Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 16-35mm f/2.8L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF 16-35mm f/2.8L USM

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
    omdat ik al een canon 20mm 2.8 heb die 't uitstekend doet,zelfs op 2.8 in de hoeken.

tokina, tamron,sigma(op enkele lenzen na) en dergelijke heb ik eigelijk zo geen intresse in omdat de bouw en kwaliteit bij veel van deze lenzen toch niet ideaal is en op een 5D ga je dat heel snel zien naar 't schijnt
    ,die 14mm zal ook alleen maar dienen voor interieur en event fotografie.
    Een Tokina niet goed gebouwd Ik vind Tokina beter gebouwd dan vele Canon lezen hoor! En over de kwaliteit, de 17mm 3.5 doet het heel goed in de reviews, de 14mm van Canon niet echt hé...

die 16-35 voor hetzelfde maar dan ook om niet altijd hoeven te wisselen van lens voor portretten (rechtopstaand geeft die 20mm wel erg lange personen ) zoals ik nu bij mijn 20 mm en 24-70 wel moet doen

weet wel goed wat ik moet hebben,nu alleen nog wachte tot ze mijne tuf kome ophalen
    Als jij een 1.3 crop camera had was een 20mm een 26mm op jou camera, dan zou je toch FF moeten komen met een 24-70 he? Nuja koop wat je wilt hé, maar mijnsinzien is dat allemaal wat overkill voor dat soort fotografie... met een 5D kan je met je iso toch al zeker naar 800 gaan, en met een 12-24 van Sigma, kom je voor overzichtsfoto's gemakkelijk toe, je hebt maar 1/12e nodig op 12mm en voor portretten is de 24-70 2.8 helemaal ideaal. Ik vrees ervoor dat je nu nog moet gaan wisselen tussen de 16-35 en de 24-70 hoor.
    En ja... bij een 17 of een 20 of een 12-24 moet je ook wisselen, maar dan heb je toch niet zo'n dure lens voor wat overzicht's foto's nodig.
    Last edited by Maarten_T; 9 maart 2006, 13:51.

Comment

En interieuren maken op 14mm lijkt mij ook nieuw. Kzou eerder erges op besparen en voor interieur een 24mm Tilt & Shift kopen, ideaal full frame. Heb je al eens 14mm gezien full frame, dat is wijd hoor

Comment

aan die tilt & shift heb ik ook gedacht maar die resulaten kan ik in ps ook bereiken. miss iets voor later.

die 14mm zal wel heel wijd zijn op een 5d/1d , heb ze op mijn mk2 gehad (sigma dan) en vond ze niet slecht, je hebt er slechte exemplaren tussen net als bij iedere lens maar die 24-105 is scoorde ook slecht in't begin en nu is't de favo lens van iedere 5d bezitter.
        ik wil heel breed gaan en goeie resultaten kunen halen, fisheye wil ik al zeker niet,20mm heb ik al die goed presteert, een wide zoom heb ik aan die 16-35 dan.
        die andere lenzen heb ik op verschillende revieuws gezien,vond er dan weer die 10-22 van canon(maar da's een ef-s) als mooiste beeld uitkomen,gevolgd door de tamron.
        ofwel ligt 't aan mijn scherm maar ze waren gewoon niet mooi.

overkill of niet,dat zal iedereen wel voor zichzelf uitmaken? maar nu heb ik 't geld vrij om goed materiaal aan te kopen voor jaren,die andere lenzen kunne dan wel goed zijn maar heb genoeg vergelijkingen gezien en heb mijn keus gemaakt.

en nu terug over de 16-35 aub

Comment

aan die tilt & shift heb ik ook gedacht maar die resulaten kan ik in ps ook bereiken. miss iets voor later.
          Als je dat denkt moet je toch eens beter kijken wat je met een T&S kunt doen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

sugar heb je die sigma ook al in het pikkedonker gebruikt , heb echt wel een 2.8 nodig,dan zou ik ook geen 16-35 moete hebbe maar zou een 17-40 ook voldoen eh
            dacht toch altijd gelezen te hebbe dat je in de moeilijkste omstandigheden een zo lichtsterk mogelijke lens moet hebben? gaat dat verhaal voor die 14mm niet op?
            dacht 't wel eh

die sigma zal wel scherp en helemaal geen slechte lens zijn maar ze is gewoon totaal niet lichtsterk en daar ben ik niks mee in een situatie waar heel weinig licht is en nogal veel rook hangt
            Ik doe de laatste tijd vooral nachtfotografie, dus ja ik heb die al in het pikkedonker gebruikt. Ik gebruik ze dan wel op statief.

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

omdat ik al een canon 20mm 2.8 heb die 't uitstekend doet,zelfs op 2.8 in de hoeken.

tokina, tamron,sigma(op enkele lenzen na) en dergelijke heb ik eigelijk zo geen intresse in omdat de bouw en kwaliteit bij veel van deze lenzen toch niet ideaal is en op een 5D ga je dat heel snel zien naar 't schijnt
              ,die 14mm zal ook alleen maar dienen voor interieur en event fotografie.

die 16-35 voor hetzelfde maar dan ook om niet altijd hoeven te wisselen van lens voor portretten (rechtopstaand geeft die 20mm wel erg lange personen ) zoals ik nu bij mijn 20 mm en 24-70 wel moet doen

weet wel goed wat ik moet hebben,nu alleen nog wachte tot ze mijne tuf kome ophalen
              De gemiddelde Tokina en de volledige Sigma EX is veel beter en robuuster als jouw 20/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                En interieuren maken op 14mm lijkt mij ook nieuw. Kzou eerder erges op besparen en voor interieur een 24mm Tilt & Shift kopen, ideaal full frame. Heb je al eens 14mm gezien full frame, dat is wijd hoor
                Neen, 14 mm op FullFrame is niet wijd. Dat is gewoon wijd.

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  De gemiddelde Tokina en de volledige Sigma EX is veel beter en robuuster als jouw 20/2.8
                  Dat denk ik ook!
                  Zeker de tokina 17mm en sigma 12-24mm zijn goed gebouwd!

Ik vind mijn 50mm f1.4 toch maar crappy build, zelfs plasticky.
                  Gelukkig heb ik die f1.8 niet genomen
                  Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Neen, 14 mm op FullFrame is niet wijd. Dat is gewoon wijd.

sugar

Klopt ja, maar voor interieur fotografie is die toch wijd.

Stel je voor, je ziet een mooie salon in een magezine en je gaat die kopen, kom je in de winkel blijkt die salon 5x kleiner te zijn!

Comment

ben anders goed tevreden over mijn 20mm, alleen de lensdop wil nogal eens lossen in de tas,

die 14mm is heel wijd ja
                      op statief fotografeer ik bijna nooit,en nachtfotografie is nog iets totaal anders dan nachtelijke evens waar beweging in zit
                      interieur houd niet alleen woonkamer & winkel fotografie in eh manne,volledige zaken en gebouwen horen daar ook bij en dan moet je al eens wijd gaan.
                      ofwel maak je een keuze door voor een fish te gaan ofwel neem je een hele wijde,voor mij die 14mm dus
                      voor mij is het die duurdere uitgave waard,ligt eraan wat je zelf wil, heb mijn keuze al lang gemaakt.

heb vanavond feedback gehad van bartok over mijn offerte aanvraag en vandaag tel gehad van een sales/verkoop persoon van canon...

zal spoedig mijn offerteprijs doorkrijgen en dan is het hopen op een lagere prijs dan in NL (dan is het bewijs toch geleverd dat canon zijn prijzen voor goeie klanten toch dringend dient te verlagen bij serieuze aanvragen voor materiaal...)
                      sven zei zelf dat ze al meerdere mensen naar huis hebbe moeten sturen met hetzelfde verhaal dat canon niet 'kon' zakken en ze dan wel zagen da ze niet veel spulle meer verkopen en mensen in 't buitenland gaan aankopen...
                      hoop dat ik voor de 16-35 ook een mooie prijs krijg,dan kan ik er hierm iss nog iemand mee plezieren door er een meer te bestellen.

ben es benieuwd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T

Klopt ja, maar voor interieur fotografie is die toch wijd.

Stel je voor, je ziet een mooie salon in een magezine en je gaat die kopen, kom je in de winkel blijkt die salon 5x kleiner te zijn!
                        zo'n lens dient ook niet om voorwerpen te fotogaferen eh

Comment

Atmoz: Mja hij gaat nooit lager dan geheugenkaart/corné voor de 16-35mm!
                          Maar als hij 1350euro doet of 750 voor de 17-40mm zou ik hem zeker bij bartok kopen omdat het 2 meter van mijn thuis is.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

multi : de prijs is niet meer afhankelijk van svenn u , hij heeft zijn beste prijs gegeven diehij kon, canon gaat nu zelf eens zien wat ze kunne doen als ze al die spulle inneens moeten leveren
                            mocht da goed meevalle dan laat ik je zeker wat weten hoeveel voor de 16-35

btw woonde gij in de kathedraal?

Comment

multi : de prijs is niet meer afhankelijk van svenn u , hij heeft zijn beste prijs gegeven diehij kon, canon gaat nu zelf eens zien wat ze kunne doen als ze al die spulle inneens moeten leveren
                              mocht da goed meevalle dan laat ik je zeker wat weten hoeveel voor de 16-35

btw woonde gij in de kathedraal?
                              Er zijn 4 winkels... daarom woont hij nog niet bij Bartok in Hasselt hé

Comment

hehe

Comment

Working...
                                X