Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ik kan over deze lens niets vinden.
Hebben jullie deze in gebruik en wat zijn jullie bevindingen?
Groet
Roevca
Niets vinden?? Ik denk dat dit ver de meest besproken lens van canon is!!
Geef effe '16-35mm canon' in google en de resultaten vliegen rond je oren.
on/off topic: Ik heb nog steeds interesse in deze lens samen met de 17-40mm L. De prijs van de 16-35mm is bij Bartok 1499euro (incl.korting). Bij AC-foto 1450euro. En bij Corné 1325euro!!!! Ik weet dat corné grijze import doet. Maar zou dit betekenen dat de lens misschien ook van mindere kwaliteit is? (2de ranks uit de QC van canon?) Of zie ik spoken.
Of de lenzen van Corné grijze import zijn dat weet ik niet. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat dat niet zo was. In ieder geval is er geen verschil in kwaliteit tussen 'grijs' en 'wit'. Dus ja, je ziet spoken.
ik heb dit weekend een offerte voor een hoop spullen aangevraagd bij corne waaronder een 16-35, goedkoper dan bij hem zal je ze niet vinden...
zat onder meer een 5d in die bij hem wel wat duurder was dan bij konijneberg en digistreet maar daar zou 't om import gaan en bij hem zou 't om een NL versie gaan...
hoe dat nu juist zit weet ik ook niet.garantie zul je vast en zeker wel hebbe volges mij,aangezien 't op hun sites staat...
ik heb dit weekend een offerte voor een hoop spullen aangevraagd bij corne waaronder een 16-35, goedkoper dan bij hem zal je ze niet vinden...
zat onder meer een 5d in die bij hem wel wat duurder was dan bij konijneberg en digistreet maar daar zou 't om import gaan en bij hem zou 't om een NL versie gaan...
hoe dat nu juist zit weet ik ook niet.garantie zul je vast en zeker wel hebbe volges mij,aangezien 't op hun sites staat...
Ik heb corné gemaild ivm de 16-35mm. Benieuwd wat ze antwoorden.
Bartok's prijs is normaal 1589euro. Maar ze hebben via mail 1499euro gegeven. Misschien gaat er nog wel iets af als je naar de winkel gaat. Maar het zal niet -175euro zijn om aan de prijs van corné te komen
Als ze 1400euro zeggen koop ik wel bij Bartok. Voor 75euro ga ik niet online liggen klooien.
haha dan ben je beter af dan ik die in't verleden alles kocht daar...
mij zegge ze dat ze geen korting geven op lenzen
vertrouw die sven voor geen haar sorry
heb een offerte(dezelfde spullen als bij corne) binngedaan en ik heb nie eens tel of mail gehad met de prijs...
ze nemen je daar nogal heel serieus als goeie klant en daardoor heb ik afgehaakt.
1 tip : koop hem bij corne, is de goedkoopste , gratis levering,en snel,sneller dan dat ze bij bartok beloven en dan altijd 3x zo lang duurt
die gast weet tenminste waar hij mee bezig is.
Wat ik eigenlijk wilde weten is gebruiken jullie de lens en wat vinden jullie van deze lens.
Hierop heb ik nog niet echt iets voorbij zien gaan.
Mag ik jullie nogmaals om jullie bevinden vragen
Roevca
Ik heb hem 'nog' niet! Omdat de keuze van een wide zo moeilijk is!
Voor een zoom is de keuze stukken simpeler. 70-200mm L
@Atmosphere: Sven heeft me teruggemaild idd. Als je naar de zaak gaat doen ze er zeker nog wat af. Maar ik denk niet dat ze lager dan 1499 gaan. Want zij zijn de 'goedkoopste' van de winkels. Internetwinkels tellen niet mee.
ik ben juist eens terug geweest met mijn offertedelen voor een serieuze prijsaanvraag (is voor dik 10K aan prulle dus dan mag er als je der al dik 5k hebt uitgegeven wel eens wat meer gedaan worden voor een klant...)
ze zitten met mijn offerte dik 800€ boven mijn prijs bij corne,als ze kunne lager gaan(ging 'm zien bij canon) dan moge ze een mooie order plaatsen voor mij, anders weet ik dat ik gewoon heel goed zit bij corne
btw kreeg ook die 1499 voorgeschoteld,denk niet dat ze voor 1L lens en miss wat andere zaken een lagere prijs geven als je langs gaat,dit is hun laagste prijs die ze kunne geven maar mocht ik een zelfde offerteprijs als bij corne krijgen dan laat ik je dat zeker weten (kan ik er miss een meebestelle in mijn order voor jou,heb je 'm toch nog goedkoop in belgie moest er bij jou niks afgaan... )
aan TS : die lens moet je zeker hebben,heb ze getest en ze moet eigelijk mijn nieuwe standaard lens worden (heb ook een 24-70 maar die's nie breed genoeg voor mijn 1d)
kweet wel dat ze als je een goed exemplaar hebt , heel scherp is, snel focust en een ideaal bereik heeft (voor mij toch)
ik heb ook al aan deze lens gedacht, alleen jammer dat deze zo duur is op dit moment, maar volgens wat ik hoor is dit zowat een referentie tussen de lenzen in deze wide markt.
Let even dat hij bij top-foto aan 1469 staat, da's nog eens 30 euro minder en Düren is nu ook weer niet het andere einde van de wereld hé.
ik heb ook al aan deze lens gedacht, alleen jammer dat deze zo duur is op dit moment, maar volgens wat ik hoor is dit zowat een referentie tussen de lenzen in deze wide markt.
Let even dat hij bij top-foto aan 1469 staat, da's nog eens 30 euro minder en Düren is nu ook weer niet het andere einde van de wereld hé.
Johan
De referentie voor canon ja! Maar ik vind de kwaliteit toch nog altijd een stuk minder dan zeiss/leica's.
je kan natuurlijk een prime nooit vergelijken met een zoomlens
scherpte is echt een heel verschil....
denk dat alleen een 70-200 2.8L de scherpte van een prime uit de L reeks kan benaderen.
vind dat die canon 16-35 het helemaal niet slecht doet,
voor de perfecte beelden met ideale hoeken. neem ik er toch een 14mm 2.8L bij
deze moet mijn 24-70 gaan vervangen als standaard lens zoals gezegd.
voor echte landschap/interieur fotografie gebruik ik 't liefst primes.
denk dat alleen een 70-200 2.8L de scherpte van een prime uit de L reeks kan benaderen.
vind dat die canon 16-35 het helemaal niet slecht doet,
voor de perfecte beelden met ideale hoeken. neem ik er toch een 14mm 2.8L bij
deze moet mijn 24-70 gaan vervangen als standaard lens zoals gezegd.
voor echte landschap/interieur fotografie gebruik ik 't liefst primes.
De sigma 12-24mm levert betere resultaten dan de 14mm L2.8. Alleen is hij trager. Maar wel een stukkkkk goedkoper.
Dit is echt niet juist.
De meeste UWA zooms zijn van recente makelij, en zijn scherper als die wat oudere UWA primes. Zo scoort een Sigma 12-24 beter dan een EF 14 mm /L, en dat zowel voor scherpte als controle van chormatische aberratie.
De 70-200 L haalt absoluut niet de resolutie van L-primes in zijn bereik (85L 135L 180L 200L), zelfs niet van de niet L-primes in het bereik (85/1.8/ 100/2.0 135/2.8). De 24-105 IS of de 24-70L scoren op dat vlak veel beter in hun bereik
Trouwens, die hoekscherpte is gewoon geen enkel probleem, dat is gewoon iets dat uitgevonden is door mensen die de hele dag naar hun scherm zitten kijken. Kijk eens naar wat foto's van Henri Cartier-Bresson, die zijn ook niet steeds zo scherp en toch oh zo mooi
sugar
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Comment