Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

bedankt voor de tips.
    Zal eens zien voor zo'n Lenmar batterij (iemand idee van typen° dat op de FZ50 past?)

Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
      bedankt voor de tips.
      Zal eens zien voor zo'n Lenmar batterij (iemand idee van typen° dat op de FZ50 past?)

Grtz
      LENMAR battery solutions DLP006
      for panasonic Lumix Digital Cameras
      Lithium-ion
      7.2V 710mAh

Heb ff op konijnenberg gekeken : baterij voor panasonic

Lenmar Li-Ion Panasonic S-006
      €15,25

Mijn is wel het bovenste type, maar ik dacht dat ik ook zo iets rond die prijs had betaald
      Last edited by Josv; 8 oktober 2007, 14:25.
      Jos
      Site

Comment

Beste FZ-ters,

Heb nu een 3000 foto's genomen met mijn FZ50 , iets minder dan jaar oud.
        Maar heb een (imaginair ? ) probleem :

Zat laatst in de auto, mijn camera aan't klaarmaken ( tele opschroeven), en ik hoorde een licht lawaai.
        Als ik de camera tegen hijn oor hield ( ook zonder tele) kwam het lawaai daarvan : een motortje dat ge stil hoort draaien.

Kan zijn dat het altijd zo is geweest
        Is dit normaal ?

Dus ieder die een FZ50 heeft, aanzetten en eens luisteren, en mij iets laten weten

voor dat ik naar de winkel ga, m iets dat normaal is
        Jos
        Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
          Beste FZ-ters,

Heb nu een 3000 foto's genomen met mijn FZ50 , iets minder dan jaar oud.
          Maar heb een (imaginair ? ) probleem :

Zat laatst in de auto, mijn camera aan't klaarmaken ( tele opschroeven), en ik hoorde een licht lawaai.
          Als ik de camera tegen hijn oor hield ( ook zonder tele) kwam het lawaai daarvan : een motortje dat ge stil hoort draaien.

Kan zijn dat het altijd zo is geweest
          Is dit normaal ?

Dus ieder die een FZ50 heeft, aanzetten en eens luisteren, en mij iets laten weten

voor dat ik naar de winkel ga, m iets dat normaal is
          Stond de camera op automatische focus en misschien ook op continu focusen? Sommige mensen hebben hun camera zo ingesteld dat de camera de ganse tijd uit zichzelf focust.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
            Stond de camera op automatische focus en misschien ook op continu focusen? Sommige mensen hebben hun camera zo ingesteld dat de camera de ganse tijd uit zichzelf focust.
            geprobeerd op : linker zijkant camera : "AF" "MF" en "AF Macro" , gecombineerd met "Aut" "P" "M" "S" "A"

altijd een licht lawaai.

behalve stand pijltje : om de foto's te bekijken : hier geen lawaai.

Ps dank voor de snelle reactie.
            Jos
            Site

Comment

Hoi,

Heb al een reactie-mail gekregen van een andere FZ50 gbruiker, en die heeft naar zijn toestel geluisterd, en hij sprak ook van lawaai, precies een klein wasmachientje dat staat te draaien ( of de zee hoorbaar in een schelp ).

Zijn zeker kleine "mannetje" in het toestel die de fotokes ontwikkelen op de oude manier : en wij maar denken t'is digitaal
              Jos
              Site

Comment

Inderdaad, een mini wasmachine in m'n fototoestel
                Maar je moet echt wel je oor tegen de lens houden om het te horen, bij mijn FZ50 toch.
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Hartelijk dank voor de reactie's, boel mij al een stuk geruster
                  Jos
                  Site

Comment

Bij mij idem dito, ik hoor een licht gezoem als 'm aan staat...
                    Dat zal dan wel normaal zijn zeker
                    Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
                      Bij mij idem dito, ik hoor een licht gezoem als 'm aan staat...
                      Dat zal dan wel normaal zijn zeker
                      Bij de mijne (Z50 bedoel ik) hoor ik ook het gezoem/gefluit als tijdens het droogzwieren bij een wasmachine. Ik durf het aan mijn echtgenote niet te zeggen. Ze zou me de was kunnen opdringen...
                      Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                        Bij de mijne (Z50 bedoel ik) hoor ik ook het gezoem/gefluit als tijdens het droogzwieren bij een wasmachine. Ik durf het aan mijn echtgenote niet te zeggen. Ze zou me de was kunnen opdringen...
                        Als ik mijn FZ7 opzet fluit het lcd-scherm wat, zal dat wel zijn dat jullie horen...
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                          Als ik mijn FZ7 opzet fluit het lcd-scherm wat, zal dat wel zijn dat jullie horen...

Zouden we dan niet beter starten met een symfonisch orkest? En wie schrijft er dan een Z-symfonie?
                          Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

@ Josv : Mijn FZ30 ruist ook als hij op staat, maar tot hiertoe heeft het hem nog niet belet van paraat te zijn wanneer ik hem nodig had, dus ga ik me er zeker geen zorgen over maken.

@ Rockey : In dit topic staan er al een pak energiebesparende maatregelen bijéén geschreven...
                            Voornaamste zijn, de mode2 voor de beeldstabilisator, geen continue autofocus gebruiken, het scherm dichtgeklapt laten, of laten afstaan...

@ Formatje : ik heb nooit geen 300 opnames kunnen maken met één batterij, maximum ooit, is bij mijn weten 250. Er zijn waarschijnlijk betere witte producten, maar met die twee goedkope (€9) van mij, van akkuinternational, mag ik al blij zijn dat ik er 150 mee gemaakt krijg.

@polidoor : Ik gebruik enkel als AF, de middelste, het venstertje met de "H" naast, wat ook meteen de snelste is, en de spotmeting in sommige gevallen, voornamelijk portret en macro.
                            Last edited by FestinaLente; 14 oktober 2007, 12:29.

Comment

Festinalente

Mijn naam is POLYDOOR en niet Polidoor
                              groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Voor wie interesse heeft in een SDHC geheugenkaartje; ik verkoop er eentje van 8GB incl. lezer.

Zie deze post voor meer info.

Comment

Working...
                                X