Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 16-35mm f/2.8L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF 16-35mm f/2.8L USM

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
    Met schijnen ben je niet veel
    Je zou gewoon de vergelijkende testen moeten doen in de winkel. Alleen zo weet je het. Op een enkele stop of focallength komt de sigma in de buurt. En dat was al een scherp exemplaar. Want de meeste hebben soms nog een softe linkerkant.
    Ik vind het eigenlijk erg dat een lens van 650euro zo soft is. Je krijgt natuurlijk welk echt WIDE! Maar de 10-22mm van canon is dan wel een betere keuzen imo, ookal is ze duurder en efs.
    Jouw test is absoluut geen referentie, zeker niet op een toestel met een APS sensor. Waarschijnlijk een probleem met dat exemplaar van de sigma (of de combinatie van body en camera, of gewoon niet goed ingesteld).
    De Sigma 12-24 mm is volgens vele de beste AF-breedhoeklens op de markt, en ikzelf ben er helemaal over te spreken.

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      Jouw test is absoluut geen referentie, zeker niet op een toestel met een APS sensor. Waarschijnlijk een probleem met dat exemplaar van de sigma (of de combinatie van body en camera, of gewoon niet goed ingesteld).
      De Sigma 12-24 mm is volgens vele de beste AF-breedhoeklens op de markt, en ikzelf ben er helemaal over te spreken.

sugar

Sugar had jij zelf geen 17-40 of 16-35?
      Je zou eens een test moeten doen. Ik denk echt niet dat de sigma in de buurt komt kwa scherpte.

Ik ben zeker over de sigma te spreken voor het 12mm tot 16mm omdat canon dat bijna niet aanbiedt. Tenzij je 1800euro voor een 14mm L wilt spenderen
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Sugar had jij zelf geen 17-40 of 16-35?
        Je zou eens een test moeten doen. Ik denk echt niet dat de sigma in de buurt komt kwa scherpte.

Ik ben zeker over de sigma te spreken voor het 12mm tot 16mm omdat canon dat bijna niet aanbiedt. Tenzij je 1800euro voor een 14mm L wilt spenderen
        Ik heb een 16-35 gehad, heb nu een 12-24. Ik gebruik een 5D, dus die is een pak kritischer voor een breedhoekzoom dan jouw 350D. Ik weet dat de 12-24 goede resultaten neerzet, dus ik zoek niet verder.

En de 14 mm ? Ik ben erg tevreden van mijn 12-24, en de vergelijkende test die ik heb gezien van de 14 mm tov van de 12-24 was erg duidelijk : het enige wat je extra krijgt bij de 14 mm is een rode ring. Vreselijk onschepre hoeken, chromatische abberaties naar believen, en zelfs que distortie niet beter.
        Als je een betere extreme breedhoeklens wil hebben dan een goede 12-24, zijn er twee opties : de Leica 15 mm Elmarit-R (die kost 6500 EUR), de Contax Zeiss T* 15mm/3.5 Distagon (maar die wordt alweer een poosje niet meer gemaakt, maar je kan er wel de Leica versie nog van vinden voor een slordige 3000 EUR)

16 mm op een APS sensor is trouwens hopeloos onvoldoende breed voor mijn type fotografie

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
          Dat interesseert mij wel. Waar?
          Ik ben van plan om mijn 17-40 te vervangen door een 16-35.
          Ik woon in China, GSMs zijn hier even duur, maar computers en camera's zijn hier goedkoop. Ik moet nog eens in Hong Kong gaan snuisteren, vermoedelijk kom ik dan rond de 1000 euro.
          Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
          Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven
            Ik woon in China, GSMs zijn hier even duur, maar computers en camera's zijn hier goedkoop. Ik moet nog eens in Hong Kong gaan snuisteren, vermoedelijk kom ik dan rond de 1000 euro.

MMm, voelen wij een INKOOP-ACTIE aankomen )
            Op ebay kan je ook zo goedkoop kopen. Alleen heb je 50% kans dat je moet bijbetalen als de douane het item opmerkt.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
              ik ken de prijzen bij otto, zijn helemaal niet slecht maar die van corne zijn beter(best) en boven de 750€ is de levering gratis...
              Maar je hebt er wel een jaar meer garantie op ... (L-glas)
              Last edited by VerSeg; 2 mei 2006, 12:25.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                Maar je hebt er wel een jaar meer garantie op ... (L-glas)
                Corné is goedkoop op de 16-35mm. Maar niet op de rest.
                Dus voor de 16-35mm kan je veel uitsparen bij Corné.

Comment

Corné is goedkoop op de 16-35mm. Maar niet op de rest.
                  Dus voor de 16-35mm kan je veel uitsparen bij Corné.
                  Maar je kan bij de anderen de vraag ook eens stellen wat hun beste prijs is ... enfin, als ge dat wilt natuurlijk
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                    Maar je kan bij de anderen de vraag ook eens stellen wat hun beste prijs is ... enfin, als ge dat wilt natuurlijk

Canon België is zo duur dat hun inkoopprijs hoger ligt dan de verkoopprijs elders.
                    Daarom vind je hier in België niets goedkoop.
                    Geheugenkaart haalt zijn spullen wss in NL of DE.

Comment

Working...
                    X