Dyxum is a website devoted to Alpha system (Minolta / Sony a-mount and e-mount cameras) with lens and camera database and active forum community
User reviews vind je daar...
trouwens ga je voor elke lensbevlieging een thread starten? Zelf wat info zoeken kan geen kwaad hoor. Moeten we ze anders onmiddellijk ook koper voor jou?
of Het lens overzicht selecteer Sigma en vul in het zoekvakje 70-300 klik op zoeken en volla
De 70-300 is een compleet andere lens als hier bedoeld wordt. Het gaat hier om de 75-300 APO. Dat is volgens mij een lens die niet meer door sigma gemaakt wordt. Deze is op Dyxum ook niet terug te vinden!!!
De 75-300 is een heel oud model vlgd. mij. Ergens uit begin 90 er jaren.
Zelf heb ik er zo een zonder de APO toevoeging. Dat is nog een schuifzoom. Deze vind ik wat soft, en vooral in het verre telebereik heeft hij flink diafragmeren nodig. De APO uitvoering was destijds een stuk beter (Focus, een nederlands tijdschrift was er redelijk enthousiast over als ik het me goed herinner).
Voor zo'n oud type lens zul je weinig reviews meer vinden. En bovendien, de enige die kan bepalen of een lens voldoet ben je nog steeds zelf!
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
Voor niet al te veel, en een mooie aanvulling, da's een beetje vaag.
Als je idd naar dit bereik wilt, kun je eens kijken op http://www.ephotozine.com/equipment/tests/index.cfm, en dan kiezen voor interchangeable lenses. Dan vind je op de tweede pagina de beide 70-300 mm van sigma getest, zowel met als zonder APO toevoeging. Op internet zijn voldoende winkels te vinden waar je de prijs van beide objectieven kan achterhalen. Maar misschien is deze al boven budget.
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
Kiik ook eens hier. De Sigma 75-300 staat er weliswaar niet bij, wel diverse varianten van de 70-300 en die komen er niet zo best af. De Sigma 80-400 daarentegen scoort wel goed
Comment