Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

ik heb zelf 2x 2GB extreme III kaartjes, gaan op hoogste kwaliteit jpeg toch nog 400 fotos op 1 kaartje, das dus veel te weinig voor op vakantie (1200 fotos in 1 week )
    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Ah ! een heel clubje van FZ fans !

alleen ben ik (nog steeds) een FZ20 fan :-)
      maar... ik twijfel al een jaar om "iets anders" aan te schaffen.....

een reflex of de FZ50 ... de laatste omwille van het grote GEBRUIKSGEMAK, geen gesleur, verwisseltoestanden lenzen etc etc

maar ... (ik ben niet zo'n technische knobbel) hoe zit dat nu met die FZ50 en ruis ? waar ze zoveel over zeggen...
      als je nu vergelijkt met mijn oude trouwe panake ? denk ik toch dat de FZ een verbetering gaat zijn ? of niet ? of wacht ik beter op opvolger van FZ50 ? of moet ik dan nog lang wachten ?

ik maak vooral macro-natuur-foto's en landschappen (www.pbase.com/dewildean voor wat voorbeeldjes)

een eeuwig twijfelaarke :-)

An
      www.pbase.com/dewildean

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door An DW Bekijk bericht
        Ah ! een heel clubje van FZ fans !

alleen ben ik (nog steeds) een FZ20 fan :-)
        maar... ik twijfel al een jaar om "iets anders" aan te schaffen.....

een reflex of de FZ50 ... de laatste omwille van het grote GEBRUIKSGEMAK, geen gesleur, verwisseltoestanden lenzen etc etc

maar ... (ik ben niet zo'n technische knobbel) hoe zit dat nu met die FZ50 en ruis ? waar ze zoveel over zeggen...
        als je nu vergelijkt met mijn oude trouwe panake ? denk ik toch dat de FZ een verbetering gaat zijn ? of niet ? of wacht ik beter op opvolger van FZ50 ? of moet ik dan nog lang wachten ?

ik maak vooral macro-natuur-foto's en landschappen (www.pbase.com/dewildean voor wat voorbeeldjes)

een eeuwig twijfelaarke :-)

An
        Wel ik ben heel content van mijn FZ50 en voor mijn macro's gebruik ik de macrovoorzetlenzen Raynox pro 5320. Om ruis te vermijden laat ik mijn camera op ISO 100 staan en dan valt het best mee.
        'k Denk dat wij in dezelfde buurt wonen, dus als je de camera en de voorzetlenzen eens wil uitproberen dan laat je dat maar weten dan spreken we eens af
        Groetjes Vicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
          Om ruis te vermijden laat ik mijn camera op ISO 100 staan en dan valt het best mee.
          Ik moet zeggen dat de ruis zelfs erg meevalt op ISO 200. Vanaf ISO 400 begint het een rol te spelen als je inzoomd op je scherm, maar op kleinere formaten vind ik het nog altijd een kwaliteitsvolle foto. Het zal natuurlijk erger zijn dan een DSLR of zelfs een Fuji S9600, maar een DSLR is veeeeeel duurder (met kwaliteitslenzen) en een Fuji heeft geen beeldstabilisatie. Dus dan moet je kortere sluitertijden nemen, wat dan leidt tot donkere foto's. Ik ben content met mijn FZ50 en vind hem waarde voor zijn geld.

Veel succes met je keuze !
          Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

Comment

ah ja idd Vicky !

moeten we eens doen he !

An
            www.pbase.com/dewildean

Comment

Hallo,

Ik heb de voorbije 2 dagen het topic helemaal doorgelezen: ik ga een Raynox 5320 macro kopen bij Konijn.

Ik vraag me af of ik ook een Raynox 2020pro tele zou kopen.

Ik heb nogal tegenstrijdige berichten gelezen hierover op het forum. Nogal wat mensen verkopen hun 2020Pro redelijk snel door. Wegens niet tevreden of niet gebruikt?

Hier op deze post ben ik ook enkele beelden van een 'goedkopere' 2x tele via ebay gekocht. Ik vind ook 3x tele's op ebay, maar ik vermoed dat de kwaliteit nog slechter zal zijn...

Heeft er iemand nog een (onderbouwde) mening, eventueel een 2020pro op overschot, en een goede reden waarom hij ze wegdoet?

nb: Ik heb een statief en afstandsbediening, dus die verre tele's moeten wel lukken.

Comment

Hoi, iksta op t punt een FZ 50 te kopen...
                Is deze evenwaardig als een reflex? en maakt deze mooie fotos?
                wie kan me hier wat voorbeelde posten aub? kkan er namelijk ni zoveel vinden

en hoe zit het met de ruis op deze toestellen?

alvast bedankt

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht

alvast bedankt

greetz

FZ50:

zie dus ook de Samples.

Evenwaardig.... waarom? Dan neem je toch een reflex!

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                    FZ50:

zie dus ook de Samples.

Evenwaardig.... waarom? Dan neem je toch een reflex!

Karel
                    Nee, een reflex is me te duur.. miss dak later een reflex koop als deze meevalt.. want als je de lenze moet kopen die zover komen als de FZ50 ben je veel geld kwijt denk k... niet?

Comment

Nee, een reflex is me te duur.. miss dak later een reflex koop als deze meevalt.. want als je de lenze moet kopen die zover komen als de FZ50 ben je veel geld kwijt denk k... niet?
                      Je hebt toch benen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                        Je hebt toch benen?
                        hebt gelijk

Comment

foto's vind je o.a. hier

Comment

alvast bedankt

greetz
                            Evenwaardig = evenveel waard of evenveel "waar".
                            Hij kost beduidend minder.
                            Je maakt er mooie plaatjes mee...
                            Voorbeelden die ik hier postte : 1 2 3 4 5 6 7 (de laatste toont ietwat het lekkere zoombereik, waarmee je perfect "candid" kan werken)

Ruis is er vanaf ISO 200 en zeker op ISO 400. Het is er... en als je dit topic doorleest, ga je alles lezen om het te vermijden.

Mvg

Comment

Beste vrienden FZ-ers,

Ik heb me met overtuiging de Pana FZ 50 aangeschaft (zet me maar op de lijst) Prima camera. Geen reflex maar die hoef ik niet als ik daar zoveel geld moet voor neertellen (ben geen beroeps of semi). Véél dank aan alle raadgevers, in het bijzonder Nete, Runaque, nabi, SeaSquid, Vanslycken.
                              Om de resultaten bij slechte lichtomstandigheden te optimaliseren vraag ik me af welke externe flitser ik kan gebruiken. (Vroeger (analoog tijdperk ) werkte ik met de Vivitar 283 autothyristor elektronenflits met zéér goede resultaten. Ik wens evenwaardige resultaten maar zonder daar een overbodig fortuin aan te geven. En hij moet ook 'passen' (lees 'werken'). Pansonic is uiteraard kandidaat maar duur! Olympus (FL36). blijkt compatibel; Metz Mecablitz (geen ervaring mee) lijkt ook heel goed (MB 54 MZ 4i Standaard) maar is die compatibel? En wat met de Metz Mecablitz 58AF-1 voor olympus/panasonic? En waar zit de goedkoopste verkoper in ons klein Vlaanderen of Nederland (niet te ver uiteraard; woon in Klein Brabant). Als dit item al elders duidelijk is behandeld in dit forum, graag de link. Hartelijk dank bij voorbaat

--------------------------------------------------------------------------------

Comment

Welkom Ray, Goei keus gemaakt!

Ik heb voorlopig genoeg aan de ingebouwde flits maar heb even dit topic doorzocht.
                                Het eerst vond ik dit:

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                                Voor diegenen die het nog niet wisten :" de Olympus FL-36 is een uistekende flits voor de FZ50 (dus waarschijnlijk ook voor de FZ30)en is prijsgunstiger dan de Metz 44 met adaptervoet.
                                (dit ter info voor wie niet het topic accessoires leest)

kapitein
                                Ik ben overtuigd er is hier nog info te vinden, maar ik moet me nu dringend gaan aankleden

Prettige feesten!

Comment

Working...
                                X