Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 150 macro + convertor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma 150 macro + convertor

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
    dus.....?? ne sigma convertor werkt wél/niet op ne sigma macro????
    Ja hoor, ne Sigma EX converter past op een Sigma 150mm macro (en op de 180mm) . Kijk maar eens naar het vb van Black B@ndit en ook Hellcat heeft het getest en ook de reviews op Fred Miranda spreken van gebruik met de 1.4x converter en ook de website van Sigma zelf en ook hun lens folder en ook de review op 'ephotozine' en...

Trouwens, hier is die chart waar je om vroeg : http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_chart.asp

Comment

zou het eraan kunnen liggen dat de één over sigma met canon en de ander over sigma met nikon mount spreekt?

en is't nu bijna gedaan met modder gooien?

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik zie niet goed in wat gevoel voor humor te maken heeft met de professionele bezigheden van iemand. Er is trouwens humor en humor nietwaar ?
        Ik wens niet het voorwerp uit te maken van een goedkope poging om te scoren en als u daar problemen mee heeft ga ik mijn slaap daar niet voor laten.
        Voor mij stopt de onzin hier, U hebt me in elk geval laten zien dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden dan het maken van een goedbedoelde opmerking in een poging iemand te helpen. Ik zou zeggen : doe zo verder, Uw opmerkingen dienen de doelstellingen van BD op uitmuntende wijze.
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm
          zou het eraan kunnen liggen dat de één over sigma met canon en de ander over sigma met nikon mount spreekt?

en is't nu bijna gedaan met modder gooien?

mm
          in de chart staat toch alles....
          -=- Light is the key...

Comment

niet alles wat geschreven staat is waarheid hé, de.less.be.

als iemand z'n lens niet op z'n converter krijgt, tja, wie heeft dan gelijk?
            ik herinner me vaag een geval waarin het ook 'onmogelijk' leek die converters op de bigma te zetten.
            bleek ergens een lock-knopke of zo te bestaan die speciaal daarvoor gemaakt was.

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"

Comment

ik herinner me vaag een geval waarin het ook 'onmogelijk' leek die converters op de bigma te zetten.
              bleek ergens een lock-knopke of zo te bestaan die speciaal daarvoor gemaakt was.

mm
              één-nul
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                één-nul
                voor mij hé, niet voor jullie!

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

Voor mij stopt de onzin hier
                  één-nul
                  zo te zien niet...

mm
                  en uiteindelijk werkte het toch hé... als je goed kijkt, zie je toch dat lock-knopje??? ((Heb je het niet over tussenringen???)) - (twijfel)

En heb juist effe gesearched, en heb veel topics tegengekomen met bigma en extenders (1.4x en 2x)....
                  -=- Light is the key...

Comment

in de chart staat toch alles....
                    Imho. is die chart ook niet helemaal correct, want bij de 50-500 staat bvb. niet aangegeven dat hij wél werkt met de EX-convertors, weliswaar mét de beperking die eerder zeer terecht werd aangehaald door "Elsan".

Raar, maar ik had net hetzelfde gedacht als "mm", waar hij de bedenking maakt dat het mss. aan de aard van de mount zou kunnen liggen. Als ik de ervaringen in deze draad goed lees, dan zou het precies wél werken bij Canon, maar niet bij Nikon!?...

Eerlijk gezegd geloof ik eerder een praktijkervaring van iemand die de hardware in kwestie zelf in de praktijk heeft getest, dan een gedrukte tabel, die vlug een "zetfoutje" kan bevatten...
                    Ik denk dus dat iedereen "zijn" gelijk heeft!...

In de gedrukte Sigma brochure (2004/9) staat ook dat de EX convertors op de 150 passen, weliswaar enkel met MF. Bovendien staat in de kleine lettertjes dat " TC ... is capable of autofocus from 1.2m - infinity. Also, some functions may be restricted by certain models of camera bodies..."

Dit en het feit dat bepaalde Sigma objectieven idd. ook kleine functionele verschillen (bvb. bezitten van AF-MF switch, diafragmaring) kunnen vertonen, afhankelijk van het type mount, doen mij vermoeden dat het welles-nietes probleem mss. toch wel afhankelijk is van het type camera?...

Hoe dan ook, het probleem is nog steeds niet opgelost. Wellicht moeten we Sigma maar eens rechtstreeks met de vraag confronteren?...

Comment

Sigma heeft nu ook DG convertors, misschien dat het daaraan ligt dat ze bij sommige niet zou passen?

Comment

voor mij hé, niet voor jullie!

mm
                        uiteraard voor jou
                        fotosite

Comment

en uiteindelijk werkte het toch hé... als je goed kijkt, zie je toch dat lock-knopje??? ((Heb je het niet over tussenringen???)) - (twijfel)
                          de.lesse.be, ik heb zelf géén van beiden
                          (heb dus geen 'praktijkervaring met de hardware in kwestie' )
                          maar 't ging alleszins over compatibiliteit en een knopke
                          't is gelijk met de liefde
                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                            Imho. is die chart ook niet helemaal correct, want bij de 50-500 staat bvb. niet aangegeven dat hij wél werkt met de EX-convertors, weliswaar mét de beperking die eerder zeer terecht werd aangehaald door "Elsan".

Raar, maar ik had net hetzelfde gedacht als "mm", waar hij de bedenking maakt dat het mss. aan de aard van de mount zou kunnen liggen. Als ik de ervaringen in deze draad goed lees, dan zou het precies wél werken bij Canon, maar niet bij Nikon!?...

Eerlijk gezegd geloof ik eerder een praktijkervaring van iemand die de hardware in kwestie zelf in de praktijk heeft getest, dan een gedrukte tabel, die vlug een "zetfoutje" kan bevatten...
                            Ik denk dus dat iedereen "zijn" gelijk heeft!...

In de gedrukte Sigma brochure (2004/9) staat ook dat de EX convertors op de 150 passen, weliswaar enkel met MF. Bovendien staat in de kleine lettertjes dat " TC ... is capable of autofocus from 1.2m - infinity. Also, some functions may be restricted by certain models of camera bodies..."

Dit en het feit dat bepaalde Sigma objectieven idd. ook kleine functionele verschillen (bvb. bezitten van AF-MF switch, diafragmaring) kunnen vertonen, afhankelijk van het type mount, doen mij vermoeden dat het welles-nietes probleem mss. toch wel afhankelijk is van het type camera?...

Hoe dan ook, het probleem is nog steeds niet opgelost. Wellicht moeten we Sigma maar eens rechtstreeks met de vraag confronteren?...
                            Wat mij is opgevallen is dat de gevallen die ik me herinner van fysiek niet passen allemaal over Nikon mounts gingen (ook die van Spanjaart). Nu is het eigenlijk gemakkelijk op het zicht te zien waar een EX converter op kan en waar niet : als de lens op de mount een holle ruimte van tenminste anderhalve cm heeft, kan er een EX conveter op. Als je bij de lens onderaan ziet dat de metalen ring van de lensgroepen gelijk met de mount begint, krijg je er van geen kanten een EX converter op.
                            Last edited by elsan; 8 maart 2006, 22:18.
                            fotosite

Comment

Sigma Japan : http://www.sigma-photo.co.jp/english...cro/150_28.htm

"It is also possible to use this lens with Sigma 1.4x EX and 2x EX APO Tele-Converter. 1.4x APO EX tele-converter (optional) allows the photographer to use this lens as a 210mm F4 AF tele-macro lens while maintaining auto focus function from 0.52m to infinity. At distances closer than 0.52m the lens automatically switches to MF mode. When used with the 2x EX tele-converter, the 150mm F2.8 EX DG HSM lens becomes a 300mm F5.6 MF tele-macro lens with manual focus function only."

En bij deze persoon werken ze wél op Nikon : http://www.pbase.com/miljenko/teleconverters
                              http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=12639938
                              Last edited by hvr_oosterzele; 8 maart 2006, 22:37.

Comment

dan gaat er iemand misschien toch eens
                                een goed (hand)boekske moeten lezen?

wie weet zit er ergens iets in de weg dat er niet moet zijn?
                                mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"

Comment

Working...
                                X