Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Hallo Allemaal,

Eindelijk de knoop doorgehakt en ben nu de trotse eigenaar van de FZ 18.
    Wat zijn de ideale instellingen contrast,saturatie en noise reductie of gewoon standaard laten.

Groetjes,
    Robert
    Last edited by Robur; 25 december 2007, 12:31.
    Panasonic TZ 7 - FZ 35
    Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Welkom Ray, Goei keus gemaakt!

Ik heb voorlopig genoeg aan de ingebouwde flits maar heb even dit topic doorzocht.
      Het eerst vond ik dit:

Ik ben overtuigd er is hier nog info te vinden, maar ik moet me nu dringend gaan aankleden

Prettige feesten!
      Bedankt voor de snelle reactie Nabi! Ik hoop dat je tijdig aangekleed bent geraakt.

Heb ook al op accessoires gekeken maar vond niet direct informatie (mogelijk wat snel gezien)

Ook prettige feestdagen!!

Comment

Ray, doe eens een zoekopdracht met de termen 'FZ50' en 'flits' (in één opdracht). Wedden dat je veel hits hebt? Maar of het meer antwoorden (merken, types) oplevert?

BTW, ik was eigenlijk net iets te laat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robur Bekijk bericht
          Hallo Allemaal,

Eindelijk de knoop doorgehakt en ben nu de trotse eigenaar van de FZ 18.
          Wat zijn de ideale instellingen contrast,saturatie en noise reductie of gewoon standaard laten.

Groetjes,
          Robert
          Hey Robert

Je vraag staat hier een beetje verloren tussen het FZ30/50 gericht topic. Vandaar misschien (nog) geen respons?

Eigenlijk is dit een vraag voor Nete, die ook een FZ18 heeft. Maar in afwachting: ik zou de NR op LOW zetten. Eventuele restruis haal je daarna nog weg met bijv Neat Image. En hou vooral je ISO zo laag mogelijk, dat helpt.

Contrast en saturatie kan je misschien standaard laten. Eventueel kan je je nabewerking eens 'bestuderen'. Wanneer je frequent het contrast bewerkt kan het interessant zijn dit in de camera te laten doen.

Beste wensen!

Comment

hallo iedereen,

Na lang overwegen heb ik dan toch gekozen voor de FZ 50 en besteld nu nog maar effe wachten vol ongeduld wanneer hij binnenkomt, en met deze mogen jullie mij ook op de lijst zetten van de FZ 50 gebruikers. Met deze is er weer eentje bij.

Met de beste wensen pat

Comment

Mij mag je ook aan het lijstje toevoegen...

sinds enkele weken eigenaar...
              FZ50 user...

Comment

Oops, toch nog eens het lijstje up-to-date houden .

Welkom aan epo.user, Ray 2, qpat en MacJeroen en veel plezier met jullie nieuwe toestel. Ik ben ervan overtouigd dat jullie er veel plezier aan zullen hebben

Als ik er nog vergeten zou hebben, geef even een seintje.

@Robur: veel plezier met je FZ18. Volgens velen blijkbaar een opvolger voor de FZ50 maar volgens mij toch eerder de opvolger van de FZ8 en toch fundamenteel anders dan de FZ50 (geen zoomring).
                Niet dat het daarom geen goed toestel zou zijn hoor, en, voor wat ik al gelzen en gezien heb, zelfs beter dan de FZ30/FZ50 op gebied van ruis.
                Last edited by FilMar; 5 januari 2008, 02:09.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

weet iemand als de ruisonderdrukking standaard "aan" staat bij een FZ50?
                  En als je die kan afzetten?
                  alvast bedankt
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                    weet iemand als de ruisonderdrukking standaard "aan" staat bij een FZ50?
                    En als je die kan afzetten?
                    alvast bedankt
                    Handleiding al eens doorgenomen?
                    Pagina 99.
                    Ruisreductie kan worden ingesteld op high, standard of low via [menu] [foto inst].
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                      Handleiding al eens doorgenomen?
                      Pagina 99.
                      Ruisreductie kan worden ingesteld op high, standard of low via [menu] [foto inst].
                      nope, heel eventjes maar...
                      Bedankt, stond trouwens op laag, en daar mag ie blijven staan
                      www.koendd.be

FZ50

Comment

De enige manier om de ruisreductie "te omzeilen" is door RAW te trekken

Comment

Mij mag je ook toevoegen aan het lijstje van FZ50 bezitters.
                          Ik had me eerst een Sony H9 aangeschaft maar heb die terug van de hand gedaan. De chromatisch aberratie was bij dit toestel gewoon te erg. Na een week de FZ50 in gebruik te hebben ben ik overtuigd dat ik de goede beslissing heb genomen. Dit toestel is gewoon een plezier om mee te werken.
                          Sorry Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door madebra Bekijk bericht
                            De enige manier om de ruisreductie "te omzeilen" is door RAW te trekken
                            dan heb je weer teveel werk nadien.
                            Neem liever foto's dan ze voor de computer één per één te bewerken.
                            Behalve die waar iets meer in zit natuurlijk...
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik heb net deze discussie ontdekt :-) . Er zijn niet zoveel Leica V-lux1 gebruikers zie ik. Mij mag je dan hierbij ook op je lijstje zetten. Groetjes,
                              Hilde

Comment

mij mag je op het lijstje van de FZ50 gebruikers zetten !

en meteen een vraagje , welke breedhoekconverter is volgens jullie de beste ?
                                prijzen liggen nogal uiteen, maar de kwaliteit is toch belangrijkst.

en welke macro ? ik had een nikon T6 vanop de FZ20, maar die past niet op FZ50 (of nieuwe tussenring kopen ) maar zijn er betere ondertussen ?

groetjes
                                An
                                www.pbase.com/dewildean

Comment

Working...
                                X