rug van iemand anders. Een poging die ik niet pik, niet van u noch van iemand anders.
Mijn mening over de converters staat hier los van en heeft niets met mijn reactie te maken, en als die mening verkeerd is, so what ? Maar de manier waarop U reageert laat ik niet over mijn kant gaan. En nee ik heb geen slechte dag op het werk gehad. Ik ben namelijk ook "self employed" zoals je dat in je profiel omschrijft, al noemen ze dat waar ik vandaan kom nog gewoon "ne zelfstandige".
dus.....?? ne sigma convertor werkt wél/niet op ne sigma macro????
als er iemand tijd heeft, eens een lijstje maken met compatibiliteit zou niet slecht zijn.... want deze vragen komen elke maand terug.... en ik weet op den duur ook niet meer wat op wat werkt... de ene zegt dit en de andere dat... (de ene kan je meer vertrouwen dan de andere ook hé...)
De kern van de zaak is uw poging om grappig te doen op de rug van iemand anders. Een poging die ik niet pik, niet van u noch van iemand anders.
Mijn mening over de converters staat hier los van en heeft niets met mijn reactie te maken, en als die mening verkeerd is, so what ? Maar de manier waarop U reageert laat ik niet over mijn kant gaan. En nee ik heb geen slechte dag op het werk gehad. Ik ben namelijk ook "self employed" zoals je dat in je profiel omschrijft, al noemen ze dat waar ik vandaan kom nog gewoon "ne zelfstandige".
Bij jouw staat er trouwens "bedrijfsleider", niet "ne zelfstandige".
Een bedrijfsleider die blijkbaar niet tegen een grapje kan, triestig.
Comment