Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
    Hoi,

Ligt eraan hé hoe groot uwe vriezer is, Deze nog nog perfect passen in mijn vriesvakje
    ik heb een vrieskast met van die lades
    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

(deze post staat hier misschien beter)

Hallo

De FZ50 biedt de mogelijkheid om contrast, scherpte, verzadiging of ruisreductie naar eigen voorkeur in te stellen op high, standard of low.

Bij mij staat alles meestal op standard, behalve ruisreductie. Tot ISO 200 laat ik dat laatste op low staan. (Naar't schijnt is dat het beste, heb ik hier ooit gelezen.)

Hebben jullie nog interessante weetjes over de andere instellingen? Ik heb al een aantal keren verschillende combinaties uitgeprobeerd, maar naar mijn gevoel hangt het resultaat ook af van de omstandigheden. Zon - bewolkt, landschap - actie, enz...

Zo heb ik bijvoorbeeld ondervonden dat op mistige dagen de contrast-functie gerust op high mag staan. Onder een tropische blauwe lucht geeft het daarentegen een serieus "photoshop-gevoel". De kleuren lijken dan onrealistisch.

Wie heeft er nog handige tips? Ik zou jullie alleszins heel dankbaar zijn, want 't is niet zo praktisch om elke foto een paar keer te nemen met verschillende instellingen

Alvast mercikes & bedankt.

Grtz
      Bart
      Canon

Comment

Alles op low zetten, ISO zoveel mogelijk op 100 en nadien in PS bijwerken.
        mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
          Alles op low zetten, ISO zoveel mogelijk op 100 en nadien in PS bijwerken.
          Gebruik de FZ30 en daar staat alles op standaard ingesteld.
          Kleine correcties kan je bijwerken met een photoshop of dergelijk progy.
          De iso is ook bij mij onverandert op 80 ingesteld.
          Ik trek niet gauw een foto binnenskamers maar als het rap moet dan gewoon de stand automatich,
          ik weet het dan heb je haast geen controle over de iso en dergelijk meer.
          Maar rap rap en ook maar zelden hoor.

Vraagje,

Wat ik nog wilde vragen zijn er personen die met de FZ30 of grote broertje de FZ50 op Raw trekken ???
          En wat het resultaat hiervan is even willen neerpennen.
          Wij FZ gebruikers zijn U eeuwig dankbaar

Comment

AF FUNCTIE

Een vraagje aan de FZ 30 gebruikers

De FZ 30 heeft 5 AF instellingen,welke gebruiken jullie het meeste en
            waarom

Graag jullie,ondervinding en mening over het gebruik van deze 5 AF functies

Bedankt voor jullie medewerking
            groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
              (deze post staat hier misschien beter)

Zo heb ik bijvoorbeeld ondervonden dat op mistige dagen de contrast-functie gerust op high mag staan. Onder een tropische blauwe lucht geeft het daarentegen een serieus "photoshop-gevoel". De kleuren lijken dan onrealistisch.
              bij zonnig weer altijd een polarisatie filyer gebruiken, komen je blauwe lucht en wolkjes veel mooier uit

zie http://laysjes.nl/slideshows/St%20Lu.../P1020370.html
              of 1 van mn andere fotos van het tropische (en regenachtige) st. Lucia
              Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
              http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polydoor Bekijk bericht
                AF FUNCTIE

Een vraagje aan de FZ 30 gebruikers

De FZ 30 heeft 5 AF instellingen,welke gebruiken jullie het meeste en
                waarom

Graag jullie,ondervinding en mening over het gebruik van deze 5 AF functies

Bedankt voor jullie medewerking
                De negen zones gebruik ik nooit, dan heb je helemaal geen invloed op wat hij scherpstelt. De high-speed instellingen heb ik ook nog niet zoveel gebruikt.
                Meestal staat hij bij mij op 1 zone. Voor dichtbijfotografie en/of macro van kleinere onderwerpen is de 5e instelling (punt) soms wel beter alhoewel ik dan ook veel de manuele focus gebruik.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                  Wat ik nog wilde vragen zijn er personen die met de FZ30 of grote broertje de FZ50 op Raw trekken ???
                  En wat het resultaat hiervan is even willen neerpennen.
                  Wij FZ gebruikers zijn U eeuwig dankbaar
                  De RAW bestanden nemen wel veel meer plaats in (±60 i.p.v. ±250 om en 1 Gb kaartje). Ik durf niet zeggen dat de kwaliteit van een RAW-foto zoveel beter is als de jpg maar je hebt wel wat meer speelruimte bij het bewerken.

Voor het 'gewone' werk trek ik meestal wel in jpg, maar wat specialere zaken (bvb studio) doe ik nu toch in raw.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

weet er soms iemand waar ik nog een panasonic fz30 zou kunnen kopen?
                    hij is uit de winkel, maar ik moet hem echt hebben, weet er iemand meer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
                      Ik heb een tijdje geleden zelfs nog een FZ20 gezien bij Media markt ,was een maand of drie geleden
                      Maar waarom zou je een FZ30 willen?
                      Hier is er nog eentje
                      Last edited by superduc; 1 oktober 2007, 12:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
                        Waarom wil je een FZ30 ? De FZ50 is gewoon de opvolger met een paar verbeteringen.
                        De FZ30 ga je ergens tweedehands moeten zoeken waarschijnlijk. Hier op de site, staan er nog enkele te koop bij aangeboden... waaronder deze vrij recente.

Comment

Beste mede fz-50/30 gebruikers,

Heb vraagje ivm de levensduur van een volledig opgeladen batterij. Het zit namelijk zo dat ik binnenkort mijn vriendin eens Brugge wil laten zien zoals ik het ken (ben geboren en bijna heel men leven, met uitzondering van laatste 2jaa, er gewoond).
                          We zouden er een hele dag van maken (reitjes, museum meepikken, niet-toeristische plaatsen doen, minnenwater en begijnhof er nog bij,... ge verstaat wel) en zou van de gelegenheid gebruik willen maken om mijn FZ50 nog beke beter te leren kennen.

Vraag is nu, met een volledig opgeladen batterij, kom je daar ganse dag mee toe of niet. Heb nl. nog nooit ganse dag (van s'morgens tot s'avonds) mijn toestel gebruikt.
                          Hoe gebruik je dan best je toestel, 1 keer aansteken en dan standby laten staan of constant aan/uit (denk dat laatste ook niet echt goed is). Tuurlijk als je lang geen foto neemt wel volledig uit.

Moest ik dan toch extra batterij kopen, wat doen de meeste dan: een batterij van Pana zelf (duur) of witte product (goedkoper, maar mss minder goed?)

Alvast bedankt voor alle raad.

Grtz
                          'Keep on Clicking'
                          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Wit produkt minder goed !!!!!!!!!!!
                            Pas maar op zijn soms beter allee die van mij toch
                            (de orginele is bij mij de reserve ik gebruik steevast het wit produkt standaart in toestel)
                            Hoeveel foto's denk je te maken ????
                            Normaal gaat de baterij volledig opgeladen toch wel een 300 à 400 fotokes mee hoor
                            Maar een extra baterij is zeker een must al is het maar in geval van.
                            Heb steeds mijn reserve baterij mee ge kunt nooit weten he of ge het aantal niet overschrijd
                            en of ik de flits veel heb moeten gebruiken want dan gaat het baterijtje ook niet zo lang mee

Comment

Idem dito!

Ik heb een Lenmar batterij als reserve (bij 't konijn gekocht) en soms heb ik 't gevoel dat ie langer meegaat dan de originele

Zonder flits gaat ie gerust 400 foto's mee.

Ik zet mijn toestel trouwens meestal af als ik 'm vijf minuten niet gebruik, maar of dat beter is?? Naar mijn gevoel lijkt mij dat wel het zuinigste.

Alleszins, have fun!
                              Canon

Comment

ook een Lenmar batterij als reserve (bij 't konijn gekocht), ik laat camera na 2 min. op stand-by komen.

Maar zou toch ook een 2de batterij als reserve meenemen.

vriendelijke groeten
                                Jos
                                Site

Comment

Working...
                                X